به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۳۵۳۵۴۱

کوهستان ۶۰۰ میلیون ساله ثبت جهانی می‌شود

کوهستان ۶۰۰ میلیون ساله ثبت جهانی می‌شود
گروه فرهنگی: مرکز میراث جهانی یونسکو در حال بررسی کوهستان «فلیندرز» در استرالیای جنوبی، معروف به موزه بزرگ فضای باز جهان، برای ثبت در فهرست میراث جهانی است؛ روندی که انتظار می‌رود دو سال دیگر طول بکشد.
به گزارش ایسنا ، رشته کوه‌های نمادین و غنی از فسیل‌ فلیندرز در استرالیای جنوبی، به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی استرالیا، یک قدم به ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو نزدیک‌تر شده است.

این منطقه که از سوی دولت استرالیای جنوبی و مالکان سنتی منطقه در فهرست موقت به عنوان میراث جهانی نامزد شده است، دارای ذخایر فسیلی قابل توجهی است و توسط داگلاس ماوسون، کاشف و زمین شناس قرن بیستم، «یک موزه بزرگ در فضای باز» لقب گرفت.

«سوزان کلوز» ـ‌ وزیر محیط زیست استرالیا ـ‌ اعلام کرد: محدوده فلیندرز با بیش از ۶۰۰ میلیون سال قدمت، یکی از مناظر باشکوه استرالیا است. فسیل‌ها و زمین‌شناسی این منطقه جذابت خاصی دارد و تاریخ سیاره ما و تکامل حیات روی زمین را به نمایش می‌گذارد. برخی از این شواهد مهم شامل بهترین نمونه جهان از حیات در دوره زمین‌شناسی «ادیاکاران» است که طی آن، اولین اشکال حیات پیچیده چند سلولی حیوانات تکامل یافت.

وزیر محیط زیست استرالیا اظهار کرد: اشکال زمین‌شناسی و دیرینه‌شناسی در محدوده فلیندرز آن را به مکان مهمی برای پیگیری وضعیت میراث جهانی تبدیل کرده است. در اینجا مکان‌هایی با فسیل‌های خارق‌العاده در دسترس است که از طریق آن‌ها می‌توانیم به گذشته برگردیم و ببینیم زندگی چگونه شکل گرفته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها