به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۵۶۸۶۵

جوشانده‌های طبیعی برای کاهش فشارخون بالا

جوشانده‌های طبیعی برای کاهش فشارخون بالا
گروه سلامت: درمان های کاهش یا افزایش فشار خون را می توان با کمک داروهای طبیعی تکمیل کرد.بنابراین، ممکن است برای کنترل فشار خون، داروهای گیاهی خاصی را به شکل چای به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
 دمنوش های گیاهی طبیعی برای کاهش فشار خون به خودی خود کار نمی کنند. آنها ممکن است فقط اثر داروهایی را که افراد مبتلا به فشار خون بالا مصرف می‌کنند،تقویت کنند.توجه داشته باشید که این مقاله تنها یک راهنمای کلی است و شما باید با یک متخصص بهداشت مشورت کنید تا هر گونه شک و شبهه‌ای را که ممکن است در مورد مصرف آنها ایجاد شود برطرف و تعیین شود که آیا آنها برای شما مفید هستند یا خیر.
 
 
رویکرد پزشکی به فشار خون بالا
هنگامی که فردی مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده می شود، ارقام به دست آمده از فشار خون او بر اساس شدت آنها طبقه بندی می شود.باید بدانید که شرایط اورژانسی با فشار خون سیستولیک بالاتر از ۱۸۰ میلی متر جیوه با وضعیت فشار خون طبیعی یکسان نیست.

طبقه بندی فشار خون شریانی
بر اساس گزارش‌های منتشر شده،یک بیمار ممکن است در یکی از گروه های زیر قرار گیرد:
پیش فشار خون:این گروه،افرادی که فشار سیستولیک آن‌ها ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلی‌متر جیوه و فشار دیاستولیک آن‌ها زیر ۸۰ میلی‌متر جیوه است را شامل می‌شود.با وجود این‌که این اعداد فشار خون شریانی زیادی را نشان نمی‌دهد اما بالاتر از حد طبیعی است.فشار خون درجه یک:برای افرادی است که فشار سیستولیک آن‌ها از ۱۳۰ میلی‌متر جیوه عبور کرده و فشار دیاستولیک آن‌ها بین ۸۰ تا ۸۹ میلی‌متر جیوه است.

فشار خون درجه ۲: این افراد فشار خون سیستولیک بالاتر از ۱۴۰ میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک بالاتر از ۹۰ میلی متر جیوه دارند. این یک بیماری با خطر آسیب اندام در میان مدت است.بحران فشار خون بالا یا فوریت یعنی این‌که فردی دارای فشار خون ۱۸۰/۱۲۰ میلی‌متر جیوه است و باید در اتاق آماده باش بستری شود.این نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. پس از آن، به احتمال بسیار زیاد پس از پایان دوره حاد، فرد در یکی از دسته بندی های مذکور قرار می گیرد 

درمان فشار خون شریانی
بیمارانی که فشار خون بالا دارند،اقدامات و عادات غذایی‌‌ که امکان کاهش طبیعی مقادیر فشار خون را برای آن‌ها فراهم می کنند،دریافت خواهند کرد.اگر این روش موفقیت آمیز باشد،بیماران مبتلا به فشار خون ممکن است نیازی به گزینه های دارویی نداشته باشند.از جمله اقدامات بهداشتی و رژیمی توصیه شده به شرح زیر است:
فعالیت بدنی متوسط داشته باشید و از سبک زندگی بی تحرک اجتناب کنید.
استرس خود را با تنظیم اضطراب و تکنیک های آرامش کنترل کنید.
وجود نمک را در رژیم غذایی معمولی خود کاهش دهید.
سیگار و مصرف الکل را ترک کنید.

پزشکان برای مبتلایان به فشار خون درجه ۲ و کسانی که نمی‌توانند فشار خون خود را با توصیه‌های بالا کنترل کنند،داروهای مخصوصی را تجویز می‌کنند.از جمله داروهایی که برای درمان فشار خون شریانی تجویز می‌شوند،گروه دیورتیک‌ها، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین(مهارکننده‌های ACE)،مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و گشادکننده‌های عروق هستند.درمان دارویی فشار خون شریانی زمانی استفاده می‌شود که اقدامات بهداشتی-رژیمی جواب نمی دهد.

۵ دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا
با توجه به ملاحظات قبلی، می توانیم در مورد پنج دمنوش طبیعی صحبت کنیم که شواهد علمی در مورد توانایی آنها در کاهش فشار خون ارائه می دهد.

۱.کرفس
کرفس یکی از سبزیجات سنتی است که در درمان فشار خون شریانی استفاده می‌شود.این ماده دارای فیتوکمیکال ها و مواد ضد التهابی است.همچنین کرفس دارای مقداری دیورتیک نیز می باشد که به بدن اجازه می دهد مایعات اضافی را تخلیه کند و می‌تواند فشار خون را در برخی افراد افزایش دهد.مقاله‌های منتشر شده،اثرات ضد فشار خون دانه کرفس را در موش‌ها تأیید کرده است.

از سوی دیگر، آب کرفس برای کاهش فشار خون در افراد مسن استفاده شده است. تصور می‌شود که ترکیبات آن مانع ورود کلسیم به سلول‌های ماهیچه صاف عروق می‌شوند.درحال حاضر،این یکی از بهترین دمنوش های طبیعی برای کاهش فشار خون بالا است.ففط کافی است ۲۰ گرم کرفس را در آب جوش بگذارید.وقتی که پخت،آن را بیرون بیاورید تا خنک شود.بعد از ۱۵ دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید.

۲.پونه کوهی
پونه کوهی به دلیل پتانسیل آن در صنعت داروسازی مدت‌هاست مورد مطالعه قرار گرفته است.این گیاه همچنین بخشی از داروهایی است که به کنترل سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و فشار خون بالا کمک می کند.به‌علاوه می توان از چاشنی برای کاهش مصرف نمک استفاده کرد.این چیزی است که اغلب بیماران مبتلا به فشار خون با آن مشکل دارند زیرا اگر به طعم شور عادت کرده باشند،تمایلی به حذف این ماده از سفره خود ندارند.

پونه کوهی می تواند غذا را مزه دار کرده و طعمی را ایجاد کند که جایگزین سدیم کلرید می‌شود.از سوی دیگر،پونه کوهی و ترکیبات مولکولی آن،نمایه چربی بدن را بهبود می بخشد.در مطالعات کنترل شده،این گیاه کلسترول"بد" یا LDL را کاهش می دهد و غلظت HDL یا کلسترول"خوب" را افزایش می دهد که به محافظت از قلب و عروق کمک می کند.برای تهیه پونه کوهی دم کرده،کافی است یک قاشق چایخوری از این ماده را در آب جوش بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه آماده مصرف است.

۳.قاصدک
قاصدک یک گیاه ادرارآور در نظر گرفته می شود زیرا می‌تواند مایعاتی را که ممکن است بر سیستم قلبی عروقی اثر بدی بگذارد را از بین ببرد و فشار خون را کم کند.تقریباً به همان روشی که برخی داروهای ادرارآور عمل می‌کنند.اگرچه قاصدک برای دفع سنگ های صفراوی نیز مفید است اما در افرادی که علاوه بر فشار خون بالا از سنگ کلیه نیز رنج می برند،باید با احتیاط مصرف شود.تحقیقات نشان می‌دهد که اگر انسدادی برای عبور صفرا وجود داشته باشد،اثر تحریک حرکات کیسه صفرا می‌تواند باعث ایجاد قولنج شدید شود.برای درست کردن آن،یک قاشق غذاخوری قاصدک را درون آب جوش بریزید و بعد از ۳ دقیقه جوشیدن،آن را صاف کنید و بنوشید.

۴.زیتون
استفاده از زیتون تقریباً از هر نظر می تواند با سلامت قلب و عروق مرتبط باشد. باید به خاطر داشته باشیم که مشتقات زیتون بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای را تشکیل می‌دهد.این الگوی غذایی به عنوان راهی برای کاهش حوادث قلبی و عوامل خطری که عملکرد قلب و عروق را به خطر می اندازند مورد مطالعه قرار گرفته است.برگ زیتون سرشار از پلی فنول است و اثر متابولیکی دارند که محدود به فشار خون بالا نیست.آنها همچنین در کنترل چاقی و کمک به پیشگیری از سندرم متابولیک مفید هستند.یک قاشق غذاخوری از برگ‌های خشک زیتون را درون آب جوش بریزید.بعد از دم کشیدن مایع،آن را صاف کرده و مصرف کنید.بسیاری از مردم آن را بعد غذا می‌خورند.

۵.سیر
چندین مطالعه و تحقیقات از خواص ضد فشار خون سیر حمایت کرده‌اند.داروهایی که شامل سیر هستند به کنترل فشار خون کمک می کنند.همچنین تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد که منجر به شل شدن عضلات صاف و اتساع عروق می شود.مهمترین ترکیب موجود در سیر، آلیسین است.این ترکیب خواص آنتی اکسیدانی دارد و رادیکال های آزاد را مهار می‌کند.برای استفاده حداکثری از خواص آن، سیر را قبل از افزودن به قابلمه آب جوش له کنید.

دم کرده های طبیعی را برای کاهش فشار خون با نظارت پزشکی امتحان کنید
همانطور که قبلاً توضیح داده‌ایم، استفاده از این دمنوش‌های طبیعی برای کاهش فشار خون بالا باید مکمل یک رویکرد پزشکی حرفه‌ای باشد.همچنین اگر قصد دارید هر یک از این دمنوش ها را به طور منظم مصرف کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. به این ترتیب، متخصص قادر خواهد بود ارزیابی کند که آیا تداخلاتی با داروهای تجویز شده وجود دارد یا اینکه شرایط دیگری می تواند منع مصرف آن باشد.
برچسب ها: فشار خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها