به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۵۵۴۲۵

تنهاترین مرد جهان در برزیل درگذشت

تنهاترین مرد جهان در برزیل درگذشت
گروه گوناگون:چهره «تنهاترین مرد جهان» توسط دوربین کارگذاشته شده وینسنت کارلی، جامعه‌شناس ثبت شده است.
آخرین عضو به جا مانده یک قبیله بومی‌در برزیل که حاضر به ارتباط با دنیای مدرن پیرامونی خود نشده بود در تنهایی در برزیل درگذشت.این مرد، که نامش نامعلوم است، در ۲۶ سال گذشته در انزوای مطلق در جنگل زندگی می‌کرد.او به دلیل چاله‌های عمیقی که برای پنهان شدن و یا شکار حیوانات حفر می‌کرد به مرد چاله‌ معروف شده بود.به گفته مقام‌های محلی جسد او روز ۲۳ اوت در ننویش در نزدیکی کلبه جنگلی‌اش پیدا شد.‌نشانه‌ای از خشونت و درگیری دیده نمی‌شده و به نظر می‌رسد او که حدودا ۶۰ ساله به نظر می‌رسید به مرگ طبیعی مرده باشد.
این مرد آخرین عضو قبیله‌ای بومی‌بود که در منطقه تانارائو در ایالت روندونیای بزریل زندگی می‌کرد. این منطقه هم مرز برزیل است.تصور می‌شود که اکثریت اعضای قبیله این مرد در دهه هفتاد میلادی کشته شده‌اند.در سال ۱۹۹۵ شش نفر باقیمانده از این قبیله در جریان حمله‌ای از سوی معدنچیان غیرقانونی کشته شدند و او به تنها عضو باقیمانده این قبیله تبدیل شد.آژانس رسیدگی به امور بومیان برزیل در سال ۱۹۹۶ از وجود او آگاه شد و از آن زمان منطقه پیرامونی او را برای اطمینان از ایمنی‌اش زیر نظر گرفت.در جریان یکی از گشت‌های معمول در منطقه، یکی از کارمندان این آژانس جسد این مرد بومی‌را پیدا کرد.آژانس بومیان برزیل در طول سالیان چند کلبه متعلق به مرد بومی‌را یافته است.
مارچلو دو سنتوس، کارشناس بومیان به رسانه‌های محلی گفت فکر می‌کند مرد از مرگ خود باخبر بوده چون روی بدن خود را با پر پوشانده بود.به گفته او مرد احتمالا ۴۰ تا ۵۰ روز پیشتر از روز پیدا شدنش مرده بود.هیچ نشانه‌ای از ورود کسی به حریم او دیده نشده و کلبه‌اش دست نخورده است.قرار است بدن او توسط پزشک قانونی بررسی و دلیل مرگش بررسی شود.
به گفته مقام‌های محلی، از آنجا که او از تماس با دیگران خودداری می‌کرده مشخص نیست که به چه زبانی صحبت می‌کرده و به کدام گروه قومی‌تعلق داشته است.در سال ۲۰۱۸ چند عضو آژانس بومیان برزیل در یک سرکشی توانستند تصاویری از او ثبت کنند که او را هنگام قطع یک درخت نشان می‌دهد.بعد از این او دیگر دیده نشد اگرچه کلبه‌هایی که در جنگل می‌ساخت گاه به گاه دیده شده است.
شواهدی که در طول سالیان پیدا شده حاکی از آن است که او در جنگل، عسل و پاپایا و موز و دیگر میوه‌های جنگلی را جمع می‌کرده است.بر اساس قانون اساسی برزیل، بومیان این کشور حق بهره‌برداری از اراضی سنتی خود را دارند اما دسترسی به زمینی که این مرد وارث آن بوده از سال ۱۹۹۸ محدود بود.با مرگ «مرد چاله‌ای» حامیان حقوق بومیان خواستار حفاظت‌شده اعلام شدن کل منطقه تانارائو شده‌اند.
نزدیک به ۲۴۰ قبیله بومی‌در برزیل زندگی می‌کنند و حیات بسیاری از آنها به دلیل رسوخ چوب‌بران و معدنچیان غیرقانونی به منطقه سکونتشان در معرض تهدید است.


 
برچسب ها: برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها