به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۵۴۰۱۱

بازگشت غول خودروسازی جهان به ایران؟

بازگشت غول خودروسازی جهان به ایران؟
گروه اقتصادی: روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز خود از مذاکرات وزارت صنعتِ دولت رئیسی با شرکت خودروسازی تویوتا برای واردات خودرو خبر داده است. سخنگوی وزارت صمت از مذاکراتی با طرف‌های خارجی برای واردات خودرو خبر داده و گفته است برای واردات با خودروساز‌هایی همچون تویوتای ژاپن و همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.

با این حال قالیباف جزئیات بیشتری در مورد این مذاکرات نداده اما گفته است هدفی که این وزارتخانه از واردات دنبال می‌کند از یک سو تنظیم بازار و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودرو‌های داخلی با محصول خارجی است و در ابتدا خودروهایی وارد می‌شوند که این اهداف را محقق کنند.

البته خودرو‌های گران‌قیمت‌تر نیز وارد می‌شوند، اما برای شروع، کار از جایی آغاز می‌شود که به بخشی که بیشترین مساله را دارد، رسیدگی شود. باید دید بالاخره در هفته آینده شاهد انتشار و رونمایی از آیین‌نامه واردات خودرو خواهیم بود یا این بار هم مانند وعده‌های گذشته به نتیجه نخواهد رسید؟موضوع واردات خودرو در ماه‌های اخیر جنجال‌های خبری زیادی به پا کرد تا اینکه سرانجام زور موافقان واردات خودرو به مخالفان چربید.

 طبق اعلام وزارت صمت خودروهایی می‌توانند وارد ایران شوند که اول حجم موتور آنها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی باشد و دوم سقف قیمت آنها بین ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار باشد. گفتنی است که اکثر خودروهای تویوتا در بازه قیمتی بالاتر از ۲۵ هزار دلار قرار دارند و به همین دلیل واردات خودروهای این برند خودروسازی دشوارتر خواهد بود که شاید با مذاکرات دولت و این غول خودروسازی موانع ورود واردات محصولات تویوتا به ایران برداشته شود.
برچسب ها: تويوتا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها