به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۵۵۶۰۵

رشد طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری

رشد طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری
گروه جامعه:یك عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد رشد طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری، از گزارشات متعددی در مورد رشد طلاق‌های صوری در سنین بالا، بعضا تا ۳۰ درصد برای دریافت مستمری پدران خبر داد.
به گزارش خانه ملت، علی اصغر عنابستانی  گفت: طلاق‌هایی که با دور زدن قانون به نیت دریافت مستمری ختم می‌شود؛ اگر از امروز تدابیری برای آنها در نظر گرفته نشود بی شک مسیری برای ورشکستگی این صندوق بازنشستگی کشور خواهد بود.
وی گفت: زوجین به محض جاری شدن صیغه طلاق درخواست خوانده شدن صیغه محرمیت برای سال‌های طولانی دارند، باید تدابیری منطقی برای این مشکل که سال‌های طولانی دامن سازمان تامین اجتماعی گرفته، اندیشیده شود.مطمئنا قانونی برای مقابله با طلاق‌های صوری در جهت دریافت مستمری در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد. مسئولان سازمان تامین اجتماعی اگر تدابیری برای این مسئله در نظر بگیرند و به مجلس ارسال کنند و با بررسی کارشناسی آن را به قانون  تبدیل شود به این ترتیب از مسیر قانونی با چنین معضلاتی برخورد صورت می پذیرد.
این نماینده مجلس گفت:استفاده غیرقانونی از منابع صندوق‌های بازنشستگی تبعات سنگینی برای این سازمان بیمه گر کشوری به دنبال خواهد داشت، در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در نقطه سر به سری حرکت می‌کند و در شرایط مطلوبی نیست؛ خوشبختانه طی دو سال گذشته رقم‌های خوبی را به عنوان مطالبات از دولت دریافت کرده است اما باید در کل به سمتی حرکت کنیم که هزینه صندوق‌ها کاهش پیدا کند و بتوانیم این صندوق را به تراز مثبت برسانیم.
 عنابستانی گفت:در حال حاضر صندوق تامین اجتماعی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و اگر این شرایط ادامه داشته باشد طی چند سال آینده صندوق تامین اجتماعی همچون دو صندوق بازنشستگی دیگر "کشوری و لشکری" وابسته به بودجه عمومی خواهند شد و دیر یا زود ورشکسته می‌شوند.

 
برچسب ها: طلاق‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها