به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۵۴۶۷۰

مدارک بازرسی خانه ترامپ علنی شد

مدارک بازرسی خانه ترامپ علنی شد
گروه بین الملل: دادگاه فلوریدا مدارک مربوط به مجوز بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ در این ایالت را منتشر کرده است. این مدارک که بخش قابل توجه آن به علت محرمانه بودن و همچنین جاری بودن روند قضایی «ناخوانا» شده است نشان می‌دهد که چه طور کارآگاهان پلیس فدرال آمریکا - اف‌بی‌آی - قاضی را قانع کرده‌اند که به آنها حکم ورود و بازرسی به اقامتگاه مار-ئه-لاگو را بدهد.
در این مدارک که  روی وبسایت دادگاه فلوریدا منتشر شده آمده که اف‌بی‌آی به قاضی اطلاع داده که انتظار دارد در جریان ورود به اقامتگاه دونالد ترامپ «مدارک و شواهدی مبنی بر خلل در روند قضایی» پیدا کند.بازرسان اف‌بی‌آی می‌گویند در میان مدارک و اسنادی که از مار-ئه-لاگو به دست آورده‌اند برخی اسناد «فوق سری» دولتی وجود دارد.
وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید بخش‌هایی از مدارک منتشر شده از سوی دادگاه را «ناخوانا» کرده است تا از «هویت شاهدان متعددی» که در این تحقیقات همکاری کردند حفاظت شود.
دونالد ترامپ که بازرسی از اقامتگاه شخصی‌اش درمار-ئه-لاگو را منتج از «انگیزه های سیاسی» خوانده، بازرسان و کارآگاهان اف‌بی‌آی دخیل دراین تحقیقات را «اراذل و اوباش و سیاسی‌کاران» خوانده است. وزارت دادگستری نسخه‌ای از مدارکی که برای کسب مجوز بازرسی روز هشتم اوت از اقامتگاه دونالد ترامپ به دادگاه داده بود را بنا بر حکم قاضی، علنی کرد اما اکثر آن را ناخوانا کرده است.
این مدارک قبل از آن که ماموران اف‌بی‌آی در روز هشتم اوت وارد اقامتگاه مار-ئه-لاگو شوند به دادگاه داده شده بود و بنابراین در آن جزییات جدیدی از ۱۱ پوشه اطلاعات محرمانه‌ای که بهانه این بازرسی از اقامتگاه شخصی  ترامپ بود، دیده نمی‌شود.مامور اف‌بی‌آی که متن درخواست مجوز بازرسی از دادگاه را تدوین کرده نوشته کارآگاهان با «علل» و احتمالاتی روبرو شده‌اند که آنها را متقاعد کرده «شواهد، مدرک جرم و دیگر اقلام غیرقانونی» در اقامتگاه مار-ئه-لاگو وجود دارد که در صورت بازرسی کشف خواهد شد.این مامور اف‌بی‌آی همچنین مدعی شده که در صورت اجازه بازرسی از اقامتگاه  ترامپ در فلوریدا، احتمالا ماموران خواهند توانست مدارک و شواهدی از «تلاش برای اختلال در روند قضایی» پیدا کنند.
آن طور که در رسانه‌های آمریکا آمده مدرک علنی شده از یک تحقیقات جنایی بی‌سابقه درباره رئیس جمهوری سابق آمریکا حکایت دارد.تحقیقاتی که با درخواست اولیه آرشیو ملی آمریکا کلید خورد. آرشیو ملی آمریکا مرکز ثبت و نگهداری مدارک رسمی کاخ‌سفید و تمامی مکاتبات و اسناد روسای جمهوری این کشور است.
این مرکز مدعی شده که «تعداد کثیری» اسناد طبقه‌بندی شده در میان ۱۵ کارتن مدارک و اسنادی بود که در ماه ژانویه از اقامتگاه مار-ئه-لاگو دریافت شده بود و نگران است که اسناد مربوط به دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که باید مطابق قانون در این مرکز ثبت و نگهداری شود، خارج از کاخ‌سفید و حتی مخدوش شده باشد.گزارش اف‌بی‌آی از مرور این اسناد نشان داد که در میان آنها ۱۸۴ سند طبقه بندی شده از جمله ۲۵ سند «فوق سری» وجود دارد.
در مقابل، ترامپ می‌گوید با استفاده از قدرت خود در مقام رئیس‌جمهوری، همه این اسناد را «غیرسری و محرمانه» کرده بوده و از این لحاظ، هیچ اتهامی مبنی بر رفتار غیرقانونی مرتکب نشده است.هرچند هنوز معلوم نیست که آیا  ترامپ روند غیرمحرمانه کردن این اسناد را مطابق پروتکل‌های جاری کاخ‌سفید که به صورت کتبی و با مشورت و دخالت نهادهای اطلاعاتی و مرتبط صورت می‌گیرد، انجام داده است.در اسنادی که ماه ژانویه از اقامتگاه مار-ئه-لاگو خارج شد اطلاعات بسیار حساسی درباره جاسوسان و منابع انسانی اطلاعاتی آمریکا قرار داشت و همچنین مدارکی که روی آنها برچسب «Noforn» درج شده که مخفف عبارت «نباید با خارجی‌ها» در میان گذاشته شود،است.این مجموعه اسناد همچنین شامل پرونده‌هایی با عنوان «TS/SCI» بود، که نشانه‌ای برای مهم‌ترین اسرار کشور است که در صورت افشای عمومی می‌تواند آسیب «بسیار جدی» به امنیت ملی ایالات متحده وارد کند.
بر اساس اسناد دادگاه، برخی از این پرونده‌ها فقط قرار بوده است در مراکز امن دولتی نگهداری شوند.اما سوابق دادگاه نشان نمی‌دهد که این اسناد شامل چه اطلاعاتی بوده است، و چیزهای زیادی است که در مورد اقلام موجود در این فهرست نمی‌دانیم.
به عنوان مثال، سایر موارد ضبط شده شامل یک پوشه عکس، یک یادداشت دست‌نویس و اطلاعات نامشخصی درباره «رئیس‌جمهور فرانسه» است.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها