به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۵۴۰۷۵

وزش‌باد شدید و گردوخاک در سیستان‌و‌بلوچستان

وزش‌باد شدید و گردوخاک در سیستان‌و‌بلوچستان
گروه جامعه:مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تداوم بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و وزش بادهای شدید و گردوخاک ۱۷ شهرستان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.به گزارش  مهر از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ادامه بادهای ۱۲۰ روزه در نواحی شمالی استان وزش باد شدیدو گردوخاک همچنان تداوم دارد.
 
وی افزود: در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و غربی استان افزایش غبار و اواسط وقت تا شب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. ارتفاعات جنوب و شرق استان در بعد از ظهرهای سه روز آینده شرایط برای رشد ابر و رگبار پراکنده و موقت و گاهی رعدوبرق فراهم است و دریای عمان در نواحی شرقی نیز مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان شهرستانهای تحت تأثیر این شرایط جوی را زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، سراوان، گلشن، لاشار، میرجاوه، غرب نیکشهر و فنوج ذکرکرد.
وی گفت: براثر وزش باد شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب پذیر، خسارت به تیرها و دکل‌های برق، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال خسارت به کشاورزان محتمل است.

حیدری ادامه داد: خودداری از قرارگیری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا به ویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز از تردد غیرضروری در جاده‌های شمال و غرب استان، توجه به استحکام سازه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین پوشش گلخانه‌ها و محافظت از محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها