به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۵۴۸۲۷
داور بین‌المللی و قضاوت دوباره در لیگ برتر

فغانی برای فوتبال ایران کلاس نمی‌گذارد!

گروه ورزشی: علیرضا فغانی در هر فرصتی که به ایران می‌آید، چند مسابقه لیگ برتر را نیز قضاوت می‌کند.
فغانی برای فوتبال ایران کلاس نمی‌گذارد!
داور برجسته و بین‌المللی فوتبال ایران در ماه‌های باقیمانده تا جام جهانی روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. علیرضا فغانی که یکی از داوران برتر فوتبال دنیا است چند سالی است با اقامت در کشور استرالیا به عنوان داور رسمی لیگ این کشور شناخته می‌شود و بازی‌های مهمی را سوت می‌زند.
فغانی اما هر چند وقت یکبار که برای دیدار با خانواده به  ایران سفر می‌کند، جواب رد به قضاوت در لیگ برتر نمی‌دهد. نماینده داوری ایران در جام جهانی قطر چند روزی است به تهران سفر کرده و با هماهنگی انجام شده از سوی کمیته داوران قرار است در لیگ برتر نیز سوت بزند.
بر این اساس کمیته داوران قضاوت مسابقه حساس سپاهان و فولاد در هفته چهارم لیگ برتر را به فغانی سپرده است.
نکته قابل توجه درباره فغانی این است که او با وجود اقامت چند ساله در یک کشور دیگر و البته حضور در بین برترین داوران دنیا، هرگز پیشنهادها برای قضاوت در لیگ ایران را رد نکرده وهربار کمیته داوران از او خواسته این امر را محقق کرده است.
بدون شک حضور فغانی در لیگ برتر می‌تواند کلاس درسی نیز برای داوران جوان فوتبال باشد که با رویای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی بزرگ پا به این عرصه گذاشته‌اند.
فغانی با توجه به جایگاه خود در فیفا می‌توانست با حضور در لیست الیت کشور استرالیا به جام جهانی قطر برود، اما تصمیم او قرار گرفتن در لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران بود تا همچنان نماینده کشور ما در این تورنمنت بزرگ باشد.
برچسب ها: علیرضا فغانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها