به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۵۴۲۶۷

چرا توپ‌های لیگ برتر ایران به‌روز نمی‌شود؟

گروه ورزشی: توپ های لیگ برتر ایران بعد از گذشت چهار سال از زمان رونمایی، همچنان با همان طرح و نگار عرضه شده و خبری از درآمدزایی و تغییر و تحول نیست!
چرا توپ‌های لیگ برتر ایران به‌روز نمی‌شود؟
سازمان لیگ فوتبال ایران از سال ۹۶ از توپ های دربی استار به جای آل اشپرت در لیگ برتر ایران استفاده می کند و در این مدت، از دو طرح مختلف در جریان بازی ها بهره برده شده است اما برخلاف روال موسوم در کشورهای پیشرفته، خبری از نوآوری و استفاده از طرح های جدید نیست. 
از سال ۹۸ که توپ فعلی بازی های لیگ برتر رونمایی شد تا به امروز که چهارمین فصل از مسابقات لیگ با توپ فعلی سپری می شود، سازمان لیگ هیچ تلاشی برای استفاده از توپ های جدید، تکنولوژی به روز و افزایش درآمدزایی از طریق فروش توپ بازی ها نبرده است.
چرا توپ‌های لیگ برتر ایران به‌روز نمی‌شود؟
در کشورهای پیشرفته دنیای فوتبال برای توپ رسمی مسابقات سر و دست می شکنند و شرکت ها با طرح های جدید خود برای هر مسابقات مانند لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ برتر انگلیس، به دنبال افزایش درآمدزایی هستند. 
با توجه به اینکه سازمان لیگ از طریق تامین توپ بازی های مسابقات درآمدزایی ندارد و بالعکس هزینه ای را هم انجام می دهد، تلاشی هم برای تغییر طرح توپ بازی ها نشده است. 
در دنیای که روزانه تکنولوژی های جدید وارد فوتبال می شوند و این روزها در حالی بهره بردن از توپ های هوشمند برای تعیین گل هستند، فوتبال ایران از ساده ترین نوع توپ که طرح آن مربوط به چهار سال قبل است، بهره می برد!
از زمان تمرکز فیفا برای بهبود کیفیت فوتبال با استفاده از تکنولوژی، عقب افتادگی فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد. نمونه آن وجود نداشتن کمک داور ویدیویی در لیگ برتر ایران است؛ در حالی که اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای اطراف ایران از این سیستم به راحتی بهره می برند.
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها