به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۳۵۵۱۲۷

چه کسی انتخابات فدراسیون را لغو کرد؟ پاس گل به تعلیق فوتبال!

چه کسی انتخابات فدراسیون را لغو کرد؟ پاس گل به تعلیق فوتبال!
گروه ورزشی: سایت امتداد نوشت: ساعت یک بامداد ۸ شهریور است. کمتر از ۱۰ ساعت دیگر قرار است رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شود. دقایقی پس از گفتگوی تلویزیونی با میرشاد ماجدی و سردار عزیز محمدی دو کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به یکبار خبر لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون با دلایلی عجیب روی خروجی سایت این فدراسیون قرار می‌گیرد در حالیکه سرپرست تا همین دو دقیقه قبل روی آنتن زنده سیما مشغول ارائه برنامه بود!
این آخرین پرده از نمایشی است که نامش را انتخاب رییس فدراسیون فوتبال ایران گذاشته‌اند. مهدی تاج، کاندیدای پر حاشیه انتخابات ترجیح داد به جای حضور در تلویزیون و حرف زدن با مردم به جلسات و لابی‌هایش بپردازد تا صبح با خیال راحت ردای ریاست فدراسیون را به تن کند اما پشت پرده اتفاقات دیگری در حال وقوع بود که از چند هفته قبل برای اهالی فوتبال و سیاست پیش‌بینی‌اش کار سختی نبود. روزنامه جوان به نمایندگی از یک بخش خاص و البته پرقدرت در فضای سیاسی ایران هفته‌ها علیه یک کاندیدا نوشت و نوشت و نوشت.
آنها وقتی دیدند کمیته بدوی انتخابات زیر بار حرفشان نمی‌رود دست به دامان مجلس شدند. اما خیلی زود فیفا واکنش نشان داد و اعلام کرد اگر دخالتی برایش محرز شود تصمیم قاطعی خواهد گرفت. اما آن بخش پرقدرت بیکار ننشست و این بار سراغ دستگاه قضایی رفت! آنها صراحتا از قوه قضاییه خواستند تا به تخلفات یک کاندیدا ورود کند. در آخرین تلاش هم امروز تایید صلاحیت تاج را محصول شبکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دانستند.
پرده آخر ساعت یک بامداد ۸ شهریور از شبکه سه سیما به نمایش گذاشته شد. اطلاعیه دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو مجمع و به تبع آن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پخش می‌شود. دلایلی عجیب و غریب مثل عدم رعایت قوانین و مقررات کشور در بند اول یا عدم توجه به اسناد و مدارک و مستندات قضایی! که هر کدامش می‌تواند پاس گل طلایی به تعلیق فوتبال ایران باشد.
حالا نوبت دبیرکل است که روی خط بیاید. او از نامه‌ای می‌گوید که امروز ظهر به دستش رسیده و تا ساعت ۱۰ شب منتظر پاسخ از کمیته بدوی انتخابات بوده و پاسخی نگرفته است.  نامه‌ای مجهول که مشخص نیست از کدام نهاد به فدراسیون فوتبال رسیده است. کلید ماجرا همینجاست. همگام با اطلاعیه عجیب کامرانی‌فر، «دبیرکل فدراسیون فوتبال» مجری برنامه فوتبال برتر «میثاقی» بود که در تماس تلفنی با او تصمیمش را شجاعانه اعلام و چنان حمایتی کرد که احتمالا خود کامرانی‌فر هم چنین انتظاری نداشت. شاید همان نهادی که دبیرکل فدراسیون را به چنین بیانیه‌ای رسانده یک تلفن هم خرج برنامه فوتبال برتر کرده است!

انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود روز سه‌شنبه، هشتم شهریور ماه برگزار شود، لغو شد!
سایت رسمى فدراسیون فوتبال نوشت: با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در فرایند برگزاری انتخابات فدراسیون و عدم رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی فدراسیون توسط کمیته بدوی انتخابات به شرح زیر است:
۱- نقض مفاد بند ۱ ماده ۱ اساسنامه فدراسیون عدم توجه به قوانین و مقررات کشور
۲- نقض بند ۵ ماده ۲ اساسنامه فدراسیون و عدم توجه به کدهای  اخلاقی فیفا
۳- عدم رعایت ماده ۷ اساسنامه فدراسیون در مورد رفتار ارکان و مقامات
۴- فعالیت غیرقانونی برخی از اعضاء کمیته انتخابات بر اساس بند ب ماده ۳ آیین نامه انتخاباتی فدراسیون و بند ۲ ازبخش ج ماده ۳ در خصوص تعارض منافع  و عدم رعایت بی طرفی در انتخابات
۵- عدم توجه کمیته انتخابات به اسناد و مدارک و مستندات ارسالی از مرجع قضایی
۶- نقض بند "و" از بخش ۴ ماده ۶۷ و  عدم رعایت ماده ۲۷ آیین نامه انتخاباتی فدراسیون
برچسب ها: فوتبال ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها