به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۵۶۶۵۶

امسال مهرماه روزهای پرترافیک‌تری خواهیم داشت

امسال مهرماه روزهای پرترافیک‌تری خواهیم داشت
گروه جامعه: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: تغییر ساعات کار ادارات در روزهای اخیر تاثیر بسزایی در افزایش ترافیک در ساعات پیک داشته، طوری که ما را با ترافیکی شبیه به ترافیک مهرماه مواجه کرده است.
به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی همه‌خانی، با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی از اوایل تابستان خود را برای اجرای برنامه‌های مربوط به ماه مهر آماده می‌کند، گفت: بوی ماه مهر از ماه‌ها قبل به پلیس راهنمایی می‌رسد و از همان زمان جلسات و کلاس‌های آموزشی مربوط به ترافیک مهرماه را آغاز می‌کند.  

وی افزود: امسال برای کاهش هرچه بیشتر ترافیک در آغاز ماه مهر برای سرویس‌های مدارس کلاس‌های آموزشی خاصی را برگزار کردیم. در مهرماه در کمترین حالت ۳۰ درصد به بار ترافیکی افزوده می‌شود، کوتاه شدن طول روز و باز شدن مدارس از دلایل اصلی افزایش ترافیک هستند.

 سرهنگ همه‌خانی درباره برنامه‌های پلیس راهور برای کاهش ترافیک مهرماه اظهار کرد: پلیس راهور برنامه‌ها و جلسات خود را امسال از شهریورماه، با هماهنگی تمامی ادارات ذی‌ربط که می‌توانند نقشی در کاهش ترافیک داشته باشند آغاز کرده است. در این جلسات برنامه‌های راهبردی مطرح و وظایف هر بخش مشخص می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: استقبال از مهر برای دانش‌آموزان، ویژه‌ترین برنامه پلیس راهور است. به طور مثال کلاس اولی‌ها حداقل باید یک هفته‌ای را به همراه والدین به مدرسه رفته و برگردند، همین که این کلاس اولی‌ها تنها و با سرویس به مدرسه بروند کلی از بار ترافیک کم می‌شود.وی اضافه کرد: امسال اما با سال متفاوتی مواجه هستیم، چرا که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا کلاس‌های دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شد و عملا آغاز ماه مهر را به شکل هرسال نداشتیم، اما امسال کلاس دومی‌ها و سومی‌ها نیز به خیل کلاس‌اولی‌ها اضافه شده‌اند چرا که آنها نیز برای اولین بار است که به مدرسه می‌روند و به احتمال بسیار زیاد مشایعت والدین را به همراه خواهند داشت.


سرهنگ همه‌خانی با اشاره به اینکه امسال کلاس‌های دوم و سوم به کلاس اولی‌ها اضافه شده‌اند، پلیس نیز برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است، افزود: در مهرماه امسال پلیس راهور حضور ۱۰۰ درصدی در معابر خواهد داشت تا بتواند بار ترافیکی را تا حد ممکن کنترل کند، همچنین با هماهنگی پلیس راهور و شهرداری، فعالیت‌های عمرانی در معابر اصلی شهر را از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر به حالت تعطیل درخواهد آمد، چرا که این فعالیت‌ها عمرانی در معابر خود باعث بخشی از ترافیک است.

وی ادامه داد: امدادخودروهای سطح شهر نیز به صورت ویژه در مهرماه خدمات‌رسانی می‌کنند، ‌ تا اگر خودرویی در معابر دچار نقص فنی شد به سرعت برای رفع مشکل در محل حاضر شده و از اضافه شدن به بار ترافیکی جلوگیری کنند.

این مقام مسئول درباره ساماندهی سرویس مدارس گفت: سازمان تاکسی‌رانی و اداره آموزش و پرورش همکاری خوبی با همکاران ما دارند، به این صورت که پیمانکاران سرویس مدارس، مدیران تاکسی‌رانی، مسئولان مناطق شهرداری تهران، مدیران آموزش راهنمایی و رانندگی و مدیران آموزش و پرورش در کلاس‌ها و کارگاه‌هایی که در پلیس راهور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. این هماهنگی و اجرای برنامه‌های تدوین شده توسط این مسئولان می‌تواند تاثر شایانی در کم کردن بار ترافیکی مهرماه داشته باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در پایان اظهار کرد: اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، آموزش و پرورش، مترو، پلیس و از همه مهم‌تر خود مردم در بحث ترافیک نقش بسیار مهمی دارند، اگر همه این بخش‌ها را قسمتی از یک پازل تصور کنیم باز هم قسمت اصلی خود مردم هستند که حالت تکمیل‌کننده دارند. توجه مردم به قوانین و اخطارهای پلیس به نفع خود مردم است.
برچسب ها: ترافیک تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها