به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۳۵۳۸۷۷
ال اس دی روانگردانی خطرناک

خطرناک‌ ترین روانگردان‌ های حاضر در ایران

خطرناک‌ ترین روانگردان‌ های حاضر در ایران
گروه جامعه: مواد مخدر به چهار دسته محرک‌ها، سرکوب‌گر‌ها، توهم زا‌ها و مخدر‌ها تقسیم می‌شوند، اما یکی از خطرناک‌ترین این مخدر‌ها، مواد مخدر روان‌گردان یا همان توهم زا‌ها است.این مخدر باعث ایجاد اختلال در خلق‌وخوی، حواس بینایی و شنوایی و ایجاد القاء حالت رؤیا می‌شود. مهم‌ترین روانگردان ها شامل ال‌اس‌دی‌ها، ماری‌جوانا و قرص‌های روان‌گردان می‌شود.

ماری جوانا توهم زایی دارد
برخلاف نظر عامه و بسیاری از مصرف‌کنندگان، ماری‌جوانا می‌تواند اثر توهم زا داشته باشد. اگرچه این اثر خیلی زیاد نیست و اگر کسی معتاد به ماری‌جوانا یا گل شود، قطعا با خشکی دهان، قرمزی چشم‌ها، خواب‌آلودگی در تمام ساعات روز، خنده‌های مکرر و کاهش یادگیری و اختلال در حافظه روبرو می‌شود.البته مصرف این مواد باعث آسیب به ریه‌ها و برونشیت نیز می‌شود.

ال اس دی روانگردانی خطرناک
یکی از مهم‌ترین مواد روان‌گردان ال‌ اس‌ دی‌ ها هستند. آن‌ها که در کاغذ‌های مربعی کوچک که دارای نقش‌ونگار هم هست قرار دارند به‌صورت قرص ریز هستند. البته ال‌اس‌دی به‌صورت مایع و کپسول نیز وجود دارد، اما قرص‌های ریز بیشتر تولید می‌شود.ال‌ اس‌ دی‌ ها را معمولاً  به‌صورت خوراکی مصرف کرده یا استنشاق می‌کنند، اما این مواد که گردی بی‌بو و سفید رنگ و از قارچ خاصی استخراج می‌شود، توهم زایی بسیار قوی دارد و پس‌ از یک ساعت فرد دچار حالت پرواز شده و اثرات آن ۸ تا ۱۲ ساعت باقی می‌ماند.یکی از خطرات مصرف ال‌ اس‌ دی‌ ها این است که خود فرد قادر نیست به این حالت پایان بدهد و اگرچه حالت پرواز یا نعشه‌گی آن بسیار خوشایند است، اما ممکن است این حالت بار‌ها و بار‌ها تکرار شده و فرد بدون مصرف برایش تکرار شود.اگرچه مرگ و خودکشی از عواقب مصرف ال‌اس‌دی‌ها است، اما افراد دچار اختلال حواس، پارانوئید و تپش قلب شده و گاهی کارشان به جنون، تشنج و در نهایت مرگ می‌کشد.

اکستازی روانگردان شناخته شده
یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌های روان‌گردان در بازار ایران قرص‌های اکستازی است. این قرص‌ها معمولاً به اندازه‌های مختلف هستند، اما کپسول و نوع مایع آن نیز وجود دارد.اکستازی از ترکیب آمفتامین، افدرین، رنگ نشاسته و کافئین تولید شده و  بسیار توهم زا هستند. مصرف یک‌بار این قرص‌ها می‌تواند باعث افزایش انرژی و حال خوب شود و حتی ممکن است اصوات و احساسات شدیدتر حس شود. مصرف این قرص ها می‌تواند شادی کاذب به‌همراه داشته باشد و حتی شما را وادار کند تا ساعت‌ها بدون دلیل برقصید، اما این قرص‌ها باعث افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، کاهش اشتها و سابیدن دندان‌ها می شود.فردی اگر این قرص‌ها را مصرف کند بعد از دو روز دچار افسردگی و خستگی شده و در درازمدت نیز کبد، کلیه و مغز او دچار اختلال خواهد شد.

ماشروم مجیک
ماشروم مجیک یا همان قارچ‌ها نوع جدیدی از مواد مخدر توهم زا هستند. این مواد معمولاً یا با غذا پخته‌شده یا با چایی دم می‌شود و فرد مصرف می‌کند.مصرف قارچ‌ها اثراتی خفیف‌تر از ال‌ اس‌ دی دارد، اما باعث می‌شود تا فرد دچار اسهال، تهوع و در نهایت مرگ شود چراکه مصرف بیش‌ از حد این قارچ‌های سمی که دارای مواد روان‌گردان  است،خطر مرگ را به‌ همراه دارد.

کتامین، توهم زا جدید
یکی دیگر از مخدر‌هایی که توهم زا است کتامین نام دارد. این مخدر به شکل گرد سفیدرنگ عرضه می‌شود، اما به‌صورت قرص و یا مایع نیز وجود دارد و افراد معتاد به آن، کتامین را به‌ صورت خوراکی، تزریقی یا استنشاقی مصرف می‌کنند.این مخدر تجربه بی‌حسی قوی، کرختی و القای خارج از بدن بودن را دارد. البته در کوتاه‌مدت باعث می‌شود که فرد عدم تعادل و هماهنگی داشته باشد و توهمات وحشتناک به سراغش آمده و حس جدایی از واقعیت را همیشه دارا است. 
مرجع : جامعه 24
برچسب ها: مواد مخدر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها