به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۵۵۹۵۶

جانِ انزلی گرفتار در محاصره آتش

جانِ انزلی گرفتار در محاصره آتش
گروه جامعه: گسترش دامنه آتش‌سوزی و نبود دسترسی به محل حادثه در منطقه چراغ‌پشتان تالاب بین‌المللی انزلی، مهار آتش را با مشکل مواجه کرد. این حریق تا عصر دیروز ۴۰ هکتار از تالاب را سوزاند و ستاد بحران استان گیلان به ناچار از سازمان امداد هوایی کشور درخواست بالگرد آب‌پاش کرد.

فرماندار بندرانزلی درباره آتش‌سوزی تالاب انزلی عصر دیروز گفت: «وسعت حریق در نیزار‌های تالاب انزلی به ۴۰ هکتار رسیده است و متاسفانه آتش به سمت هسته مرکزی تالاب پیش می‌رود. راه دسترسی انسانی و خودرویی وجود ندارد و حجم آتش زیاد است. منتظر حرکت دو بالگرد اطفا از فرودگاه سردار جنگل رشت تا انزلی هستیم.»
این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران گیلان از ورود بالگرد اطفا به گیلان تا ساعاتی دیگر خبر داد و به ایسنا گفت: «با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا ساعت ۱۵ دو بالگرد اطفای حریق وارد گیلان شود و عملیات اطفای هوایی حریق تالاب انزلی را آغاز کنند.»

امیر مرادی ادامه داد: «پیرو تماس استاندار گیلان با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر حریق تالاب انزلی در منطقه چراغ‌پشتان و نبود دسترسی زمینی جهت اطفا و نیاز فوری به بالگرد یا هواپیمای ایلوشین به دلیل وسعت درگیری، منتظر ورود بالگرد هستیم.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همچنین با بیان اینکه حریق تالاب بامداد جمعه در منطقه چراغ‌پشتان از حواشی شهر بندری انزلی شروع شده و عوامل اجرایی و امدادی به منطقه اعزام شده‌اند، به ایرنا توضیح داد: «با توجه به باتلاقی بودن منطقه، اطفای حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان‌پذیر است.»

 
برچسب ها: آتش سوزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها