کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده: جو بایدن دشمن ملت آمریکا است

ترامپ: بایدن می‌خواهد برای احیای برجام به ایران میلیاردها دلار بدهد

13 شهريور 1401 ساعت 15:59


گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، در یک در جریان سخنرانی در یک تجمع انتخابات میان‌دوره‌ای در پنسیلوانیا گفت: ایران به شدت محتاج توافق هسته‌ای بود و اگر رییس‌جمهور می‌شدم یک هفته بعد وارد توافق می‌شد، اما اکنون دولت بایدن می‌خواهد برای احیای برجام به آنها میلیاردها دلار بدهد و جمهوری اسلامی در مدتی کوتاه به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت.
پیش از این بایدن، ترامپ با اشاره به سخنرانی اخیر بایدن که او را  تهدیدی برای دموکراسی آمریکا توصیف کرده بود گفت: «جو بایدن این هفته به فیلادلفیا آمد و خشن‌ترین، نفرت‌بارترین و تفرقه‌انگیز‌ترین سخنرانی یک رئیس‌جمهوری آمریکا را ایراد کرد.»
رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده افزود: «بایدن به ۷۵ میلیون شهروند و شاید دقیق‌تر بگوییم ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون نفر به‌عنوان تهدید دموکراسی و دشمنان ملت، توهین کرد. تو دشمن ملت هستی.»  جو بایدن روز پنجشنبه اول سپتامبر و در جریان یک سخنرانی در فیلادلفیا، ترامپ و هوادارانش را به «افراط‌گرایی» متهم کرد و از شهروندان آمریکایی خواست که در انتخابات میان‌دوره‌ای «افراط‌گرایی را طرد کنند».
 رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین روند رویدادها در این کشور را «غیرعادی» توصیف کرد و گفت حزب جمهوری‌خواه تحت سلطه ترامپ و هوادارانش قرار گرفته است. جو بایدن این وضعیت را تهدیدی علیه ایالات متحده آمریکا خواند.
دونالد ترامپ اما در جریان سخنرانی در پنسیلوانیا همچنین یورش ماموران اف‌بی‌آی به خانه شخصی‌اش در فلوریدا را «واقعه‌ای شرم‌آور و بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده» توصیف کرد و گفت: «می‌گویند دنبال اسنادی‌اند که درست طبقه‌بندی نشده است. بعد می‌آیند و همین اسناد را بر زمین می‌ریزند و از آن‌ها عکس می‌گیرند. طوری وانمود می‌کنند که گویا من مدارک را روی زمین ریخته‌ام.»
ترامپ افزود: یورش پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به تفرجگاه او در مارالاگو مانند رفتار یک کشور جهان سوم است‌. تمام جهان تماشا می‌کنند و شوکه شده‌اند. سران بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، گفتند می‌توانید تصور کنید اگر چنین کاری در کشور ما انجام می شد، آمریکا در مورد ما چه می گفت. وی افزود: آنها بهانه ساختگی... کمد، کشوها و وسایل دیگر بانوی اول را زیر و رو کردند و حتی همه جای اتاق پسر 16 ساله ام را با رفتاری زشت، جست و جو کردند و هر چیزی را که دست زدند در شرایطی بسیار متفاوت از آنچه بود رها کردند. ترامپ اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا را «هیولاهای شرور» خواند که توسط چپ رادیکال کنترل می‌شوند. ترامپ گفت: ما همانند یک کشور جهان سوم هستیم. ما از خود در برابر تلاش های دروغین مخالفان دموکراتیک خود دفاع خواهیم کرد.
 وی با بیان اینکه بایدن دشمن واقعی کشور آمریکا است، اظهار داشت: بایدن معتقد است که شعار ما یعنی «آمریکا را دوباره عظیم کنیم» (MAGA)، امنیت کشورمان را تهدید می کند. اما این چپ های افراطی هستند که تهدیدی برای آمریکا محسوب می شوند. ما از گفتن حقیقت دست برنخواهیم داشت و تمام تلاش ها برای ساکت کردن ما با شکست مواجه خواهد شد. ترامپ با تکرار شعار انتخاباتی گذشته خود، گفت: مخالفان ما که از اف بی آی [برای پیشبرد اهدافشان] استفاده می کنند، در تمام تلاشهایشان برای ترساندن ما شکست خواهند خورد. ما دوباره آمریکا را بزرگ خواهیم کرد. وی همچنین افزود: دموکرات ها داستان های نادرستی از جمله پیروزی من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حمایت روسیه را ساختند.
محبوبیت جو بایدن در آستانه انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان ایالات متحده به شدت کاهش یافته است. جمهوریخواهان، حزب دموکرات را به سوءاستفاده از پرونده‌های مرتبط با ترامپ برای دستکاری افکار عمومی در انتخابات پیش رو متهم می‌کنند.
 


کد مطلب: 356258

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/356258/ترامپ-بایدن-می-خواهد-احیای-برجام-ایران-میلیاردها-دلار-بدهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir