به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۵۴۲۱۸

دولت حداقل انتظارات را هم برآورده نكرد

دولت حداقل انتظارات را هم  برآورده نكرد
گروه سیاسی: برجام در آستانه احیا شدن قرار دارد اما سئوال اصلی که ذهن بسیاری را درگیر کرده، آن است که آیا دولت رئیسی با این ترکیب کابینه توانایی استفاده از فرصت‌های پسااحیای برجام را دارد؟
به گزارش نامه نیوز، هدایت الله خادمی، فعال سیاسی اصولگرا درباره توانایی دولت سیزدهم برای بهره گیری از فرصت های اقتصادی برجام گفت: سال نخست برای هر دولتی زمان طلایی محسوب می شود که برای تحقق برنامه‌هایش بسترسازی‌های لازم را انجام دهد و مردم نیز با مشاهده آثار و نشانه‌های اقدامات دولت امیدوار شوند که تا سه سال آینده نتیجه این برنامه ها را خواهند دید.وی افزود: آنچه آمار و ارقام 13 ماه گذشته نشان می دهد، کابینه این دولت حتی حداقل انتظارات را هم نتوانست برآورده کند یعنی کل اعضای کابینه به ویژه تیم اقتصادی دولت هیچ کاری نکردند، به طوری که می توان گفت اصلا آنها این‌کاره نیستند و طی 13 ماه گذشته فقط وقت کشور را گرفتند.
این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: آقای رئیسی باید خیلی فوری به فکر خداحافظی با این اعضای کابینه باشد و به جای آنها تعدادی افراد متخصص، شایسته، کاردان و وطن پرست وارد کابینه کند تا اگر برجام احیا شد، دولت سیزدهم بتواند از این فرصت استفاده کند. اگر کابینه با همین ترکیب به کار ادامه دهد، مطمئنا بعد احیای برجام فقط مقداری نفت بیشتر می فروشیم  و یکسری هم کالا و مواد اولیه هم وارد می کنیم، در واقع هیچ اتفاق خاص دیگری نمی افتد.
وی ادامه داد: ما باید از فضای پسااحیای برجام برای واردات تکنولوژی های روز استفاده و موادخام مان را به 10 ها فراورده باارزش تبدیل کنیم. با انتقال از خام فروشی به فرآورده فروشی قطعا تولید در داخل کشور رونق خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.
این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: چه به  توافق برسیم و چه به توافق نرسیم، کل این کابینه باید هرچه سریعتر تغییر کند چون در وضعیت عدم توافق نیز دولت نیاز به یک کابینه بسیار قوی دارد تا با حداقل منابع حداکثر بهره وری را به منصه ظهور رساند. امیدوارم آقای رئیسی بعد از تغییر ترکیب کابینه از وزرای خود برنامه عملیاتی بخواهد تا عقب افتادگی یک سال گذشته نیز جبران شود.


 
برچسب ها: دولت رئیسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها