به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۵۵۴۶۵

دیابت با این درمان ریشه کن می‌شود

دیابت با این درمان ریشه کن می‌شود
گروه علمی:روش ژن درمانی علاوه بر درمان بیماری‌های ژنتیکی می‌تواند برای درمان سایر بیماری‌هایی که ماهیت ژنتیکی ندارند نیز استفاده شود.دانشمندان و محققان مشتاق هستند که ژن درمانی را توسعه دهند، زیرا این روش می‌تواند انقلابی را در درمان بسیاری از بیماری‌ها به وجود آورد.
 
دکتر زندی فوربس، مدیر عامل یک شرکت ژن درمانی مستقر در لندن، گفت: "ژن درمانی در تلاش است تا بدن پروتئین‌ها را طوری تولید کند که گویی دارو‌های موثری هستند. " دکتر فوربس توضیح داد که بیماری‌های ارثی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در آن، فرد دچار نقص ژنتیکی یا از دست دادن یک ژن خاص می‌شود و متخصصان با استفاده از ژن درمانی می‌توانند جایگزینی برای آن ژخ معرفی کنند.

یک شرکت ژن درمانی مستقر در لندن، بر توسعه ژن درمانی "نسل دوم" متمرکز است که در آن ژن انتخاب شده را می‌توان به دلخواه با استفاده از قرص‌ها فعال و یا غیرفعال کرد. پیشرفته‌ترین خط تحقیقاتی این شرکت تا به امروز شامل یک آزمایش مداوم و چند مرحله‌ای از یک بیماری ژنتیکی شبکیه (که مربوط به چشم می‌شود) است. محققان نشان دادند که درمان آن‌ها برای این بیماری، نه تنها ایمن است، بلکه می‌تواند بینایی بیمارانی را که ممکن است در نهایت نابینا شوند را بهبود بخشد.

دکتر فوربس گفت، علاوه بر درمان بیماری‌های ژنتیکی، می‌توان از این روش برای درمان سایر بیماری‌هایی که ماهیت ژنتیکی ندارند نیز استفاده کرد. وی تصریح کرد: ما برای بیماری پارکینسون برنامه‌هایی داریم، به عنوان مثال می‌توانیم دوز کمی از یک ژن درمانی خاص را در قسمت کوچکی از مغز که حرکت را کنترل می‌کند قرار دهیم این روش اجازه می‌دهد که حرکت‌ها به طور طبیعی رخ دهند.سایر بیماری‌هایی که محققانبا استفاده از ابزار‌های ژنتیکی خود برای درمان آن‌ها تلاش می‌کنند عبارتند از اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و دیابت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها