به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۳۵۴۴۹۲

فولاد 3- تراکتور 2؛ اشکان خوش برگشتی به لیگ!

گروه ورزشی: در شرایطی که فولاد نیمه اول را با برتری 2 بر صفر به رختکن رفته بود، تبریزی ها توانسته اند بازی را به تساوی بکشانند.
فولاد 3- تراکتور 2؛ اشکان خوش برگشتی به لیگ!
دو تیم مدعی فولاد و تراکتور با نقل و انتقالات پر سر و صدایی که در این تابستان پشت سر گذاشتند، جزو تیم های بدون برد لیگ به شمار می آیند. شاگردان نکونام برابر صنعت نفت و فولاد به دو تساوی بدون گل رسیدند و تبریزی ها نیز پس از شکست برابر گل گهر، در ثانیه های پایانی بازی با ذوب آهن، موفق به زدن گل تساوی شدند.
فولاد امشب در شرایطی پذیرای تراکتور است که هواداران اهوازی می توانند با حضور در استادیوم شهدای اهواز دیدار تیم مورد علاقه خود را از نزدیک به نظاره بنشینند. نکونام و بازیکنان تیم نیز امیدوارند طلسم گل نزدن و ناکامی در کسب پیروزی را در این مسابقه بشکنند.
در سمت مقابل نیز تراکتور با قربان بردیف در پی خروج از ناکامی است و تبریزی ها در مأموریتی سخت و دشوار، به دنبال پیروزی برابر میزبان خود یعنی فولاد هستند. حالا دو تیم مدعی که هنوز بردی را به دست نیاورده اند، در پی برداشتن این خط تیره مقابل پیروزی های خود هستند و اگر این اتفاق رخ دهد و بازی برنده داشته باشد، طبیعتا یکی از این دو تیم مدعی هفته سوم را نیز با ناکامی سپری خواهد کرد.
بازی از هفته سوم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 04/06/1401 ؛ ساعت: 21:30 
ورزشگاه: فولاد آره‌نا /  پنج هزار نفر
گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: حمیدرضا افشون – صالح عرب آبادی ؛ داور چهارم: امیر سامان سلطانی / ناظر: ابوطالب طاهریان
فولاد:
کریستوفر کنت، مهدی شیری، ساسان انصاری، موسی کولیبالی‌، مجید علیاری، حمید بوحمدان، آیاندا پاتوسی، محمد آبشک، احسان پهلوان(74-علی قربانی)، عارف آقاسی و سعید آقایی
سرمربی: جواد نکونام

تراکتور:
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سید محمد حسینی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، صفا هادی، سعید واسعی (46-مهدی هاشم نژاد)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (46- گوستاوو) و محمد عبا‌س‌زاده
سرمربی: قربان بردیف

🟨اخطار ها:
فولاد: مهدی شیری (78) وحید حیدریه (90+1) محمد آبشک (90+5) مجتبی نجاریان (90+9)
تراکتور: مهدی هاشم نژاد (78) محمدرضا اخباری (84)

📝شرح گل:
فولاد یک – تراکتور صفر (دقیقه 4: مجید علیاری): روی یک پرتاب اوت، احسان پهلوان درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از برخورد صفا هادی با این بازیکن، پهلوان روی زمین افتاد و وحید کاظمی داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود فولاد اعلام کرد. مجید علیاری پشت این توپ ایستاد و در شرایطی که اخباری مسیر توپ را نیز درست تشخیص داده بود، این توپ وارد دروازه شد و نخستین گل فصل فولاد به ثمر رسید.

فولاد 2 – تراکتور صفر (دقیقه 18: موسی کولیبالی): ارسال اوت بلند آبشک به درون محوطه جریمه با ضربه سر بوحمدان همراه شد ولی همزمان، سیدمحمد حسینی مدافع تراکتور که پای خود را بالا آورده بود، مرتکب خطای پنالتی شد و موسی کولیبالی برخلاف جهت حرکت اخباری، آن را به گل تبدیل کرد.

فولاد 2 – تراکتور یک (دقیقه 53: هادی محمدی): ارسال رزاق پور به روی دروازه با ضربه سر کولیبالی دفع شد اما هادی محمدی مدافع پیش تاخته تبریزی ها از فاصله 35 متری صاحب توپ شد و با شلیکی سهمگین و استثنایی، دروازه کنت را باز کرد و اختلاف را کاهش داد.
فولاد 2 – تراکتور 2 (دقیقه 58: محمد آقاجان پور): گوشه زمین یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد. ارسال ریکاردو آلوز به محوطه جریمه، روی خط 6 قدم به آقاجان پور رسید و این بازیکن با ضربه دقیق و دیدنی توپ را به طاق دروازه کنت چسباند و بازی را به تساوی کشاند.

فولاد 3 – تراکتور 2 (دقیقه 90+3: اشکان دژاگه): ارسال دیدنی مجید علیاری به روی دروازه با ضربه سر تماشایی اشکان دژاگه همراه شد و توپ به گوشه دروازه رفت تا گل پیروزی بخش فولاد در لحظاتی پایانی به ثمر برسد.

لحظات حساس:
دقیقه 8: صفا هادی که برای جبران اشتباه لحظات اولیه جلو آمده بود، با یک شوت از راه دور دروازه فولاد را تهدید کرد که این موقعیت به جایی نرسید.
دقیقه 10: ارسال بازیکنان تراکتور را مدافعان میزبان برگشت دادند و توپ پشت محوطه جریمه به آرش قادری رسید که ضربه محکم و بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 38: پاس چیپ واسعی درون محوطه جریمه به عباس زاده رسید اما کولیبالی قبل از این بازیکن توانست توپ را دور کند.
دقیقه 39: حرکت خوب تیمی فولادی ها از سمت چپ و توپی که به احسان پهلوان رسید. ارسال زمینی این بازیکن درون محوطه جریمه به علیاری رسید و ضربه این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 41: حمید بوحمدان که از میانه میدان صاحب توپ شده بود، چند متری را پیش روی کرد و سپس با شلیکی مهیب و تماشایی از فاصله 35 متری دروازه تراکتور را تهدید کرد که شوت دیدنی این بازیکن با برخورد به تیرک افقی دروازه به بیرون رفت تا یکی از زیباترین گل های لیگ بیست و دوم به ثمر نرسد.
دقیقه 45+2: ارسال دیدنی مهدی شیری از پشت محوطه جریمه، در تیر دوم و در شرایطی مهیا به آیاندا پاتوسی رسید که ضربه این بازیکن را اخباری با زانو برگشت داد.
دقیقه 48: ارسال کرنر گوستاوو با ضربه سر حمله وران تراکتور همراه شد که توپ به بیرون رفت.
دقیقه 50: یک پاس دیدنی درون محوطه جریمه به ساسان انصاری رسید که ضربه این بازیکن را اخباری مهار کرد.
دقیقه 52: پاس در عمق انصاری به علیاری رسید که این بازیکن پس از ورود به درون محوطه جریمه، با یک پاس رو به عقب شیری را صاحب توپ کرد اما ارسال این بازیکن را اخباری مهار کرد.
دقیقه 61: یک ضربه کاشته از میانه های میدان برای تراکتور به دست آمد که شوت آلوارز را کریستوفر کنت از گوشه دروازه جمع کرد.
دقیقه 69: ضربه عباس زاده با اختلاف از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 72: محمد عباس زاده با ضربه ای از پشت محوطه جریمه قصد باز کردن دروازه فولاد را داشت که ضربه او به بیرون رفت.
دقیقه 73: در شرایطی که فولاد کاملا روی دروازه تراکتور خیمه زده بود، روی اشتباه بازیکنان این تیم و با یک پاس بلند از پشت محوطه جریمه تراکتور به میانه میدان، این محمد عباس زاده بود که بیش از 50 متر را با کریستوف کنت در موقعیت تک به تک قرار داشت و در شرایطی که هیچ بازیکنی را در اطراف خود نمی دید، تصمیم گرفت ضربه اش را از پشت محوطه جریمه بزند که توپ با از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 74: ارسال بوحمدان با ضربه سر علی قربانی همراه شد که این تیم به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه 79: ارسال دیدنی رزاق پور با ضربه سر ریکاردو آلوز همراه شد که توپ روی تیر دروازه فرود آمد و به خوش شانسی فولادی ها به بیرون رفت.
دقیقه 90+2: کرنر ارسالی ریکاردو آلوز با ضربه سر سیدمحمد حسینی همراه شد که توپ او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
🔴*حواشی:
* هواداران فولاد با حضور در استادیوم یک صدا تیم خود را تشویق می کنند. آنها پس از مدت ها توانسته اند در ورزشگاه حضور یابند.

* رضا اسدی که در دیدار قبلی تراکتور در ثانیه های پایانی برای تیمش گلزنی کرده بود، در این مسابقه روی نیمکت ذخیره ها قرار دارد. او پیش از شروع بازی نزد نکونام رفت و با او به خوش و بش پرداخت.
* وریا غفوری بازیکن فولادی ها که جایی در فهرست تیم ندارد، در ورزشگاه حضور دارد. او پیش از شروع مسابقه روی نیمکت تیمش نشست و گرم کردن هم تیمی هایش را از نزدیک مشاهده کرد.

* پس از اعلام پنالتی دوم به سود فولاد، نیمکت نشینان تراکتور به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بودند که این مسئله منجر به یک اخطار برای یکی نیمکت نشینان این تیم شد.
* محمد آبشک در دقیقه 24 دچار مصدومیت شد و به همین دلیل بازی برای لحظاتی با وقفه همراه گردید.
* در دقیقه 30 مسابقه، داور با متوقف کردن بازی، دستور کولینگ بریک داد.
* حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد پیش از شروع بازی از ۳ تن از آزادگان و ۴ تن از پزشکان از جمله مرادی پزشک تیم فولاد با اهدای هدایا و تقدیرنامه، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان و همچنین روز پزشک که در هفته گذشته بودند، تقدیر کرد.
* ساسان انصاری، احسان پهلوان، اشکان دژاگه و عارف آغاسی قبل از شروع بازی به سمت نیمکت تراکتور رفتند و با اعضای این تیم خوش و بش کردند.
* وریا غفوری به دلیل مصدومیت در تمرینات به این مسابقه نرسید. علیرضا کوشکی هم به دلیل اخراج در دیدار قبلی دیگر غایب فولاد در این مسابقه  است.
* نیمه اول این مسابقه با برتری دو بر صفر فولاد به اتمام رسید و هر دو گل این تیم با ضربات مجید علیاری و موسی کولیبالی از روی ضربه پنالتی به ثمر رسید
* صفا هادی و بوحمدان در دقیقه 64 در جدال بر سر توپ با هم برخورد داشتند که داور بازی را متوقف کرد و گروه پزشکی را به داخل زمین فراخواند.
* در دقیقه 57 یک جیمی جامپ وارد زمین مسابقه شد و به همین دلیل بازی برای لحظاتی از حرکت ایستاد. نکته جالب اینکه همین توپ منجر به گل تساوی تراکتور شد.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها