به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۵۳۵۳۱
از دریافتی ۲۵۷ میلیون تومانی کیهان تا کلاغ‌نیوز! و ... صدا و سیما!

۲۷۰ رسانه‌ای که از فولاد مبارکه ۳۶ میلیارد تومان دریافت کردند

گروه اقتصادی: انتشار یک فایل ۲۹۷ صفحه‌ای از جزییات متن گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت «فولاد مبارکه» موجب شد تا جنجال زیادی در فضای رسانه‌ای و همچنین شبکه‌های اجتماعی برپا شود.
۲۷۰ رسانه‌ای که از فولاد مبارکه ۳۶ میلیارد تومان دریافت کردند
بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به فساد صورت گرفته در فولاد، به انتقاد از مسببان احتمالی این کج‌روی اقتصادی پرداخته و خواستار برخورد جدی با کسانی شدند که با اهمال کاری خود زمینه بروز چنین اقداماتی را فراهم کرده‌اند.
در همین رابطه؛ سایت دیده‌بان ایران به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بسیاری از رسانه‌های کشور در  دوسال اخیر با شرکت فولاد مبارکه ارتباط داشته و برای انجام امور رسانه‌ای این مجموعه صنعتی، هزینه دریافت کرده‌اند. لازم به ذکر است؛ انجام کار اقتصادی از سوی رسانه‌ها یک عمل کاملا قانونی بوده و رسانه‌ها حق دارند بر اساس سیاست‌های خود کارهای تبلیغاتی و رپرتاژی انجام دهند. در لیست زیر نیز اسامی بسیاری از رسانه‌های شناسنامه‌دار و مجوزداری وجود دارد که همواره در مسیر احیای رسالت خبری گام برداشته‌اند. نکته تأمل برانگیز در این موضوع از جایی آغاز می‌شود که، برخی رسانه‌های مدعی شفافیت و حفظ و حراست از حقوق مردم نیز با فولاد مبارکه همکاری داشته و حتی ارقام چند ده و یا چند صد میلیونی نیز دریافت کرده‌اند. امید است؛ این رسانه‌ها که همواره بر طبل مبارزه با فساد می‌کوبند، ضمن شفاف‌سازی در خصوص علل بستن قرارداد با فولاد اعلام کنند: برچه اساس و برای کدام پروژه‌ها با فولاد قرارداد بسته‌اند. در جداول ذیل ‌اسامی ۲۷۰ رسانه‌ای که در گزارش ادعای تحقیق و تفحص مجلس از فولادمبارکه درمجموع ۳۶ میلیارد تومان هزینه دریافت کرده اند.







 

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۷:۱۶
زنده باد و مرده باد جاده کجا می‌رود کانادا برو ‌شرف نیس حیا رفت خدا تو بکن (392319)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۱:۰۳
..........
همه‌شان جای مهر برایشان همه شان سینه چاک امامان همه‌شان ......... (392324)
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۹:۴۰
اتفاقا بخون: همه اصلاح طلبند. مردم سالاری و اعتماد و... (392634)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۳:۵۲
بهار جان لطفا این موضوع را تا انتها پیگیری و در مورد اون اطلاع رسانی و افشاگری کنید. خواهشا بخاطر صداقت در خبررسانی و بخاطر حق مردم کوتاه نیاین (392331)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۳:۵۳
هر جا سخن از انحراف است، نام کیهان می درخشد (392332)
اعتماد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۳:۵۸
بهار جان ، شما کامنتها و نظرات رو که دیر به دیر تایید میکنید، دیگه اون خبر از حالت اولیه و داغ بودن بیرون میاد و تقریبا بعد از ۱۲ ساعت از انتشار که میگذره افراد کمتری نسبت به چند ساعت اون رو باز میکنن، و افرادی که نظر میدن هم هی سر میزنن ببینن نظرشون تایید شده که می بینن نشده و این باعث میشه گفتگو و مناظره ای در قسمت نظرات و کامنتها آنچنانی ایجاد نشه ، و این رو فراموش نکنید که داغ بودن کامنتها و نظرات باعث افزایش بازدید از سایت و مطالب میشه و خیلی هم تاثیر گذار هست. پس زود به زود تایید کنید. (392333)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۴:۰۸
به به ، کیهان و حسین آقای شریعتمداری هم که هستند. خبرگزاری فارس هم که هست. البته خب اینها اگر نبودند باید تعجب می‌کرد آدم. مثلا اگر نام بهار نیوز بود من واقعا تعجب میکردم و انتظار نداشتم، که خدا رو شکر رسانه محبوب و مردمی بهار نیوز نامش در این میان نیست و این معلومه که این رسانه دنبال منفعت طلبی نیست و رسالت خبری و اطلاع رسانی مردم از واقعیات براش اولویته

مرسی بهار نیوز عزیز که واقعا رسانه و صدای مردم هستی (392334)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۵:۲۳
دوست گرامی تعجب و تشکر شما از صداقت بهار نیوز حرف دل بسیاری از ما ایرانیان است؛ من هم به وجود این بزرگواران در کشور و فعالیت صادقانه آنان افتخار می کنم و با داشتن چنین هموطنانی به آینده امیدوار می شوم. اما از این بابت که در کشور ما هرکه از دروغ و دزدی و اختلاس به دور است به نفوذی دشمن متهم میشود بسیار نگرانم، خدا به خیر گرداند. (392380)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۴:۰۹
الان برید سراغ شریعتمداری و ازش مصاحبه کنید و ببینید برای این فساد مالی چه پاسخی خواهد داد.حان من بذبد ازش مصاحبه کنید. (392335)
آنتی اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۷:۱۰
بی شرف سازندگی و آرمان ملی واطلاعات هم تیتر کن مگس روی زخم (392354)
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۲۲:۳۴
در طب سنتی زالو درمانی برای ضدعفونی و کمک به ترمیم زخم زالو و کاهش سوزش آن روغن کافور توصیه می‌شود.. (392423)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها