به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۳۵۷۴۹۸

آمریکا هم‌چنان به دنبال دیپلماسی با کره شمالی

آمریکا هم‌چنان به دنبال دیپلماسی با کره شمالی
گروه بین الملل:پس از آنکه کره شمالی دکترین جدید هسته‌ای خود را اعلام کرد که بر اساس آن احتمال تقابل اتمی افزایش می‌یابد، کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا هم‌چنان به دنبال از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی است.
 کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این مساله که کره شمالی همچنان به تمایل آمریکا برای از سرگیری گفت‌وگوها پاسخی نمی‌دهد، گفت: ما به دیپلماسی در قبال کره شمالی ادامه می‌دهیم و خود را برای یک دیدار بدون هیچ پیش شرطی آماده می‌کنیم.
وی ادامه داد: آمریکا همچنان بر تداوم هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکایش برای رسیدگی به تهدیدها از سوی کره شمالی متمرکز است. تغییری در این مساله ایجاد نشده است.
این اظهارات در حالی مطرح شده که پیونگ یانگ قانون جدیدی را تصویب کرده مبنی بر اینکه اگر کشوری تلاش کند تا کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی را سرنگون سازد، ارتش این کشور ملزم می‌شود تا حمله پیشگیرانه اتمی انجام دهد.
این قانون، کره شمالی را یک کشور با سلاح اتمی می‌داند و در ادامه آورده که پیونگ یانگ هرگز تسلیحات اتمی خود را رها نمی‌کند چون کیم جونگ اون گفته که این کشور برای مقابله با آمریکا به این تسلیحات نیاز دارد.
کیم جونگ اون در جریان دیدار با پارلمان کره شمالی گفته بود: مهمترین اهمیت قانونگذاری سیاست تسلیحات هسته‌ای ترسیم یک خط سیرغیرقابل بازگشت است تا هیچ چانه زنی درباره تسلیحات هسته‌ای ما وجود نداشته باشد.
در این میان فرانسه نیز تصویب این قانون را از سوی کره شمالی محکوم کرده و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.
یکی از سخنگوهای وزارت خارجه فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: این تنش جدید از سوی مقام‌های کره شمالی بیانگر تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز نگرانی عمیق خود را بابت این قانون جدید ابراز و به کره شمالی تاکید کرد تا با طرف‌های کلیدی مذاکرات را از سربگیرد تا تکمیل خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره به دست بیاید.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها