به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۳۵۴۴۸۹

گل‌گهر دو - سپاهان دو؛ کامبک قلعه علیه مورایس!

گروه ورزشی: بازگشت درخشان گل‌گهر در جبران دو گل عقب‌افتاده از سپاهان یکی از زیباترین بازی‌های سالیان اخیر لیگ را رقم زده است.
گل‌گهر دو - سپاهان دو؛ کامبک قلعه علیه مورایس!
دیدار تیم‌های گل گهرسیرجان و سپاهان اصفهان از چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی با پیروزی یک بر صفر سپاهان در نیمه نخست به پایان رسیده است که شاگردان امیر قلعه‌نویی فرصت‌های بیشتری برای گلزنی داشتند.
ژوزه مورایس که برای بازی هفته چهار تغییر در ترکیب اصلی تیمش نسبت به هفته قبلی ایجاد کرده و دانشگر، زکی‌پور و کامسوبا را در ترکیب اصلی قرار داده است و نیازمند را هم به جای مظاهری درون دروازه قرار داده، عجله‌ای برای صدور دستور حمله به شاگردانش نداشت و به مانند بازی با استقلال ترجیح داده در نیمه اول توپ را به حریف بسپارد و البته مزد اتخاذ این استراتژی را هم با برتری تیمش در نیمه اول گرفت.
نکته جالب در مورد ترکیب گل‌گهر هم حضور اریک بایناما، مهاجم گابنی سیرجانی‌هاست که فصل گذشته به خاطر بازی برابر سپاهان موجبات کسر امتیاز از تیم قلعه‌نویی را فراهم کرده بود و اتفاقا در نیمه اول بازی هم نمایش خوبی داشت و چندباری مدافعان سپاهان را به زحمت انداخت و اگر واکنش فوق‌العاده نیازمند نبود می‌توانست اولین گل خودش را هم به ثمر برساند.
در نیمه اول مسابقه شاگردان امیر قلعه‌نویی جریان بازی را در اختیار داشتند و نسبت به سپاهان از مالکیت توپ بیشتری برخوردار بودند و توانستند موقعیت‌های زیادی با تمرکز بر ارسال از جناجین روی دروازه سپاهان ایجاد کنند اما از این فرصت‌ها بهره‌ای نبردند تا ارسال مواج رامین رضاییان روی نقطه پنالتی با ضربه سر فوق‌العاده زکی‌پور وارد دروازه گل‌گهر شده و نخستین گل بازی توسط مدافع سابق گل‌گهر به ثمر برسد.
هفته سوم لیگ برتر
ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
گروه داوری: مرتضی منصوریان، محمدعلی پورمتقی، حامد صفایی، وحید زمانی/ ناظر:رسول فروغی
گل‌گهر:
محسن فروزان، علیرضا آرتا، مهران گلزاری، مهدی تیکدری(82- بهنام برزای)، شایان مصلح، علیرضا علیزاده، رضا شکاری، امین پورعلی(60- علی اصغفر عاشوری)، مرتضی تبریزی(46-کی روش استنلی سوارز)، محمد خدابنده‌لو(46-امین قاسمی نژاد) و اریک بایناما 
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

سپاهان:
پیام نیازمند، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی پور (65- امید نورافکن) ، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی(81-محمد علی نژاد)، محمدرضا حسینی(81-فرشاد احمدزاده)، کامسوبا (69-نیلسون جونیور)، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس


🟨اخطار ها:
سپاهان: یاسین سلمانی (18) محمد دانشگر (40) میلاد زکی پور (58) محمدرضا حسینی (69)
گل گهر: مهران گلزاری (48)

📝شرح گل:
سپاهان یک - گل‌گهر صفر (دقیقه43: میلاد زکی پور): میلاد زکی‌پور بازیکن سابق گل‌گهر در اولین حضور ثابتش در ترکیب سپاهان روی ارسال تماشایی رامین رضاییان با یک ضربه سر محکم دروازه فروزان را باز کرد تا نخستین گل بازی به ثمر برسد.

سپاهان دو - گل‌گهر صفر (دقیقه 52: میلاد زکی‌پور): روی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه گل‌گهر، میلاد زکی‌پور با یک ضربه بغل‌پای فوق‌العاده به کنج دروازه فروزان، گل دوم خودش و تیمش را ثبت کرد.
گل‌گهر سیرجان یک - سپاهان دو (دقیقه 61: گل‌بخودی داسیلویرا): علی‌اصغر آشوری در اولین لمس توپش قصد داشت کیروش استنلی را تک به تک کند که پاس او پس از برخورد به پای داسیلویرا وارد دروازه نیازمند شد.
گل‌گهر سیرجان دو - سپاهان دو (دقیقه86: علیرضا علیزاده): ارسال فوق‌العاده علی‌اصغر آشوری از کرنر با ضربه سر چرخشی علیرضا علیزاده وارد دروازه نیازمند شد تا شاگردان قلعه‌نویی به بازی برگردند.

لحظات حساس:
دقیقه 5: توپ‌ربایی بایناما روی اشتباه محمد دانشگر، این بازیکن را با پیام نیازمند در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه خوب مهاجم گل‌گهر با مهار فوق‌العاده پیام نیازمند دفع شد.
دقیقه 33: ضربه کات‌دار و تماشایی مرتضی تبریزی از پشت محوطه جریمه روی ریباند کرنر با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 34: مسعود ریگی روی یک حرکت تماشایی بعد از دریبل دو بازیکن گل‌گهر شوتی سهمگین به سمت دروازه فروزان شلیک کرد که با واکنش این بازیکن توپ در مقابل پای رضاییان افتاد اما ضربه مدافع راست طلایی‌پوشان با اختلافی زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45: ارسال خطرناک تیکدری از سمت چپ خط دفاع سپاهان به طور خطرناک از پیش پای بایناما عبور کرد و پیام نیازمند درازکش توپ را در دهانه دروازه مهار کرد.
دقیقه 47: ارسال خطرناک تیکدری از سمت راست در دهانه دروازه به قاسمی‌نژاد رسید که این بازیکن در موقعیت پشت به دروازه قادر به ضربه زدن به توپ نبود و موقعیت از دست رفت.
دقیقه 64: پاس به بیرون بازیکنان سپاهان درون محوطه جریمه به یاسین سلمانی رسید که ضربه این بازیکن با اختلافی بسیار کم از پای تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 76: حرکت عالی رضا شکاری از سمت راست خط دفاع سپاهان اریک بایناما را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد اما پیام نیازمند با واکنشی مناسب بار دیگر سد راه گلزنی مهاجم گابنی شد.
دقیقه 83 : ضدحمله پرتعداد سپاهانی‌ها با فرصت‌سوزی فرشاد احمدزاده و پاس محکمش برای رضاییان از دست رفت.

🔴*حواشی:
* هواداران سپاهان در زمان گرم کردن بازیکنان از پیام نیازمند خواستند تا به همراه رشید مظاهری به سمت آنها برود تا رشید مظاهری هم روحیه بگیرد.
* حضور میلاد زکی‌پور در ترکیب اصلی سپاهان برابر تیم سابق خودش گل‌گهر از نکات جالب توجه این مسابقه است.
* شهریار مغانلو در دقیقه هشتم مسابقه دچار مصدومیت جزیی شد که توس کادر پزشکی مورد مداوا قرار گرفت.
* حضور تماشاگران در ورزشگاه در حالی که ده دقیقه از بازی پشت سر گذاشته شده کماکان ادامه دارد و جایگاه سپاهانی‌ها به طور کامل پر شده و این طور که پیش می‌رود ممکن است تا شصت درصد ظرفیت ورزشگاه پر شود.
* محمد کریمی و آرمین سهرابیان دو بازیکن مصدوم دو تیم هستند که در لیست تیم‌هایشان برای نبرد بزرگ هفته حاضر نیستند.
* با توجه به اینکه دو تیم بازیکنان مشترک زیادی داشتند و امیر قلعه‌نویی هم سابقه حضور روی نیمکت سپاهان را دارد، در ابتدای بازی بازار خوش و بش بین دو نیمکت حسابی گرم بود و زکی‌پور و کیروش استنلی با هم‌تیمی‌های سابق خودشان برخورد گرمی داشتند.
* درحالی که یاسین سلمانی روی یک حرکت انفرادی به قلب دفاع گل‌گهر زده بود، تکل به موقع گلزاری مانع از پیشروی سلمانی شد تا برخورد این بازیکن با کاپیتان گل‌گهر برای او یک کارت زرد به همراه داشته باشد.
* ضربه علیرضا آرتا در دقیقه 25 مسابقه در محوطه جریمه به دست مسعود ریگی برخورد کرد اما منصوریان اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
* برخورد محمد خدابنده‌لو و محمد دانشگر در میانه زمین سپاهان باعث سرنگونی دو بازیکن شد و بازی برای رسیدگی به وضعیت این دو برای دقیقه‌ای متوقف شد.
* در سی‌امین دقیقه مسابقه کیروش استنلی با دستور امیر قلعه‌نویی مشغول گرم کردن شد تا در صورت نیاز وارد زمین شود.

* بعد از اینکه رامین رضاییان با شوتی سرضرب ریباند شوت ریگی را به بیرون فرستاد، شهریار مغانلو که روی دست او در موقعیتی مناسب قرار داشت به شدت به این بازیکن اعتراض کرد.
* مرتضی تبریزی بعد از گیر افتادن چندباره در تله آفساید به شدت نسبت به دیر پاس دادن بازیکن هم‌دسته معترض شد و بر سر خودش فریاد زد.
* وحید هاشمیان و علی‌اصغر قربانعلی‌پور از اعضای کادر فنی تیم ملی در جایگاه ویژه نظاره‌گر بازی هستند.
* برخورد شدید محمد دانشگر با شایان مصلح با اعتراض شدید بازیکنان گل‌گهر همراه بود و معتقد بودند که داور باید مدافع سپاهان را اخراج کند اما مرتضی منصوریان به این موضوع اعتقادی نداشت و تنها با یک کارت زرد دانشگر را جریمه کرد.
* امیر قلعه‌نویی در صحنه خطا منجر به گل سپاهان به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بود و اعتراض خودش را به نیمکت‌نشینان و ناظر بازی منتقل کرد.
* قلعه‌نویی برای فرار از شکست خانگی برابر سپاهان در همان آغاز نیمه دوم دست به دو تغییر زد و کیروش استنلی و امین قاسمی‌نژاد را به زمین فرستاد.
* امیر قلعه‌نویی در صحنه خطا منجر به گل سپاهان به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بود و اعتراض خودش را به نیمکت‌نشینان و ناظر بازی منتقل کرد.
* قلعه‌نویی برای فرار از شکست خانگی برابر سپاهان در همان آغاز نیمه دوم دست به دو تغییر زد و کیروش استنلی و امین قاسمی‌نژاد را به زمین فرستاد.
*سیامک قلیچ‌خانی، مدیر رسانه‌ای گل‌گهر به خاطر اعتراض به داوری از سوی منصوریان با کارت زرد مواجه شد.
* اولین لمس توپ علی‌اصغر آشوری پس از ورود به زمین پس از برخورد به پای مدافع برزیلی سپاهان وارد دروازه شد.
* با ورود نیلسون به زمین بازی، ژوزه مورایس آرایش تیمش در خط دفاعی را به سیستم سه دفاعه سوییچ کرد.
* روی یک ضدحمله تند و تیز شهریار مغانلو با پاس سیدمحمدرضا حسینی پشت محوطه گل‌گهر صاحب توپ شد که ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه به بیرون رفت.
* مهاجمان گل‌گهر در طول مسابقه بارها و بارها در تله آفساید سپاهانی‌ها گیر افتادند.
* با خروج سید محمدرضا حسینی از بازی، پیام نیازمند در اولین بازی خودش برای سپاهان در بازگشت از پرتغال بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.
* علی‌اصغر آشوری که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود بعد از تاثیر مستقیم روی گل اول و ثبت پاس گل دوم تیمش در دقایق پایانی مجددا تعویض شد.
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها