به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۵۵۵۸۸

رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان اهوازی به کشورهای عربی

رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان اهوازی به کشورهای عربی
گروه جامعه:رییس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: مهاجرت پزشکان، متخصصان و کادر درمان از اهواز به شهرهای دیگر و از این شهر به خارج کشور در ماه‌های اخیر شتاب گرفته که باید این موضوع به صورت جدی آسیب شناسی شود.
به گزارش ایرنا، علی جواهرفروش  با حضور در صحن علنی این شورا در هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر اهواز، افزود: مهاجرت کادر درمان، متخصصان، پزشکان و به تازگی پرستاران، از اهواز رشد چشمگیری یافته به گونه‌ای که این موضوع به امری روزانه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: مهاجرت پزشکان کشورمان از جمله اهواز به کشورهای عمان، بحرین، قطر و کشورهای اروپایی در ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
رییس سازمان نظام پزشکی اهواز، مهاجرت پزشکان به خارج از استان و کشور را تهدید جدی برای سلامت جامعه دانست و گفت: ممکن است شرایط به گونه‌ای پیش برود که مجبور شویم برای عمل های سخت قلب مجبور به وارد کردن پزشک متخصص از خارج کشور شویم.
وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت در جامعه بیان کرد: سازمان نظام پزشکی مجموعه‌ای در کنار وزارت بهداشت است که اعضای آن توسط پزشکان و کادر درمان هر شهرستان و استان انتخاب می شوند که هم اکنون در کوچکترین شهرستان‌های کشور هم این سازمان شکل گرفته است.
جواهرفروش، مراقبت از حقوق بیماران و مردم و همچنین دفاع از حقوق صنفی را مهمترین ماموریت سازمان نظام پزشکی دانست و ادامه داد: نگاه به مجموعه پزشکی اهواز و خوزستان به بازنگری نیاز دارد.
مردم به مطب‌های غیرمجاز مراجعه نکنند
وی با بیان اینکه نظارت بر تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح شهر اهواز به طور جدی در دستور کار کمیسیون تبلیغ سازمان نظام پزشکی اهواز قرار گرفته است، گفت: ساماندهی تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح این شهر باید با نظارت جدی و با همکاری مدیریت شهری انجام شود.
جواهر فروش با اشاره به فعالیت متعدد مطب‌های غیرمجاز در اهواز بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی گسترده نسبت به فعالیت مطب‌های غیرمجاز و معرفی مطب‌های مجاز در سطح اهواز، همچنان شاهد مراجعه مردم به مطب‌های غیرمجاز هستیم که فعالیت چنین مطب‌هایی عوارض جدی را برای بیماران و مردم در پی داشته است.
وی با بیان اینکه کادر درمان در کرونا اوج ایثارگری خود را به نمایش گذاشت گفت: اتخاذ مالیات، عوارض کسب و پیشه و پسماند، موجب کاهش انگیزه پزشکان برای ادامه فعالیت در اهواز شده است که امکان برطرف کردن بخشی از این مسایل با همکاری نزدیک سازمان نظام پزشکی و مدیریت شهری، و یا کاهش آن وجود دارد.
تعیین مهلت به پیمانکار برای جمع‌آوری پسماند عفونی غرب اهواز
جواهرفروش ادامه داد: جمع آوری پسماند عفونی طبق قانونی به عهده تولید کننده است که به دلایل مختلف جمع آوری پسماندهای عفونی مطب ها، آزمایشگاه ها و مراکز کوچک به معضلی در اهواز و کشور تبدیل شده است.
وی افزود: برای حل مشکل جمع آوری و بی خطرسازی پسماند عفونی در اهواز، قراردادی با ۲ پیمانکار برای شرق و غرب اهواز برای جمع آوی پسماند این مطب‌ها امضا شده که پیمانکار منطقه غرب اهواز به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد که با پیگیری انجام شده وضعیت جمع‌آوری پسماندهای عفونی به زودی بهبود می یابد.
وی گفت: ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون توسط پزشکان به پیمانکار غرب اهواز داده شده که با توجه به اینکه این پیمانکار به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد، برای این پیمانکار تا روز شنبه هفته آینده مهلت داده شد که در صورت عمل نکردن به این تعهد برخورد قضایی با آن پیمانکار صورت گیرد.
همه پزشکان ملزم به نصب کارتخوان هستند
جواهرفروش برگزاری چنین نشست‌های مشترک میان سازمان نظام پزشکی و شورای اسلامی شهر اهواز را بسیار گره گشا دانست و افزود: هر متخصص باید حداقل ۱۵ دقیقه، هر پزشک عمومی حداقل ۲۰ دقیقه، هر متخصص روانپزشکی باید حداقل ۳۵ دقیقه برای ویزیت هر بیمار وقت بگذارد.
رییس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: نصب کارت خوان توسط مطب‌ها توسط پزشکان در حال نصب است و معدود پزشکان که در این زمینه مقاومت می‌کنند در صورت همراهی نکردن با آنها برخورد قانونی می‌شود.
وی با بیان اینکه شکاف درآمدی میان جامعه پزشکی بسیار زیاد است افزود: همزمان که برخی پزشکان دارای درآمد بسیار بالا هستند بسیاری از پزشکان در تامین معیشت خود با مشکل روبه رو هستند ولی به دلیل نوع نگاه مردم و وجود این تصویر ذهنی که همه پزشکان از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند، مشکلات قشر پزشکان به خوبی دیده و یا باور نمی شود.
جواهر فروش با بیان اینکه ضریب مالیاتی پزشکان امسال از ۱۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافت که این تصمیم، مشکلات جدی برای پزشکان ایجاد کرد، گفت: فشارهای اقتصادی موجب شده که متاسفانه تعداد معدودی از پزشکان زیر بار استفاده از کارت خوان در مطب نروند.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر گرفتن ویزیت گران تر از بیماران کشورهای دیگر در برخی مطب های اهواز گفت: ویزیت بیماران کشورهای دیگر طبق قانون ۲ تا ۳ برابر ویزیت بیماران داخلی است که در این زمینه تخلفی توسط آن مطب ها انجام نشده است.

 
برچسب ها: مهاجرت پزشکان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها