کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاوير ماهواره‌های چین از يك شي مشكوك

سرنخ احتمالی از هواپیمای ناپدیدشده مالزی

22 اسفند 1392 ساعت 12:27

گروه بين‌الملل: چین تصاویر ماهواره ای را انتشار داد که احتمال می رود لکه های نشان داده شده در آن بخشی هایی از لاشه هواپیمای مالزیایی باشد که در آب های جنوب ویتنام شناور است.


به گزارش ایرنا، ماهواره های چین این تصاویر را ساعت 11 صبح روز یکشنبه دریافت کرده‌اند و نشان دهنده سه تکه از یک شیء است که بزرگترین آن 24 متر در 22 متر است. رسانه‌های مالزی امروز پنجشنبه این تصاویر را منتشر کردند. امدادگران و جستجوگران بین‌المللی امید دارند این تصاویر حل کننده معمای هواپیمای مسافربری مالزیایی باشد که شش روز پیش یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور بر فراز اقیانوس ناپدید شد.

مالزی نیز همزمان در اقدامی آخرین ارتباط رادیویی پرواز ˈام. اچ 370ˈ را منتشر کرد که نشان می دهد هواپیما تحت کنترل است. مکانی که تکه های یک شیء در تصاویر ماهواره ای چین نشان داده شده است در آب های جنوب ویتنام و شرق مالزی است. این تصاویر را یک تارنمای وزارت علوم چین منتشر کرده است. رسانه های دولتی چین روز گذشته گزارش دادند که پکن از اطلاعات 10 ماهواره برای یافتن هواپیمای مسافربری ناپدید شده مالزی استفاده می کند.

این ماهواره به سمت مکانی که هواپیما ناپدیدشده است هدایت شده اند. دو سوم از مسافرین پرواز شماره ام.اچ 370 هواپیمای مالیزیا ایرلاین از شهروند چینی بودند. وزارت حمل و نقل مالزی پس از انتشار این اطلاعات اعلام کرد هواپیمای شناسایی به این مناطق اعزام شده است. عملیات جستجوی 12 کشور برای یافتن اثری از این هواپیما اکنون وارد ششمین روز خود شده است و مردم مالزی و خانواده چینی هایی که مسافر این پرواز بوده ند، دولت مالزی را متهم به عدم توانایی برای مدیریت این بحران می کنند.

دولت چین نیز در دیدار با فرستاده ویژه نخست وزیر مالزی نارضایتی خود را از این وضعیت نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته انتقادی را متوجه دولت مالزی کرد و از تناقض در اطلاعات ارایه شده و صحت آن شک کرد و گفت نمی توان فهمید چه بخشی از اطلاعاتی که مالزی ارایه می کند درست است.


کد مطلب: 35486

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/35486/سرنخ-احتمالی-هواپیمای-ناپدیدشده-مالزی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir