به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۵۴۳۷۳
پروژه فیلترینگ یک گام دیگر به مرگ قطعی نزدیک می‌شود

ایلان ماسک بساط فیلترینگ را برچید

ایلان ماسک بساط فیلترینگ را برچید
گروه فناوری: پروژه فیلترینگ یک گام دیگر به مرگ قطعی نزدیک می شود، اینترنت ماهواره ای پس از تست در بحران اوکراین این بار توسط یک اپراتور خدمات اینترنت جهانی ، گامی جدید را برای عبور از ارتباط اینترنتی با مسیر مرزهای خط کشی شده برداشته است.حالا تی -موبایل با همکاری استارلینک قصد دارد کلیه گوشی های همراهی که در سال ۲۰۲۳ به بازار می فرستد را اینترنت ماهواره ای مجهز کند تا دیگر چیزی به نام نقطه کور اینترنت باقی نماند!

تکنولوژی پیشرفته ای که در کنار از بین بردن نقاط کور، امکان فیلترینگ را با چالشی بزرگ روبرو می کند و در بلند مدتو با گسترش این تکنولوژی احتمالا طرح هایی چون محدود سازی و یا صیانت را در هر نقطه ، به چالشی بزرگ می کشد.اپراتور تی-موبایل با همکاری اسپیس ایکس قصد دارد پوشش‌دهی سراسری برای شبکه‌های موبایلی ارائه دهد و ناحیه‌های خارج از پوشش شبکه (dead zones) را به‌طور کامل از بین ببرد.

این پروژه اتصال گوشی‌های هوشمند را به استارلینک امکان‌پذیر می‌کند. نیاز به هیچ تجهیزات خاصی نیست و مردم با گوشی ۵G فعلی خود می‌توانند به این سرویس متصل شوند.در این حالت سرویسی با سرعت مجموعا دو تا چهار مگابیت‌برثانیه در یک منطقه‌ی به‌خصوص ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با گوشی هوشمند خود به آن سرویس متصل شوند. سرعت یادشده، سرعت مجموع است و هرچه افراد بیشتری متصل شوند سرعت برای هر کاربر کاهش پیدا می‌کند.

اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی این سرویس، سال آینده نوع دوم ماهواره‌های خود را که آنتن ۵ تا ۶ متری غول‌پیکر دارند به مدار زمین می‌فرستد.سرویس جدید به شما امکان می‌دهد در هر جایی که به آسمان صاف دسترسی داشته باشید،‌ اس‌ام‌اس و پیام‌های MMS بفرستید و از «اپلیکیشن‌های منتخب پیام‌رسان» استفاده کنید.

لیست پیام‌رسان‌ها اعلام نشده است اما تی-موبایل می‌گوید شرکت‌هایی مثل فیسبوک و اپل باید با اسپیس‌ایکس همکاری کنند تا واتس‌اپ و آی‌مسیج توانایی شناسایی سرویس جدید را داشته باشند.ایلان ماسک می‌گوید در صورت وقوع بلایای طبیعی و از بین رفتن تمامی برج‌های مخابراتی، سرویس جدید بدون مشکل کار خواهد کرد.
به گفته‌ی ایلان ماسک، این سرویس برای تماس صوتی بسیار عالی خواهد بود و اگر کاربران زیادی به صورت همزمان به این سرویس متصل نشوند، امکان برقراری تماس تصویری فراهم خواهد بود.
مرجع : زومیت

۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۵:۰۵
پس طرح صیانت بیخودی است و فقط یک هزینه اضافی به ملت تحمیل می کند (392496)
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۶:۲۸
عالیه
امیدوارم هرچه سریعتر راه اندازی بشه و برای کشور ما هم این خدمات ارائه بشه (392521)
ماندانا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۶:۲۹
حالا نمایندگان مجلس بشینن طرح صیانت تصویب کنند
خخخخخخخخ (392522)
ماندانا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۶:۳۰
دست روی دست زیاده آقایون
جلوی تکنولوژی و پیشرفت رو نمیشه گرفت، اون هم در عصر ارتباطات (392523)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها