به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۵۳۸۲۹

شكایت ترامپ از وزارت دادگستری دولت بایدن

شكایت ترامپ از وزارت دادگستری  دولت بایدن
گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از دادگاه خواسته است تحقیقات وزارت دادگستری به روی اسنادی که اف‌بی‌آی در جریان جست‌وجوی خانه او با خود برده است را متوقف کند.
تیم حقوقی ترامپ در شکایت خود از قاضی خواست یک وکیل مستقل را برای نظارت بر این اسناد که ماموران ماه پیش از ویلای او، مارالاگو، در فلوریدا ضبط کردند منصوب کند.
به گفته اف‌بی‌آی (دایره تحقیقات فدرال آمریکا) یازده مجموعه فایل‌ طبقه‌بندی شده در روز ۸ اوت از خانه  ترامپ ضبط شد. ترامپ به خاطر جابجایی بالقوه غیرقانونی این اسناد موضوع تحقیق است.وکلای  ترامپ  شکایتی را تسلیم دادگاه کردند که از قاضی می‌خواهد یک وکیل طرف ثالث را منصوب کند تا او نظر دهد که آیا این اسناد براساس اختیارات ریاست جمهوری تحت حفاظت هستند یا خیر.
وکیل ثالث معمولا در پرونده های کیفری منصوب می‌شود، زمانی که این نگرانی وجود دارد که بخشی از شواهد براساس ضوابط حاکم بر رابطه وکیل-موکل یا سایر دلایل تحت حفاظت هست یا نه. تحت حفاظت در این مورد یعنی امکان استفاده از آن در دادگاه وجود ندارد.در شکایت ۲۷ صفحه‌ای تیم  ترامپ آمده است: «عقلانی نیست که تیم دادستانی بدون وجود نظارت موثر اجازه بررسی این اسناد را داشته باشد.»«اگر اقلام ضبط شده بازگردانده نشود... تنها یک وکیل ثالث و بی‌طرف می تواند از "منافع مهم عمومی" در زمینه "محرمانه ماندن محاوره‌هایی که رئیس جمهور در جریان انجام وظایفش دارد" حافظت کند.»در این شکایت که تسلیم دادگاهی در فلوریدا شده از جمله این ادعای  ترامپ تکرار شده که اف‌بی‌آی با انگیزه سیاسی این جست‌وجو را انجام داد تا مانع شرکت او در انتخابات ۲۰۲۴ شود.وکلای  ترامپ گفتند که این «اقدام پرخاشگرانه و تکان دهنده» از سوی بیش از ۲۰ مامور اف‌بی‌آی «بدون توجه به اضطرابی که به آمریکایی‌ها وارد خواهد کرد» انجام شد.
در این شکایت همچنین آمده است که  ترامپ و تیم او نمی‌دانند که چه اقلامی توسط دولت ضبط شده است و خواستار ارائه فهرستی از سوی آنها می‌شود. این شکایت استدلال می‌کند که  ترامپ پیش از عملیات سرزده ماموران در مارالاگو با وزارت دادگستری همکاری می‌کرد. وکلای او استدلال کردند که جست‌وجو ناقض متمم چهارم قانون اساسی آمریکا بود که شهروندان را در برابر بازرسی و ضبط بی‌دلیل مصون می‌کند.در این شکایت گفته می‌شود که «مردم از اطراف کشور درباره این یورش» با  ترامپ تماس گرفته‌اند. او در پیامی به مریک گارلند وزیر دادگستری که در این شکایت به آن اشاره شده گفته است که «اگر یک کلمه برای توصیف حال مردم وجود داشته باشد، آن "خشم" است.»قاضی‌ای که تصمیم گرفت اجازه بازرسی ویلای  ترامپ در جریان تحقیقات کیفری را بدهد، هنوز مشغول بررسی این موضوع است که شواهدی که منجر به جست و جو شده را علنی کند یا نه.قاضی بروس رینهارت  گفت که این سوگندنامه نباید مهر و موم بماند چون علاقه «شدیدی» به این پرونده وجود دارد.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها