به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۳۵۳۵۸۵
در پی افشای تخلف و فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی

رئیس‌جمهور: متخلفان پرونده فولاد مبارکه برکنار شوند

واکنش رئیس‌جمهور به فساد ۹۲ هزار میلیاردی در فولاد مبارکه ابراهیم رئیسی:
رئیس‌جمهور: متخلفان پرونده فولاد مبارکه برکنار شوند
گروه سیاسی: در پی انتشار گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه که به افشای تخلف و فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی منجر شد، رئیس جمهور دستور داد تمام متخلفان در این پرونده از کار برکنار شوند.
ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت از وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت آن‌چه «تغییرات مدیریتی» در این وزارتخانه نامیده تشکر کرده و گفته است، «تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده، از کار برکنار شوند و به تخلفات آنها برابر ضوابط و مقررات در مراجع صالح رسیدگی شود».
وی در ادامه سخنان خود افزود: دولت، ایجاد شفافیت و نظارت بر شرکت‌های دولتی را افزایش می‌دهد و خود را موظف می‌داند با هرگونه مصادیق فساد برخورد کند. شرکت‌های دولتی نمی‌توانند به بهانه انجام مسئولیت‌های خود به هر شخصی بدون ضابطه پرداخت‌های هنگفت داشته باشند.
گفتنی اینکه، هفته گذشته، هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که از سال ۹۷ به این سو، تخلفات در شرکت فولاد مبارکه را بررسی می‌کند، با ارائه گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای و ارسال آن به قوه قضائیه، از ۹۲ هزار میلیارد تومان تخلف در این شرکت خبر داده است.
بر اساس این گزارش که در روزهای اخیر رسانه‌ای شده، حداقل ۱۲۰۰ تخلف در فعالیت‌های فولاد مبارکه در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ کشف شده و این تخلفات ابعاد و زمینه‌های گسترده‌ای از رانت و فساد تا هدیه و پرداخت پول بی‌رویه به نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های حکومتی، رسانه‌ها، دفاتر ائمه جمعه و افراد، و همچنین حیف و میل سرمایه و عقد قراردادی با بیش از رقم واقعی با یک شرکت چینی غیرمتخصص دارد.

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۸:۱۱
دو خانم ی گوشه از تهران دعوایی میکنن. به ضرب چند ساعت به اون دعوا رسیدگی شد. اما در یک تخلف هزار میلیاردی اصلاعات بعد از بریز و بپاش تازه از خواب بیدار شده تا صرفا یک خبر رسانه ای شود. پرخوری سنگین تون کرده یا ساکتتون کرده (392356)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۹:۱۳
چکار بزرگی کردن که دستور برکناری دادن واقعا شرم و حیا رفت آقای رئیسی بزار بمونن چرا سریع جهادی وانقلابی عمل میکنید ولی داروی بیهوشی بعد غارتگری یا ماستمالی (392359)
خ
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۵
اعدام و مصادره اموال پس چی؟ (392362)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۱:۳۱
رئیس‌جمهور: متخلفان پرونده فولاد مبارکه برکنار شوند
حداقل دو تا پشت دستی هم بهشون بزنید. (392368)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها