به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۵۴۹۵۳

فغانی: لیگ ایران دارد شبیه استرالیا می‌شود

فغانی: لیگ ایران دارد شبیه استرالیا می‌شود
گروه ورزشی: مسابقه دو تیم سپاهان – فولاد در چهارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر، با حضور ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان و جواد نکونام روی نیمکت فولاد، از بازی‌های حساس و جذاب هفته به حساب می‌آید و حضور علیرضا فغانی به‌عنوان داور این مسابقه، جذابیت این دیدار را دوچندان کرده است. فغانی در گفت‌و‌گویی به سؤالات پاسخ داده است:
 
چطور شد قضاوت بازی سپاهان – فولاد به شما سپرده شد؟
طبق صحبت‌هایی که در دو، سه سال گذشته بود، قرار شد هر زمان که من در ایران حضور داشتم و لیگ فعال بود، با توجه به هماهنگی و نیاز کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در مسابقات مدنظر قضاوت کنم.

خودتان ترجیح می‌دادید چه مسابقه‌ای را قضاوت کنید؟
برای من قضاوت بازی‌ها هیچ فرقی ندارد. هر مسابقه‌ای که کمیته داوران در نظر بگیرد را قضاوت می‌کنم.

در حال حاضر انتقادهای زیادی نسبت به داوری ایران می‌شود و تفاوت بین لیگ ایران و استرالیا کاملاً مشهود است. شما به‌عنوان داور این تفاوت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
درباره مقایسه لیگ ایران با استرالیا باید بگویم، لیگ استرالیا VAR دارد و بازی‌ها از نظر سخت‌افزاری و برگزاری منظم‌تر برگزار می‌شود و کاملاً روی تقویم پیش می‌روند. به نظرم ما هم در لیگ ایران داریم به همان سمت و سو پیش می‌رویم.

تفاوت سخت‌افزارها در لیگ ایران و استرالیا برای شما آزاردهنده نیست؟
برای من قضاوت در ایران یا استرالیا فرقی ندارد و به قضاوت در هر شرایطی عادت دارم.

میرشاد ماجدی در آخرین مصاحبه‌اش گفته آموزش VAR از هفته آینده شروع می‌شود. آیا شما در طول مدت زمانی که در ایران حضور دارید، در این پروژه همراه فدراسیون هستید؟
وقتی در ایران هستم فقط به‌عنوان داور فعالیت می‌کنم.

 درباره شرکت روسی که قرار است در زمینه VAR با فدراسیون فوتبال همکاری کند، اطلاعاتی در اختیار ندارید و مشاوره‌ای در این زمینه از شما نخواسته‌اند؟
در خصوص VAR من نمی‌توانم نظری بدهم و نظری هم ندارم. مسئولان مربوطه باید در این رابطه اظهارنظر کنند.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: علیرضا فغانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها