به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۳۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۵۵۹۱۱

0 تا 100 هزینه عمل زانو با بیمه تامین اجتماعی و بدون بیمه

گروه سلامت: یکی از عمل‌هایی که امروزه بسیار انجام می‌شود مربوط به جراحی‌ها مختلف زانو می‌باشد. با توجه به کاربرد‌های متنوعی که جراحی‌های زانو دارد، این سوال برای همه ایجاد می‌شود که هزینه عمل زانو چقدر است؟ از این رو تصمیم داریم تا در این مطلب به صورت جامع و کامل در خصوص هزینه‌های عمل با بیمه تامین اجتماعی و بدون بیمه صحبت کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.
0 تا 100 هزینه عمل زانو با بیمه تامین اجتماعی و بدون بیمه
هزینه عمل زانو چقدر است؟
بسیاری از مراجعین دکتر حسین حاجی تقی سوال می‌پرسند که هزینه‌های جراحی زانو توسط فوق تخصص زانو به چه صورت است و چگونه تعرفه‌های آن مشخص می‌شود. در واقع اصلی ترین موضوعی که هزینه جراحی را مشخص می‌کند نوع عملی است که برای شما انجام می‌شود.
امروزه روش‌های متعددی برای جراحی زانو معرفی شده است که پزشک جراح با توجه به نیاز بیمار یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. جراحی انتخاب شده برای شما هم می‌تواند به صورت باز یا سنتی باشد و هم به صورت بسته. تمامی این موارد در تعیین میزان هزینه تاثیر بسیاری دارند.
علاوه بر آن گاهی لازم است که تا از پروتز‌های مصنوعی در مفاصل شما استفاده شود که خود این موضوع میزان هزینه را بسیار افزایش می‌دهد. در ادامه ما به صورت دقیق و کامل به شما توضیح خواهیم داد که چه عواملی در میزانه تعیین هزینه جراحی زانو تاثیر دارند و در صورت داشتن بیمه شرایط چگونه است.

عوامل موثر در میزان هزینه جراحی زانو



زمانی که بحث تعیین قیمت برای عمل زانو می‌شود باید این مورد را در نظر داشته باشید که میزان هزینه نهایی که به شما اعلام می‌شود وابسته به عوامل مختلفی می‌باشد. این موضوع باعث شده است تا میزان هزینه جراحی زانو برای تمامی افراد یکسان نباشد؛ بنابراین به جهت تعیین هزینه تنها کسی که می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی کند پزشک متخصص جراح می‌باشد.
با این حال در ادامه ما به توضیح عوامل موثر در میزان قیمت پرداخته ایم و با مطالعه آن‌ها می‌توانید اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید.

مهارت و تجربه جراح
یکی از موضوعاتی که میزان دستمزد جراح را مشخص می‌کند مربوط به مهارت و تجربه کاری او می‌باشد، کاملا طبیعی است که اگر شما به سراغ پزشکی با تجربه که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته است بروید، دستمزد بالاتری دارد.
و بلعکس اگر انتخاب شما پزشکی تازه کار باشد که تجربه چندانی ندارد به جهت شروع کار قیمت کمتری برای دستمزد اعلام می‌کند. البته که نمی توان عنوان کرد که هزینه زیاد همیشه به معنای مهارت جراح می‌باشد و گاهی این موضوع کاملا برعکس می‌شود.
اما توصیه ما به شما این است که اگر قصد جراحی زانو دارید حتما تحقیقات کافی در این زمینه داشته باشید تا صرف نظر از میزان دستمزد پزشکی متناسب را انتخاب کنید.

وضعیت بیمار و میزان آسیب
علاوه بر دستمزد جراح یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در تعیین هزینه‌های عمل زانو تاثیر دارد مربوط به وضعیت بیمار می‌باشد. اگر میزان آسیب دیدگی شما زیاد باشد و یا به تعویض مفصل زانو نیاز داشته باشید. پزشک به جهت ترمیم بخش‌های آسیب دیده باید زمان بیشتری را صرف کند و به همین طریق مدت زمان جراحی شما بیشتر می‌شود.
به صورت حتم زمانی که مدت زمانی که شما در اتاق عمل هستید بیشتر باشد و کارهای بیشتری بر روی سلامت شما انجام شده باشد، باید هزینه ای بیشتر برای جراحی پرداخت کنید. به همین جهت باید در ابتدا تمامی مشکلات و بیماری‌های شما شناسایی شود.

دستمزد کادر جراحی
علاوه بر دستمزد جراح، بخشی از هزینه دریافتی از شما مخصوص کادر اتاق عمل می‌باشد. این افراد شامل متخصص هوشبری، پرستار، تکنیسین و... هستند‌. عموما زمانی که شما تحت عمل بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، زیرا لازم است تا متخصص بیهوشی نیز در اتاق قرار داشته باشید تا وضعیت سلامتی شما تحت نظر باشد.

هزینه اتاق عمل و مرکز جراحی
یکی دیگر از عوامل مهمی که هزینه نهایی جراحی زانو شما را مشخص می‌کند مربوط به مرکز جراحی می‌باشد که شما یا پزشک آن را انتخاب می‌کنید. هزینه مرکز جراحی وابسته به تجهیزات اتاق، امکانات و موارد این چنینی دارد، در صورتی که این امکانات بیشتر باشد باید هزینه ای بیشتر پرداخت نمایید.

آیا بیمه هزینه‌های مربوط به جراحی زانو را پرداخت می‌کند؟
جراحی‌های زانو به طور مثال آرتروسکوپی زانو جزو عمل‌هایی می‌باشد که درمانی هستند و به این طریق بیمه بخشی یا تمام هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند. البته این که دقیقا این مقدار چقدر است وابسته به بیمه ای می‌باشد که شما دارد. اصولا شرکت‌های بیمه درصد مشخصی را برای هر بیماری مشخص کرده اند، اما به صورت کلی می‌توان گفت که جراحی زانو جزو مواردی می‌باشد که با بیمه می‌توان آن را پیش برد.
شما باید قبل از انجام عمل به خوبی در این زمینه تحقیق کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. با مراجعه به یکی از مراکز بیمه ای که دارید می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. همچنین دقت داشته باشید که بیمه شما دارای اعتبار کافی باشد و در صورت نیاز ان را تمدید کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

هزینه‌های جراحی زانو با بیمه‌های مختلف



بیمه‌های مختلفی هزینه‌های مربوط به جراحی زانو را پوشش می‌دهند، اما شرایط تمامی این بیمه‌ها به یک صورت نمی باشد و تفاوت‌های مختلفی میان آن‌ها وجود دارد و تعرفه‌های مخصوص به خود را دارند.
بنابراین بیمار باید توجه کند که بیمه او به چه صورت است و چه تعرفه‌هایی در بند‌های قرار دارد موجود است. همچنین شما می‌توانید به سراغ بیمه‌هایی بروید که هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌کنند و به این گونه بهترین بیمه را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر در خصوص این موضوع توضیح خواهیم داد.

جراحی زانو با بیمه نیرو‌های مسلح
بیمه نیرو‌های مسلح جزو بیمه‌هایی می‌باشد که هزینه‌های مربوط به جراحی زانو را پوشش می‌دهد. البته این بیمه برای تمامی افراد نمی باشد و مخصوص نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد.
بیمه نیرو‌های مسلح دارای طرح‌های متنوعی می‌باشد که هر یک از آن‌ها دارای قوانین مخصوص به خود هستند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. بنابرایم مقدار هزینه‌های که شما از بیمه دریافت می‌کنید وابسته تعرفه‌های بیمه می‌باشد.

جراحی زانو با بیمه تامین اجتماعی
پایه ترین بیمه ای که اکثر افراد آن را دارند و اکثر بیمارستان‌ها با آن قرارداد دارند بیمه تامین اجتماعی می‌باشد. عموما این بیمه بخش بسیاری از هزینه‌های مربوط به عمل را جبران می‌کند.
هزینه‌های پرداخت آن به دو صورت است، روش اول به طور مستقیم به بیمارستان‌های تحت قرار داد مراجعه می‌کنید و هزینه کم می‌می شود و در مدل دوم شما باید هزینه‌های مربوط را پرداخت کنید و پس از به سازمان بیمه مراجعه کنید به جهت دریافت هزینه.

جراحی زانو با بیمه تکمیلی
امروزه شرکت‌های متنوعی خدمات بیمه تکمیلی را ارائه می‌دهند که هر یک از آن دارای قوانین و تعرفه‌های مخصوص می‌باشند. عموما بیمه تکمیلی این گونه است درصد برای بیماری‌ها مختلف مشخص می‌کنند. به طور مثال ممکن است برای عمل‌های زانو پنجاه درصد تعرفه داشته باشند.
این موضوع که چه مقدار از هزینه‌های شما جبران شود و شرایط پرداخت چگونه است وابسته به نوع بیمه تکمیلی شما می‌باشد.

جراحی زانو با بیمه سلامت
بیمه دیگری که باقی مانده است و به افراد تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌دهند بیمه سلامت می‌باشد. بند‌های مختلفی در این بیمه وجود دارد که وابسته به اینکه شما کدام یک از آن‌ها را انتخاب کرده باشید میزان هزینه پرداختی برای عمل زانو مشخص می‌شود.
هزینه‌های جراحی زانو در بیمارستان‌های مختلف

جراحی زانو در بیمارستان‌های دولتی
همان طور که می‌دانید جراحی زانو در بیمارستان‌های دولتی دارای تعرفه‌های بسیار کمتری می‌باشد. در صورتی که شما دارای بیمه تامین اجتماعی باشید می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای تمامی بخش‌های جراحی خود را در این مراکز انجام دهید.
البته که باید این مورد را در نظر داشته که عمل زانو شما قرار است به چه روشی پیش برود، در صورتی که عمل آرتروز زانو با آرتروپلاستی نیاز داشته باشید، احتمالا لازم است تا کلینیک‌ها و یا بیمارستان‌های خصوصی را انتخاب کنید.
البته در بیمارستان دولتی این مزایا وجود دارد که اگر شما به بستری احتیاج داشته باشید، هزینه‌های آن بسیار ناچیز است و در کل برای افرادی که نمی خواهند و یا توانایی دادن مبلغ زیاد برای جراحی را ندارند گزینه مناسبی می‌باشد.

جراحی زانو در بیمارستان‌های خصوصی
بیمارستان‌های خصوصی دارای امکانات و راحتی بسیاری می‌باشند و مطابق با این موضوع قیمت عمل زانو در بیمارستان‌های خصوصی بسیار بیشتر از بیمارستان‌های دولتی است. هرگونه خدماتی که در بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌شود دارای هزینه می‌باشد و شما باید مبلغی را پرداخت نمایید.
در صورتی که شما پس از عمل له بستری نیاز داشته باشید، هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های خصوصی بسیار بیشتر است، به همین دلیل اگر نمی توانید هزینه زیادی را برای جراحی زانو خود پرداخت کنید باید به سراغ کلینیک‌ها و یا مراکز دولتی بروید.

کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با هزینه‌های عمل زانو با بیمه و بدون بیمه آشنا نماییم و به این نتیجه رسیدیم که اگر شما دارای بیمه باشید قطعا مقداری از هزینه‌های شما جبران می‌باشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال این هستید تا در خصوص انواع عمل‌های زانو، مراقبت‌ها قبل و بعد از آن اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید به سایت دکتر حاجی تقی به آدرس drhajitaghi.com مراجعه نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها