به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۳۵۶۳۱۵

اثر خلق شده با هوش مصنوعی برنده بهترین نقاشی شد

اثر خلق شده با هوش مصنوعی برنده بهترین نقاشی شد
گروه علمی:یک اثر خلق شده با استفاده از هوش مصنوعی برنده نمایشگاه نقاشی در کلرادو شده و انتقادهای زیادی را برانگیخت.مردی در مسابقه هنر‌های زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو با استفاده از یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی موفق به کسب مقام اول شد. یکی از کاربران Sincarnate در پست دیسکورد در بالای عکس‌های بوم‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی که در نمایشگاه آویزان شده‌اند، گفت: «من مقام اول را کسب کردم.
 
جیسون آلن، رئیس شرکت بازی‌های رومیزی Incarnate Games در کلرادو است. او با اثری به نام «تئاتر دواپرا فضایی» در بخش هنر دیجیتال برنده شد. تصویری که آلن روی بوم چاپ کرده، بسیار زیبا است. او صحنه‌ای عجیب را به تصویر می‌کشد که به نظر می‌رسد می‌تواند از یک اپرای فضایی باشد، چهره‌های کلاسیک در یک سالن باروک از طریق یک منظره دایره‌ای به منظره‌ای آفتاب‌گرفته و درخشان خیره می‌شوند.

آلن این تصویر را در حساب توئیتری خود به اشتراک گذاشت و خود را برنده خواند. این اقدام با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران توئیتر مواجه شد؛یکی از کاربران توییتر در پاسخی که بیش از ۲۰۰۰ لایک به دست آورد، گفت: ما در حال تماشای مرگ هنر در مقابل چشمانمان هستیم. نه تنها مشاغل خلاق از دست ماشین‌ها در امان نیستند، حتی مشاغل با مهارت بالا نیز در خطر منسوخ شدن هستند. آن وقت چه خواهیم داشت؟

آلن می‌گوید: می‌دانستم این موضوع بحث برانگیز خواهد بود. " "چقدر جالب است که ببینیم چگونه همه این افراد در توییتر که مخالف هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند، اولین کسانی هستند که با بی اعتبار کردن عنصر انسانی، انسان را زیر اتوبوس می‌اندازند! آیا این به نظر شما ریاکارانه است؟»

آلن گفت منتقدانش هنر را بر اساس روش خلق آن قضاوت می‌کنند و در نهایت دنیای هنر، هنر خلق شده با هوش مصنوعی را به عنوان مقوله خود می‌شناسد. چه می‌شود اگر از زاویه‌ای دیگر به این اثر نگاه کنیم، چه می‌شود، اگر هنرمندی برای خلق یک اثر، مجموعه‌ای از محدودیت‌های بسیار دشوار و پیچیده ایجاد کند، مثلا هنرش را در حالی که وارونه آویزان می‌کنند و در حین نقاشی شلاق زده می‌شوند، خلق کند؟ آیا کار این هنرمند باید متفاوت از هنرمند دیگری که همان اثر را «به طور معمول» خلق کرده است ارزیابی شود؟

هنرمندان نگران ظهور هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند. چارلی وارزل، روزنامه نگار آتلانتیک می‌گوید: تکنولوژی به طور فزاینده‌ای برای ایجاد مشاغل و ثروتمندتر کردن میلیاردر‌ها به کار می‌رود و به نظر می‌رسد بسیاری از آن به اندازه کافی به نفع عموم نیست. هنر هوش مصنوعی بخشی از آن است. برای توسعه دهندگان و افرادی که از نظر فنی فکر می‌کنند، این چیز جالبی است، اما برای نقاشان بسیار ناراحت کننده است، زیرا احساس می‌کنند نیاز به استخدام نقاش را از بین می‌برد.
برچسب ها: هوش مصنوعی نقاشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها