به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۵۵۲۴۵

افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین

افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین
گروه بین الملل:نخست وزیر سوئد از برنامه کشورش برای ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به ارزش ۵۰۰ میلیون کرون (۴۶.۷۵ میلیون دلار) به اوکراین خبر داد.
ماگدالنا اندرسون،  پس از میزبانی از دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در کشورش و مذاکرات با او،  گفت که دولت او بسته‌ای از کمک‌های بیشتر متشکل از کمک‌های نظامی و غیرنظامی به ارزش یک میلیارد کرون را برای اوکراین در نظر گرفته است.کولبا از سوئد خواست سلاح‌هایی مانند توپخانه‌های هوویتزر به همراه مهمات را در اختیار کشورش قرار دهد. کولبا به خبرنگاران گفت: "تا زمانی که جنگ ادامه دارد، ما تسلیحات بیشتری درخواست خواهیم کرد. هر یورو، هر فشنگ، هر گلوله توپ مهم است."
نخست وزیر سوئد جزئیات بسته کمک نظامی کشورش به اوکراین را مطرح نکرد، اما گفت که این بسته مشابه کمک‌های قبلی کشورش که شامل سلاح‌های ضد تانک، تجهیزات حفاظت انفرادی و تجهیزات پاکسازی مین بودند، است.اندرسون گفت: تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.
همچنین بر اساس این گزارش، بخش غیرنظامی این بسته شامل خرید گندم از اوکراین برای انتقال دادنش به کشورهایی که با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و کمک به تقویت اقتصاد اوکراین است.
 اورماس رینسالو، وزیر خارجه استونی نیز اعلام کرد، دولت استونی بسته‌ای پیشنهادی برای اعمال دور هشتم تحریم‌ها علیه روسیه را به کمیسیون اروپا ارائه کرده است. این بسته شامل هدف قرار دادن بخش‌های انرژی و تجارت روسیه، اعمال محدودیت‌های بیشتر مربوط به سیستم پرداخت سوئیفت علیه روسیه و گنجاندن تعداد افراد و نهادهای بیشتر مرتبط با روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپاست.رینسالو گفت: "ما پیشنهادات دقیق در مورد این موضوع (بسته هشتم تحریم‌ها علیه روسیه) را به کمیسیون اروپا ارائه کرده‌ایم. این پیشنهادها بخش‌های انرژی، تجارت و محدودیت‌های بیشتر مرتبط با سیستم سوئیفت و گنجاندن افراد و نهادهای بیشتر در لیست تحریم‌ها را در بر می‌گیرند."این وزیر همچنین گفت، هنوز تحریم‌های ضدروسی "کافی نیستند" و افزود که این بلوک در نظر دارد "در اسرع وقت" این محدودیت‌ها را اعمال کند.رینسالو ادعا کرد حجم تسلیحات ارسال شده از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین کم است و از اتحادیه اروپا خواست تا تحویل سلاح به اوکراین را افزایش دهد.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها