به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۵۳۹۰۲

شاهکار گمشده زیر یک نقاشی پیدا شد

شاهکار گمشده زیر یک نقاشی پیدا شد
گروه فرهنگی:یک شاهکار گمشده که توسط یکی از نقاشان نامدار قرن بیستم خلق شده بود، اخیرا در زیر لایه‌ای از یک نقاشی دیگر کشف شد. تابلو نقاشی «آتلانتیک سیتی» اثر «هلن ساندرز» نقاش انگلیسی و برجسته سبک هنر انتزاعی و یکی از اعضای جنبش هنری «ورتیسیسم»، یک شهر مدرن را با استفاده از رنگ‌های سرزنده به تصویر می‌کشد.کمی پیش از آغاز جنگ جهانی اول، مجله هنری «بلست» تصویر سیاه و سفیدی از این نقاشی «ساندرز» را منتشر کرد.تقریبا تمام نقاشی‌های سبک «ورتیسیسم» این هنرمند اکنون گمشده محسوب می‌شوند، با این حال طراحی‌های این هنرمند هنوز باقی مانده‌اند و در ماه اکتبر در گالری واقع در لندن به نمایش گذاشته خواهند شد.

تابلو نقاشی «پرکسیتلا» اثر «ویندهام لوئیس» بنیان‌گذار جنبش «وُرتیسیسم»، تصویری از پرتره «آیریس بری» منتقد فیلم را به تصویر می‌کشد. زمانی که دو دانشجو هنر این نقاشی را مورد بررسی قرار دادند دریافتند «پرکسیتلا» درحقیقت روی «آتلانتیک سیتی» نقاشی شده است.

«پرکسیتلا» اثر «ویندهام لوئیس»
با توجه به ناهموار بودن بافت رنگ‌های نقاشی «پرکسیتلا» و دیده شدن رنگ قرمز روشن از زیر تَرَک‌های روی «پرکسیتلا»، متخصصان به این اون مسئله شک کرده بودند که شاید «پرکسیتلا» روی نقاشی دیگر خلق شده باشد.
«آتلانتیک سیتی» اثر «هلن ساندرز»
دو دانشجو با استفاده از اشعه ایکس ـ ری و سایر فناوری‌های مرتبط این نقاشی را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت آن‌ها موفق شدند طرحی از یک نقاشی انتزاعی را زیر پرتره پیدا کنند. ادامه تحقیقات نشان داد این نقاشی که زیر پرتره «پرکسیتلا» پنهان شده است درحقیقت همان «آتلانتیک سیتی» گمشده است.«ساندرز» یکی از دو زنی بود که به جنبش «ورتیسیسم» پیوست. به گفته مدیر گالری «کورتالد»، در سال‌های پیش از آغاز جنگ، «ساندرز» یکی از نقاشان مهم بود. در آن زمان افراد انگشت‌شماری در اروپا می‌توانستند چنین نقاشی‌های انتزاعی خلق کنند.
«وُرتیسیسم» یک جنبش ادبی و هنری بود که تحت تاثیر کوبیسم و آینده‌گری و آثاری که با استفاده از رنگ‌های سرزنده، خطوط واضح و زاویه‌های تند خلق می‌شدند شکل گرفت.«تی اس الیوت» و «ازرا پاوند» شاعران برجسته نیز از حامیان این جنبش بودند.
برچسب ها: تابلو نقاشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها