به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۵۵۶۰۱

رضایت از بایدن باز هم کاهش یافت

رضایت از بایدن باز هم کاهش یافت
گروه بین الملل:نتایج یك نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، میزان رضایت مردمی از رئیس‌جمهوری آمریکا باز هم کاهش یافته و این نشانه بد و نامطلوبی برای امید و آرزوهای حزب دموکرات او برای انتخابات هشتم نوامبر کنگره است.
 این نظرسنجی  نشان می‌دهد که تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را تایید می‌کنند.در حالی که میزان محبوبیت بایدن در روزهای گذشته ۴۱ درصد را نشان می‌داد، این میزان اما از اواسط ژوئن تا به حال زیر ۴۰ درصد بود، آن هم با وجود چند پیروزی‌ دموکرات‌ها در رقابت‌های قانونگذاری که متحدان بایدن امیدوارند به آن‌ها در حفظ اکثریت شکننده‌شان در در نوامبر کمک کند.انتظار می‌رود دموکرات‌های آمریکایی در انتخابات نوامبر کنگره، کنترل مجلس نمایندگان و احتمالا سنا را از دست بدهند. حتی اگر جمهوری‌خواهان تنها کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، می‌توانند دستورکار قانونگذاری بایدن را متوقف کرده و حتی تحقیقات سیاسی مخربی را به راه بیندازند.
رضایت کلی از بایدن، برای بیش از یک سال پایین‌تر از ۵۰ درصد بوده است زیرا آمریکایی‌ها با نرخ بالای تورم و اقتصاد آسیب دیده از بحران کووید دست و پنجه نرم می‌کنند. پایین‌ترین میزان رضایت از او با ۳۶ درصد (که در چهار نظرسنجی هفتگی در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه به ثبت رسید) با پایین‌ترین میزان رضایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که محبوبیتش در دسامبر ۲۰۱۷ به ۳۳ درصد کاهش یافت، قابل مقایسه بود.زمانی که از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا بزرگترین مشکلات این کشور را رتبه‌بندی کنند، موضوع اقتصاد در صدر نگرانی‌ها جای گرفت و یک‌سوم جمهوری‌خواهان و یک‌چهارم دموکرات‌ها آن را اصلثی‌ترین موضوع عنوان کردند.
از نگاه جمهوری‌خواهان، مساله مهم بعدی مهاجرت و جرم و جنایت است و هر کدام از این موضوعات محل نگرانی یکی از هر ۱۰ جمهوری‌خواه بود.
در میان دموکرات‌ها، از هر هشت تن یکی محیط‌زیست را مهم‌ترین مسئله می‌دانست و از هر ۱۰ تن یکی به پایان حقوق ملی سقط جنین اشاره کرد.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها