به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۵۴۷۳۸

تیم اروپایی، مقصد گزینه پرسپولیس شد

تیم اروپایی، مقصد گزینه پرسپولیس شد
گروه ورزشی:پیشنهاد تیم قبرسی مورد توجه کریم انصاری فرد قرار گرفته است.کریم انصاری‌فرد هنوز از لیست آ.ا.ک آتن خارج نشده و همین مسأله به یک موضوع مهم در این باشگاه یونانی تبدیل شده. دستمزد بالای کریم در آ.ا.ک که حدود ۵۰۰ هزار یورو است، در صورت عدم توافق با مهاجم تیم ملی ایران باید به حساب او واریز شود. مگر اینکه در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا – چهار روز مانده – کریم با باشگاهی دیگر به توافق برسد و آ.ا.ک آتن هم از شر پرداخت این هزینه سنگین رها شود. هزینه‌ای که باید به بازیکنی خارج از دایره تفکرات ماتیاس آلمیدای آرژانتینی پرداخت شود.
 
همین موضوع عصبانیت مسئولان آ.ا.ک آتن را به همراه داشته. آنها نمی‌خواهند زیر بار هزینه این رقم سنگین بروند و از طرفی انصاری‌فرد هم به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای که با یونانی‌ها قرارداد رسمی دارد، می‌تواند این پول را دریافت کند. حتی به قیمت یک فصل دوری از فوتبال. با این حال در سال جام جهانی قرار داریم و کریم هم علاقه‌مند است برای سومین بار در این تورنمنت ملی مهم شرکت کند. او سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عضو تیم ملی بوده، در جام جهانی گل زده و حالا هم تلاش می‌کند برای سومین بار در لیست نهایی قرار بگیرد.

برای رسیدن به این هدف و در فاصله تنها ۳ ماه تا آغاز رقابت‌ها، کریم باید زودتر تیم جدید خود را معرفی کند. مشخص است که او نمی‌خواهد به اختلافش با آ.ا.ک آتن ادامه بدهد و یک فصل بیرون از زمین باشد اما انصاری‌فرد هم برای انتخاب تیم جدید شرایط متفاوتی دارد. او تا جایی که امکانش وجود داشته باشد، نمی‌خواهد از یونان و حتی پایتخت آن یعنی آتن خارج شود. آن هم به این دلیل که خانواده‌اش آنجا راحت‌تر هستند و کریم می‌تواند بیشتر در کنارشان باشد. چند باشگاه یونانی نظیر آترومیتوس و لامیا هم شرایط کریم را پذیرفته‌اند اما هنوز توافقی میان طرفین انجام نشده که گویا دلیل اصلی‌اش اختلاف مالی است.

جدیدترین پیشنهاد کریم انصاری‌فرد اما مربوط به یک تیم قبرسی است. باشگاه اومونیا نیکوزیا که فصل قبل توانست مجوز حضور در پلی‌آف لیگ اروپا را به دست بیاورد، برای جذب کریم پیشنهاد رسمی داده، با او صحبت کرده و منتظر دریافت پاسخ مثبت از سوی مهاجم ۳۲ ساله ایرانی است.

اومونیا بعد از شکست ۴ بر صفر خنت در دو بازی مقدماتی توانست مجوز حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را به دست بیاورد. این تیم در گروه منچستریونایتد انگلیس، رئال سوسیه‌داد اسپانیا و شریف مولداوی قرار دارد و شاید بازی در این سطح باعث شود تا کریم به این پیشنهاد چراغ سبز نشان بدهد.

جالب اینکه یونان و قبرس تبادلات بسیاری با هم دارند و البته در نقشه  از لحاظ مسافت کشورهایی نزدیک به هم هستند. این دو کشور از نظر فرهنگی هم شباهت‌های زیادی با هم دارند. فاصله آنها حدود ۹۱۸ کیلومتر است و همه روزه حدود ۱۳ پرواز از آتن به نیکوزیا و برعکس انجام می‌شود. فاصله هوایی این دو شهر حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه است و همین مسائل در کنار حضور اومونیا در لیگ اروپا شاید باعث شود تا نظر کریم انصاری‌فرد به این پیشنهاد مثبت باشد و او به لژیونر جدید فوتبال ایران در لیگ قبرس تبدیل شود. پیش از کریم انصاری‌فرد، فریدون زندی و رضا قوچان نژاد سابقه بازی در لیگ قبرس را دارند.  حالا اگر کریم انصاری‌فرد به پیشنهاد اومونیا جواب مثبت بدهد، تبدیل به سومین ایرانی تاریخ لیگ قبرس خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها