به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۳۵۴۸۸۰

عوامل موثر بر هزینه نصب دوربین‌ مدار بسته

گروه کسب و کار: امنیت و داشتن حس آرامش از ابتدایی‌ترین نیازهای بشر محسوب می‌شود. امروزه با پیشرفت انسان و بالا رفتن سطح تکنلوژی وسایل زیادی برای بر قراری امنیت وارد زندگی انسان شده است.
عوامل موثر بر هزینه نصب دوربین‌ مدار بسته
دوربین‌ مدار بسته یکی از این آنهاست. این دستگاه برای مدیریت، کنترل و بالا رفتن امنیت ساخته می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارند. در این مقاله به عوامل موثر بر هزینه نصب دوربین مدار بسته و در ادامه به برخی از توانایی‌های این دوربین‌ها پرداخته می‌شود.

نصب دوربین مدار بسته
قبل از خواندن ادامه متن توصیه می‌شود جهت نصب دوربین مدار بسته از یک نصاب مجرب و یا یک تیم نصب متبحر استفاده کنید. نوع و ویژگی دستگاه‌های مورد نیاز پروژه و نحوه نصب و ارتباط بین آنها بر عهده این افراد هستند که در هزینه‌های جاری و آینده شما بسیار تاثیر دارند. به دلیل که باید دستگاه‌های مناسب نیاز مکان شما را شناسایی کنند و آنها را به طور اصولی و استاندارد اجرا کنند.

نصب دوربین مدار بسته

در حال حاضر با وجود شرایط بد اقتصادی کشور که منجر به بالا رفتن جرائمی مانند دزدی و سرقت می‌شود نیاز به نصب دوربین مدار بسته نسبت به گذشته بیشتر احساس می‌شود. آمارها نشان می‌دهند که وجود این دوربین‌ها در پایین آمدن جرائم نقش بسیار مهمی دارند و بسیاری از مجرمان با دیدن آنها عطای سرقت را به لقایش می‌بخشند.
دوربین‌ مدار بسته از مهم‌ترین اقدامات افزایش امنیت هستند. این دستگاه‌ها دارای امکانات متنوعی(مانند دید در شب، دوربین‌های پلاک خوان، شناسایی انسان و . . . ) هستند که می‌توانند به طور مداوم و 24ساعته تصاویر با ویژگی‌های مختلفی را ضبط کنند.

هزینه نصب دوربین های مدار بسته
قیمت و هزینه نصب دوربین مدار بسته با توجه به بالا رفتن قیمت‌ دلار که تاثیر مستقیمی برای قیمت آن دارد به یک مساله مهم برای افرادی که نیاز به این دستگاه‌ها دارند، تبدیل شده است و افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها هستند.

هزینه نصب دوربین مدار بسته

همانطور که قبلا گفته شد جهت نصب دوربین مداربسته باید با یک تیم مجرب و کار درست و حرفه‌ای تماس بگیرید. نصاب متبحر نیازهای مشتریان را به خوبی شناسایی می‌کند و مناسب ‌ترین سیستم را از بین دوربین‌های موجود در بازار انتخاب و به صورت اصولی برای شما نصب می‌کند.
هزینه نصب دوربین مداربسته از دو قسمت تشکیل شده است: 1- هزینه نصب که شامل کابل کشی ، نصب فیزیکی دوربین، نصب داکت، تنظمات دوربین‌ها و . . . 2- هزینه خرید تجهیزات شامل دوربین مدار بسته، کابل و . . .
با توجه به قیمت دلار به طور میانگین بیش از80 درصد هزینه نصب سیستم‌ مداربسته مربوط به خرید تجیهرات است که باعث گران شدن این کالا شده است. هزینه نصب دوربین مدار بسته به عواملی از جمله این موارد بستگی دارد: هزینه کابل - نصب کانال و داکت - نصب فیزیکی دوربین - تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر( NVR یا DVR) - تنظیمات دوربین و تنظیمات انتقال تصاویر.

هزینه خرید تجهیزات
هزینه خرید تجهیزات شامل موارد زیر است:

تعداد دوربین: اینکه از چند دوربین قرار است در پروژه استفاده شود. قطعا به هر تعداد که دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند، هزینه نیز بالا می‌رود.
امکانات دوربین‌های مدار بسته:  هر چه دوربین مدار بسته امکانات بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. چه امکاناتی مورد نیاز است. دوربین آی پی(IP) یا آنالوگ(AHD) - چه لنزی و عملکردی باید داشته باشد(مجهز به دید در شب، پلاک خوان، تشخیص انسان و . . .). برای تعیین این موارد یک نصاب ماهر می‌تواند به شما کمک کند تا این موارد دقیقا مشخص شود.
دستگاه ضبط تصاویر(NVR-DVR): دستگاهی است که دوربین‌ها به آن متصل می شوند. از موارد تاثیر گذار در قیمت این دستگاه‌ها می‌توان به تعداد ورودی آن دوربین اشاره کرد.
ظرفیت هارد دیسک(Hard Disk): ظرفیت هارد دیسک نیز بر هزینه سیستم تاثیر می‌گذارد. انتخاب ظرفیت هارد دیسک مناسب به فاکتورهایی مانند تعداد دوربین، کیفیت تصاویر دوربین، تعداد روزهای ضبط تصویر و نرخ فریم بر ثانیه بستگی دارد.

هزینه نصب دوربین مدار بسته

خرید لوازم جانبی مانند کابل، داکت و رک: یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه تجهیزات کابل‌ها، لوله‌های فلکسی و داکت است.
توجه: از آنجا که نصب دوربین مداربسته یک فعالیت خدماتی است که باید به درستی، اصولی و استاندارد انجام شود، هستند افرادی که برای پایین آمدن هزینه‌ها، نصب آن را غیر استاندارد و غیر اصولی انجام می‌دهند. به عنوان مثال، کابل‌ها را به درستی به دیوار نمی‌بندند و آنها بعد از مدتی شل می‌شوند و از دیوار جدا می‌شوند. پس همیشه سعی کنید در کنار تمرکز روی هزینه نصب، روی  یک تیم تخصصی و حرفه‌ای تمرکز کنید.
هزینه نصب تجهیزات
هزینه نصب تجهیزات شامل نصب فیزیکی دوربین، تنظیمات، نصب کابل، تنظیمات دوربین‌ها، تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر و . . .

مزیت‌های دوربین مدار بسته
از جمله مزیت‌های دوربین مدار بسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
جلوگیری و بازدارنده از دزدی، سرقت و جرائم دیگر: هر چند کنترل محیط  با دوربین مداربسته نمی‌توان به صورت صد در صدی جلوی جرائم را گرفت ولی آمارها نشان داده است که تعداد آنها به شدت کاهش پیدا می‌کند.
در بسیاری از موارد  نصب دوربین‌های مداربسته فاکتوری بازدارنده برای اینکه مجرمان عطای سرقت را به لقایش ببخشند است.
به صورت آماری مکان‌هایی که دارای دوربین‌های مداربسته هستند نسبت به مکانه‌های دیگر که از این تجهیزات را ندارند به مراتب کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرند.

نظارت و کنترل محیط: در بعضی از اماکن نیاز است محیط کار مورد کنترل و بررسی قرار گیرد. وجود دوربین‌های مداربسته در این موارد موجب بهبود فرایندها می شود. همچنین نظارت بر فعالیت پرسنل در محیط کار از این موارد هستند.
بالا رفتن امنیت : وجود دوربین‌های مدار بسته موجب می‌شود افراد حاضر در آن مکان احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
در این نوشته به هزینه نصب دوربین مدار بسته و عوامل تاثیر گذار بر آن و مزیت‌های دوربین مداربسته پرداخته شد. اگر شما نیاز به دوربین مداربسته دارید و یا می‌خواهید از قیمت آن برای مجموعه خود مطلع شوید به سایت امنیت 24 به اینجا مراجعه کنید. امنیت 24 یکی از شرکت‌های با سابقه درخشان در نصب دوربین مدار بسته می‌باشد.
تلفن: 896 0 28 55-021
سایت: amniat24.com
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها