به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۳۵۴۸۸۶

ستاره‌بودن عادتی که ترابی ترک نمی‌کند

گروه ورزشی: با اتفاقاتی که در مصاف پرسپولیس و آلومینیوم رخ داد شاید بیشتر باید مانند فصل گذشته منتظر گلزنی هافبک‌ها و وینگرهای پرسپولیس باشیم.
ستاره‌بودن عادتی که ترابی ترک نمی‌کند
سه بازی از فصل جدید فوتبال ایران سپری شد و سرانجام پرسپولیس توانست گل بزند و سه امتیاز مسابقه حساس برابر شاگردان مهدی رحمتی را به حساب خود بریزد. البته این پیروزی در حالی به دست آمد که باز هم ستاره‌های تازه وارد در آن اثرگذار نبودند؛ اگر از گئورگی گولسیانی در قلب خط دفاعی پرسپولیس گذر کنیم که یک بازیکن تعیین کننده بوده، طی سه مسابقه اخیر دیگر خریدهای مهم تیم نظیر دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی، سروش رفیعی و حتی یورگن لوکادیا هیچ کاری از پیش نبردند و بعضاً ناامید کننده ظاهر شدند. 
پرسپولیس در حالی به اراک سفر کرده بود که شش بازیکن تازه وارد این تیم در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند، اما به استثنای بیرانوند و گولسیانی شرایط برای بازیکنان دیگر طی دو بازی اخیر خوب پیش نرفته بود و در مصاف با آلومینیوم هم این ماجرا برای خریدهای دیگر تیم نظیر صادقی و اسماعیلی‌فر ادامه دار بود.
نکته جالب توجه اینکه شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی برنده این مسابقه شدند که سازنده و زننده تک گل سه امتیازی مسابقه ستاره‌های فصل قبل سرخ‌پوشان بودند؛ دو بازیکنی که نگرانی زیادی درباره تمدید قراردادشان وجود داشت اما در پرسپولیس ماندند تا از مهم‌ترین مهره‌های گل‌محمدی در مسیر کسب دوباره قهرمانی لیگ برتر باشند. 
میلاد سرلک و مهدی ترابی دو بازیکن برتر فصل قبل پرسپولیس که شماره‌های مهم 9 و 10 را به تن می‌کنند با دو حرکت خلاقانه شرایط مسابقه را عوض کردند. این گل با پاس استادانه مهدی ترابی آغاز شد که به مدافعان فرصت فکر کردن نداد و در ادامه با ضربه زیرکانه و فنی میلاد سرلک به تور دروازه چسبید.
ترابی و سرلک در نقش وینگر و هافبک میانی با شماره‌هایی در پرسپولیس بازی می‌کنند که بعضاً به مهاجمان نوک تیم اختصاص می‌یابد و در روزهایی که مهاجمان پرسپولیس روزهای خوشی را تجربه نمی‌کنند، همکاری دو نفره ترابی و سرلک سه امتیاز حساس دیدار برابر آلومینیوم در اراک را که همیشه مخاطرات زیادی برای پرسپولیس به همراه داشته به حساب قرمزهای پایتخت نشین واریز کرد.
این البته خبر خوشی برای پرسپولیس نیست و اگر یحیی گل‌محمدی می‌خواهد در مسیر کسب قهرمانی با تیم‌هایی نظیر سپاهان، گل‌گهر، استقلال و فولاد خوزستان رقابت کنند باید مهاجمانی داشته باشد که از موقعیت‌های نصفه و نیمه گل بسازند؛ درست مثل کاری که استقلال سال گذشته انجام داد و توانست در پایان فصل با پایان دادن به سلطه 5 ساله پرسپولیسی‌ها جشن قهرمانی بگیرد.
برچسب ها: مهدی ترابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها