کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماکرون: عصر فراوانی‌ها به پایان رسیده است

3 شهريور 1401 ساعت 9:43


گروه بین الملل:  رئیس جمهور فرانسه در اولین جلسه کابینه دولت پس از تعطیلات تابستانی به فرانسوی‌ها هشدار داد که با «پایان فراوانی‌ها» روبه‌رو هستند.
«امانوئل ماکرون» که در جمع وزیران در کاخ «الیزه» سخنرانی می‌کرد، گفت که کشورش در نقطه اوج مشکلات قرار دارد و با زمستان سخت، دوره جدیدی از بی ثباتی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین مواجه است.
ماکرون گفت که فرانسه و فرانسوی‌ها احساس می‌کنند در یک بحران زندگی می‌کنند که هر کدام بدتر از گذشته است.
وی گفت: «شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم نوعی نقطه عطف یا تحول بزرگ است. ما در پایان چیزی هستیم که عصر فراوانی‌ها به نظر می‌رسید... پایان فراوانی تولید فناوری‌هایی که همیشه در دسترس به نظر می‌رسیدند... پایان فراوانی زمین و مواد از جمله آب...»
سخنان ماکرون با انتقادات بسیاری مواجه شد از جمله «فیلیپ مارتینز» دبیرکل اتحادیه قدرتمند «سی‌جی‌تی» گفت که اظهارات ماکرون بی جا بود و بسیاری در فرانسه هرگز فراوانی را ندیده‌اند.
وی گفت: «وقتی در مورد پایان فراوانی صحبت می‌کنیم، به میلیون‌ها بیکار فکر می‌کنم، میلیون‌ها نفر از کسانی که در موقعیتی نامطمئن هستند. برای بسیاری از فرانسوی ها، شرایط از قبل سخت بوده است».
ماکرون در آوریل برای دومین دوره پنج ساله مجددا انتخاب شد اما اکثریت پارلمانی خود را در انتخابات عمومی بعدی از دست داد. پس از ماه‌ها مبارزات انتخاباتی پی در پی، دولت تازه منصوب شده او زمان کمی برای تثبیت خود قبل از تعطیلات داشته است.
این در حالی است که مردم فرانسه نگران کاهش سطح زندگی به دلیل افزایش هزینه‌ها به ویژه در زمینه انرژی هستند.
 


کد مطلب: 354205

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/354205/ماکرون-عصر-فراوانی-ها-پایان-رسیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir