به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۳۵۵۶۶۵

۴۰ درصد از داوطلبان کنکور انتخاب رشته نکردند

۴۰ درصد از داوطلبان کنکور انتخاب رشته نکردند
گروه جامعه: معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال انتخاب رشته نکرده‌اند، گفت: آموزش در تمام مقاطع تحصیلی حضوری است.
 قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید تمام مقاطع تحصیلی حضوری است، گفت: هیچ دوره و برنامه‌ای برای مجازی بودن دانشگاه‌ها داریم.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال انتخاب رشته نکرده‌اند، گفت: ما در طرح تحول آموزشی دنبال نظام جامع آموزش هستیم در رشته‌های مختلف مانند نظام جامع آموزش کشاورزی، رئیس جمهور هم بر این نظام تاکید دارند.
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان ما انتظار دارند که آموزش خوبی داشته باشند، گفت: دانشجو‌ها باید در شرایطی قرار گیرند که آینده شغلی آن‌ها تضمین شود.
وی با تاکید بر اینکه باید سعی در آرامش بخشی داشته باشیم و تحول ایجاد کنیم، گفت: ارزیابی دانشگاه‌ها براساس طرح تحول صورت می‌پذیرد و دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
عموعابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استاد محوری، نظام جامع آموزش، برنامه محوری به جای گروه محوری، توجه به رشته‌های بین رشته‌ای، ماموریت گرایی، کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته برای نخبگان، و بورس صنعت آور از اقدامات اصلی است.
وی با بیان اینکه رتبه‌بندی اساتید در حال تغییر است، گفت: با حضور اساتید صاحب تجربه و با توجه به شاخص‌ها شبکه نخبگی در حال شکل گیری است.
عموعابدینی با بیان اینکه یکپارچه سازی آموزش در برنامه تحول در دست بررسی است، گفت: دروس باید حرفه‌ای و نظری شوند و برنامه جدیدی در این زمینه در حال بررسی است.

 
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها