به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۵۶۶۷۱

مدیران برتر خاورمیانه از کدام کشورها هستند؟

مدیران برتر خاورمیانه از کدام کشورها هستند؟
گروه اقتصادی: اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به وضعیت شرکت‌های اقتصادی برتر مستقر در خاورمیانه پرداخته است.
جدا از شاخص‌هایی نظیر محیط اقتصادی، شرایط حاکم بر بازار و سایر عوامل، این مدیرعامل است که بیشترین نقش را در موفقیت یا شکست شرکتی که رهبری می‌کند، بر عهده دارد. اتاق بازرگانی تهران با استفاده از اطلاعات منتشر شده در نشریه فوربس‌خاورمیانه، در یک رتبه‌بندی، ۱۰۰ مدیرعامل برتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۲ میلادی را معرفی کرده‌ است.
در این رتبه‌بندی، فوربس مدیران عامل بنگاه‌های این منطقه را از منظر تاثیرگذاری آنان بر منطقه، کشورشان و بازارهایی که در آن حضور دارند، مورد ارزیابی قرار داده و علاوه بر این، میزان ارزش‌آفرینی آنان برای بنگاه خود و دستاوردها و نوآوری‌هایی که این مدیران عامل به خرج داده‌اند تا شرکت تحت مدیریت خود را سرآمد کنند، سنجیده است.
در فهرست ۱۰۰ مدیرعامل برتر خاورمیانه برای سال ۲۰۲۲، چهره‌هایی از ۲۶ ملیت حضور دارند. اماراتی‌ها در فهرست فوربس، گوی سبقت را از دیگر کشورهای منطقه ربوده‌اند و ۱۹ مدیرعامل برتر خاورمیانه، از این کشور هستند.پس از امارات، مصر با ۱۶ و عربستان‌سعودی با ۱۵ نماینده، بیشترین تعداد مدیران برتر سال ۲۰۲۲ خاورمیانه را دارند. این ۱۰۰ رهبر موفق در بنگاه‌داری، طی سال ۲۰۲۱ در مجموع، درآمدی بیش از یک تریلیون دلار داشته‌اند. شرکت‌های تحت هدایت و رهبری این ۱۰۰ شرکت برتر، در حال حاضر در مجموع بیش از ۵ تریلیون دلار ارزش دارند.
نشریه فوربس‌خاورمیانه در تحلیل این فهرست یادآوری می‌کند «هنگامی که اولین رتبه‌بندی مدیران ارشد اجرایی شرکت‌ها را در سال ۲۰۲۱ منتشر کردیم، روحیه مدیران‌عامل خاورمیانه بر ایمنی و حفاظت از تجارت متمرکز بود. امسال شاهد تغییر وضعیت بودیم و سودهای بی‌سابقه، سرمایه‌گذاری‌های جدید، عرضه‌های عمومی بزرگ در بورس و معاملات بزرگ در کانون توجه مدیران‌عامل برتر قرار گرفت».
به روایت این نشریه، به‌طور نمونه، امین ناصر که شرکت نفتی آرامکو عربستان‌سعودی را هدایت می‌کند، این شرکت را در سال ۲۰۲۲ به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده‌است. امین ناصر، در جایگاه نخست رتبه‌بندی ۱۰۰ مدیرعامل برتر خاورمیانه فوربس در سال ۲۰۲۲ قرار دارد. همچنین سلطان احمدالجابر که در رتبه دوم این فهرست قرار دارد و شرکت نفت بین‌المللی ابوظبی (ADNOC) را در دست دارد، شرکت Borouge که یکی از سه شرکت تابع این کمپانی نفتی است را با عرضه اولیه ۲ میلیارد دلاری، به بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام ابوظبی تبدیل کرد.در فهرست فوربس‌خاورمیانه، خدمات بانکی و مالی با ۲۷ مدیرعامل، پس از آن مخابرات و شرکت‌های انرژی و لجستیک به ترتیب با هشت و هفت مدیرعامل، بیشترین نمایندگی‌ها را در این رتبه‌بندی دارند.



 
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها