به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۵۶۲۵۱

10 تا از بهترین راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی

گروه کسب و کار : در این گزارش به بررسی 10 تا از بهترین راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی میپردازیم
10 تا از بهترین راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی
به گزارش پایگاه خبری بهار نیوز و به نقل از مدیر روابط عمومی مجموعه تبلیغات اصفهان، در حال حاضر بسیاری از دانشجویان به دنبال منبع درآمد برای خود هستند تا بتوانند در کنار درس خواندن، درآمدی نیز داشته باشند. بسیاری از دانشجویان به فکر راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی خود هستند و حتی ممکن است این سوال برای خودتان هم پیش آمده باشد. برخی بر این باورند که در زمان دانشجویی، به کاری جز تحصیل نباید پرداخت و باید تمام تمرکز خود را بر روی درس گذاشت، اما شروع کار از همان دوران دانشجویی مزایای بسیار زیادی برای دانشجو به دنبال دارد از جمله:

•    اولین و مهم ترین مورد، استقلال کامل و یا حتی نسبی مالی و اقتصادی برای دانشجو است که خود نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس وی دارد.
•    در حین کار، تجارب بسیاری به دست می آورد که این تجارب برای پیشرفت در شغل و یا یافتن شغل بهتر بسیار مفید است.
•    سبب برنامه ریزی بهتر در دانشجو می شود؛ بدین صورت که دانشجو تمامی کارهایش را زمان بندی می کند تا هم از دروس خود عقب نماند و هم به کار خود برسد.
•    ورود بازار کار در سنین پایین تر، تا حد زیادی ریسک پذیری و انعطاف پذیری فرد را بهبود می بخشد.
پس به طور کلی می توان گفت که استارت کار کردن از دوران دانشجویی نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم می تواند برایتان سودمند باشد؛ بعضی افراد به محض اینکه ببینند فردی به دنبال راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی است، گمان می کنند که دانشجو از توان مالی کمی برخوردار است در حالیکه اینطور نیست، ورود به بازار کار و کار کردن فقط مختص افراد نیازمند نیست. کار کردن روحیه ی فرد قوی تر و مدیریت فرد را بهبود می‌بخشد. پس اگر دانشجو هستید و به دنبال راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی هستید، به شما تبریک میگویم، شما جزء معدود افراد کوشا و پرتلاشی هستید که می خواهید در کنار تحصیل، به کار کردن نیز بپردازید و این نیازمند روحیه ی کاری بالا می باشد. راه های کسب درآمد برای دانشجویان زیاد است، اما با توجه به محدودیت هایی که یک دانشجو در زمان تحصیل خود دارد، فقط برخی از مشاغل برای آن ها مناسب است.

مشاغل مناسب در دوران دانشجویی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
1.    اولویت یک دانشجو در وهله ی اول، درس و کلاس های اوست، پس تایم کاری حرف اول را در این باره می زند؛ راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی نباید با کلاس های دانشجو تداخل داشته باشد و خللی در حضور داشتن وی در کلاس ایجاد کند؛ پس به نوعی کار نباید به صورت تمام وقت باشد.
2.    محل کار نیز برای دانشجو مهم است، محل کار باید در نزدیک ترین و در دسترس ترین نقطه برای دانشجو قرار داشته باشد.
3.    حجم کار نباید بالا باشد، چرا که حجم بالای کار سبب خستگی دانشجو شده و باعث می شود تا وقت و تمرکز کافی را برای درس خود نداشته باشد.
با نتیجه گیری از سه مورد بالا، مشاغل ریموت یا اصطلاحا دورکار، بهترین گزینه برای کسب درآمد برای دانشجویان می باشد؛ مشاغلی که نیاز به حضور در ساعت و مکانی خاص نداشته باشد و دانشجو در تایم آزاد خود بتواند انجام دهد. مشاغل دورکاری مزایای زیادی دارد از جمله ی این مزایا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

•    تایم کاری آن دست خود فرد است، به این صورت که می تواند در هر ساعتی که مایل باشد و وقت آزاد داشته باشد به کار بپردازد.
•    نیاز به حضور در محل کار در ساعت مشخص ندارد و همین بزرگ ترین مزیت است و به همین سبب دانشجو می تواند بدون هیچ گونه نگرانی در کلاس های حضوری دانشگاه شرکت کند.
•    قبول کار به صورت دورکاری محدود به محل زندگی و یا محل دانشگاه نمی شود و دانشجو می تواند از هر جایی، پروژه ی کاری پذیرش کرده و کار کند.
پس اگر دانشجو هستید و به دنبال راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی خود هستید، پیشنهاد ما به شما مشاغل دورکار می باشد که در ادامه به معرفی و بررسی مشاغل و راه های کسب درآمد دانشجویی می پردازیم.
پس اگر دانشجو هستید و به دنبال راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی خود هستید، پیشنهاد ما به شما مشاغل دورکار می باشد که در ادامه به معرفی و بررسی مشاغل و راه های کسب درآمد دانشجویی می پردازیم.

طراحی سایت
طراحی سایت یکی از مشاغل اینترنتی برای دانشجویان محسوب می شود که می توانند به صورت دورکار و به هنگام تحصیل خود، مشغول به کار شوند. شما به عنوان یک دانشجو اگر قصد گرفتن و انجام سفارش طراحی سایت در اصفهان (طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت شرکتی و ...) را دارید، می توانید با مراجعه به سایت های فریلنسری، شرکت های معتبر مانند تبلیغات اصفهان و یا صحبت مستقیم با کارفرماها و پذیرش پروژه های مختلف طراحی سایت، به درآمد بسیار خوبی دست یابید. طراحی سایت اگر چه فرآیندی وقت گیر است اما در حال حاضر روش ها و متد های جدید، سرعت کار را افزایش داده و زمان تحویل پروژه را تا حد زیادی کاهش می دهد. شما می توانید از طریق راه های مختلف به طراحی سایت بپردازید اما طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، به دلیل دارا بودن قالب ها و پلاگین های آماده، کار شما را تا حد زیادی سرعت می بخشد و می توانید ظرف مدت کوتاهی، یک سایت را به طور کامل طراحی کنید و تحویل کارفرما دهید. یافتن تخصص در این زمینه میتواند دستمزد شما را نیز بالا ببرد بنابراین میتوانید با برنامه ریزی مناسب و یادگیری طراحی سایت و متخصص شدن در این حوزه، برند خود را آنقدر قوی کنید که شاید این حوزه به شغل اصلی شما تبدیل شود. با توجه به این که کسب و کارها در این زمان بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت طراحی سایت و البته داشتن اپلیکیشن را دریافته اند، تمرکز به عنوان شغل اصلی روی این حوزه ها دور از ذهن نیست.

طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن اندروید و ios
همانطور که در بالاتر گفتیم علاوه بر طراحی سایت، کسب و کارها بیش از پیش به فکر طراحی اپلیکیشن افتاده اند و البته استارتاپ های بسیاری نیز برای یافتن مشتریان هدف نیاز دارند تا خدماتشان را در بستر اپلیکیشن ارائه دهند لذا یکی دیگر از راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی، طراحی اپلیکشین موبایل است که بازار کار پررونق و پردرآمدی را درحال حاضر از آن خود کرده است. طراحی اپلیکیشن موبایل (اپلیکیشن اندروید و ios) حوزه های گوناگونی دارد از جمله: طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، طراحی اپلیکیشن خدماتی، طراحی اپلیکیشن بیمه، طراحی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی و ... که همه و همه می تواند راهی برای کسب درآمد دانشجویی باشد. شما به عنوان یک دانشجو می توانید پروژه های مختلف مربوط به طراحی اپلیکیشن موبایل را پذیرش کنید و به صورت دورکار بر روی آن کار کرده و برای خود کسب درآمد کنید. لازم به ذکر است که در حاضر، طراحی اپلیکیشن موبایل، یکی از پردرآمد ترین مشاغل روز دنیا به حساب می آید و سالانه شمار زیادی از افراد برای کسب درآمد به این حرفه روی می آورند، پس اگر شما در دوران دانشجویی خود دراین حرفه شروع به فعالیت کنید، پس از فارغ التحصیلی به یک نیروی متخصص و متبحر در زمینه ی طراحی اپلیکیشن تبدیل می شوید و موقعیت های کاری بی نظیری پیش روی شما قرار خواهد گرفت، پس کار کردن در دوران دانشجویی را دست کم نگیرید. اما در نظر داشته باشید این حوزه برای افرادی مناسب است که به برنامه نویسی علاقه مند هستند و میخواهند وارد دنیای کدنویسی شوند.

سئو سایت
سئو و بهینه سازی سایت نیز یکی دیگر از راه های کسب  درآمد دانشجویی محسوب می شود، بدین صورت که شما با تسلط بر اصول و قواعد سئو، می توانید پروژه های مختلف سئوی سایت را پذیرش کرده و بر روی آن ها کار کنید. سئو سایت از جمله مشاغلی است که به صورت دورکار هم قابل انجام بوده و شما می توانید در تایم آزاد خود به بهینه سازی و سئوی یک یا چند سایت بپردازید و کسب درآمد کنید. ذهنیتی درباره این شغل وجود دارد که افراد گمان میکنند شغل سئو فقط مخصوص شهر بزرگی چون تهران است، اما این یک تصور غلط درباره seo و بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجوی گوگل است در واقع (seo) سئو سایت در اصفهان، مشهد، شیراز و... نیز مانند تهران پردرآمد است و یکی از مشاغل به روز محسوب می شود و همواره بازار کار خوبی داشته و پروژه در این زمینه بسیار است.

تولید محتوا
برخلاف موارد قبلی که مشاغلی تخصصی به حساب می آید، تولید محتوا کار نسبتا ساده تری است؛ تولید محتوا نیز دارای شاخه ها و حوزه های متفاوتی است و از عهده ی هرکسی برمی آید، این حوزه ها عبارتند از:
•    تولید محتوای متنی برای سایت ها، اینستاگرام، ریپورتاژ آگهی و ...
•    تولید محتوای تصویری مانند طراحی عکس، کارت ویزیت، طراحی لوگو
•    تولید محتوای ویدیویی شامل موشن گرافی، ساخت تیزر تبلیغاتی، ساخت ویدیو های آموزشی و ...
•    تولید محتوای صوتی مانند تولید پادکست و ...
در حال حاضر تولید محتوا، از جمله راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی به حساب می آید که مناسب بسیاری از افراد است، به ویژه تولید محتوای متنی نیاز به ابزار کار خاص و نرم افزار تخصصی ندارد و شما می توانید حتی با گوشی همراه خود به تولید محتوای متنی بپردازید و در ازای کاری که انجام می دهید دستمزد دیافت کنید. یکی از مواردی که به اشتباه در میان افراد جا افتاده این است که سئو سایت و تولید محتوا هر دو یکی هستند در حالی که حوزه ی سئو سایت به مراتب گسترده تر، پیچیده تر و تخصصی تر از تولید محتواست، لزوما کسی که تولید محتوا کار می کند، نمی تواند سئو کار باشد اما کسی که سئوی سایت انجام می دهد، باید در زمینه ی تولید محتوا تخصص کافی را داشته باشد. در صورت آشنایی با نرم افزار های طراحی مانند فوتوشاپ، ایلوستریتور و ... به طراحی عکس بپردازید و از آن درآمد کسب کنید؛ به طور مثال، طراحی عکس های مربوط به یک سایت و یا پیج اینستاگرمی را در دست بگیرید و درآمد خوبی را از آن به دست بیاورید.

ادمین اینستاگرام
بسیاری از مشاغل اعم از فروشگاه ها، تولیدی ها و ...، برای رونق بخشیدن به کسب و کارشان، اقدام به راه اندازی پیج های اینستاگرامی می کنند تا بتوانند از این طریق نیز بر توسعه کسب و کار خود تاثیر بگذارند و جذب مشتری کنند. در پی ایجاد پیج های ایسنتاگرامی، نیاز به ادمین برای مدیریت پیج، پست و استوی گذاشتن، پاسخ به کامنت ها و دایرکت ها و به طور کلی فعال نگه داشتن پیج بیش از پیش احساس می شود. شما کافیست تا با الگوریتم ها و ساز و کار اینستاگرام آشنایی داشته باشید تا بتوانید ضمن فعالیت های مختلف در پیج، با استراتژی های خاص پیج را ارتقا دهید؛ پس ادمین اینستاگرام یکی دیگر از راه های کسب درآمد در دوران  دانشجویی به شمار می آید که در کنار مهیج بودن آن، از عهده ی بسیاری از افراد بر می آید و می توانند از این طریق برای خود کسب درآمد کنند.

سئو سایت و تولید محتوا

کارهای دانشجویی در دانشگاه
یکی دیگر از راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی، فعالیت در دانشگاه است؛ بسیاری از دانشگاه ها، فعالیت‌هایی را در قالب کار دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و در ازای فعالیتی که می کنند، دستمزد آن را پرداخت می کنند؛ فعالیت هایی نظیر کار در قسمت انتشارات دانشگاه، کار در سلف دانشگاه، مشارکت در برگزاری امتحانات، کار در قسمت اداری دانشگاه و .... این قبیل مشاغل نیز برای دانشجویان وجود دارد اما نکته ای که وجود دارد، ظرفیت بسیار محدود آن است و تنها تعداد کمی از دانشجویان در این فعالیت ها می توانند مشارکت کنند.

برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های هنری زیر نظر دانشگاه
یکی دیگر از راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی، آموزش هنر و مهارت خود در قالب برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه هست؛ شما می توانید مهارت های خود نظیر کار با نرم افزار های تخصصی مانند فوتوشاپ، افتر افکت، ایلوستریتور، اتوکد و ... را آموزش دهید و یا دوره های آموزش برنامه نویسی و یا حتی ICDL برگزار کنید. همچنین اگر در رشته ی هنری خاصی سررشته دارید نیز می توانید کلاس هایی را زیر نظر دانشگاه برگزار کنید و از آن به کسب درآمد بپردازید.

انجام پروژه های دانشجویی
یکی دیگر از راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی که رونق بسیاری همواره داشته و دارد، انجام پروژه های دانشجویی مختلف است؛ این پروژه ها از سادگی تایپ پایان نامه تا برنامه نویسی و انجام پروژه های سنگین درسی را شامل می شود و شما بسته به مهارت و کاری که انجام داده اید می توانید دستمزد خود را دریافت کنید و به کسب درآمد بپردازید.

استاد حل تمرین شوید (TA)
بسیاری از دانشجویان در ترم های بالاتر، برای دانشجویان ترم های پایین تر کلاس هایی مازاد بر دروس برای تقویت و رفع ایرادات برگزار می کنند. این افراد از سمت اساتید انتخاب شده و در قبال کاری که انجام می دهند، حقوق خود را دریافت می کنند. اگر از جمله دانشجویان فعال با نمرات بالا هستید، می توانید بر روی این شغل نیز در دوران دانشجویی خود حساب کنید.

ترجمه متون 
ترجمه متون از زبان های انگلیسی به فارسی و یا فارسی به انگلیسی، یک از مواردی که همواره به وجود آن در دانشگاه نیاز است و شما می توانید با انجام ترجمه ی متون، به کسب درآمد بپردازید.
موارد ذکر شده تنها بخشی از مشاغلی است که یک دانشجو در حین تحصیل می تواند به آن ها نیز بپردازد و به طور کلی مشاغل متفاوت و زیادی با توجه به محل زندگی، منطقه دانشگاه، رشته ی تحصیلی دانشجو و مهارت وی وجود دارد که ما در این مقاله چند نمونه از رایج ترین راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی را بیان کردیم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها