به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۳۵۶۳۳۳

در برخورد با بی‌حجابی اصل را رها کردیم

در برخورد با بی‌حجابی اصل را رها کردیم
گروه سیاسی:یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این همه ناامنی و مشکلاتی از این دست در کشور وجود دارد و زورگیری انجام می‌شود وظیفه ذاتی و تمرکز اصلی نیرو انتظامی این است از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با مخلان امنیت جامعه استفاده کند نه برای مقابله با خواهری که از روی ناآگاهی اندکی روسری‌اش عقب رفته است.
به گزارش ایلنا، معین‌الدین سعیدی، درباره برخی صحبت‌ها در خصوص جریمه نقدی افراد بی‌حجاب یا بدحجاب گفت: بحث‌هایی اخیرا مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دوربین مترو عکس خانم‌های بی‌حجاب را برای جریمه نقدی بگیرد به اعتقاد من این‌ها تفسیر‌های سلیقه‌ای است و نشان می‌دهد که ما اصل را رها کردیم و چسبیده‌ایم به فروعاتی که دغدغه مردم نیستند.
این نماینده مجلس  با بیان این‌که بحث عفاف و حجاب بسیار موضوع مهمی است، ادامه داد: امروز در این مساله تردیدی نیست که دست‌هایی در شبکه‌های خارج از کشور تئوریزه می‌کنند تا فلسفه حجاب را زیر سوال ببرند که البته باید با این‌ها مقابله شود. در مسئله حجاب باید مشاهده کنیم که سیره انقلاب ما و بزرگان کشور نسبت به موضوع حجاب چه چیزی بوده است؟ حاج قاسم سلیمانی درباره خانم‌هایی که امروز بحث‌هایی در مورد حجاب‌شان مطرح است می‌گویند این‌ها دختران و فرزندان من هستند. سوال اینجاست آیا این روش‌هایی که امروز مطرح می‌کنند تحت عنوان جریمه و امثالهم که محل قانونی هم ندارد کارساز بوده است؟ اگر این روش‌ها کارساز بود که تا امروز نتیجه می‌داد.
نماینده چابهار با اشاره به اینکه این روش‌ها هیچ کدام اولویت‌های کشور و مطالبات مردم نیستند، عنوان کرد: مردم ایران عفیف‌ترین و نجیب‌ترین مردمان جهان هستند حال ممکن است فردی نوع حجابش با دیگری متفاوت باشد.
وی تاکید کرد: این روش‌هایی که در مسئله برخورد با بی‌حجابی مطرح می‌شود هیچ کدام کارساز نیستند و هیچ موافقتی با چنین راهکار‌های عجیب و غریبی ندارم و معتقدم که ما باید بسیار عمیق و ریشه‌ای به موضوعات بنگریم و در عین حال که تاکید دارم با کسانی که به صورت سیستماتیک با ارتباط با شبکه‌های خارجی می‌خواهند فلسفه حجاب را زیر سوال ببرند باید برخورد قاطع شود، در عین حال نباید کاری کنیم جاذبه‌هایی که نظام و موازین شرعی ما دارند به حدی برسند که موجب دافعه شوند.
این نماینده مجلس  یادآور شد: این همه ناامنی و مشکلاتی از این دست در کشور وجود دارد و زورگیری انجام می‌شود وظیفه ذاتی و تمرکز اصلی نیروی انتظامی این است که از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با مخلان امنیت جامعه استفاده کند نه برای مقابله با خواهری که از روی ناآگاهی اندکی روسری‌اش عقب رفته است، این‌ها اولویت کار نیست.
 
برچسب ها: حجاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها