کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود کمپانی ماشین‌سازی فورد به متاورس

تجارت نیوز , 20 شهريور 1401 ساعت 10:41


گروه اقتصادی: کمپانی ماشین‌سازی آمریکایی با امضای قرارداد‌های نشان تجاری مخصوص در تاریخ ۱۱ شهریور، مسیر خود برای ورود به دنیای متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض را آغاز کرد. غول ماشین‌سازی آمریکایی فورد، خود را برای ورود به دنیای متاورس و توکن غیرقابل تعویض (NFT) آماده می‌کند. این شرکت تاکنون نوزده درخواست رسمی برای نشان‌های تجاری مرتبط با مدل‌های برند خود پر کرده است.

 
فورد و متاورس
مایک کاندودیس، وکیل متخصص نشان‌های تجاری است. او در توییت روز ۱۶ شهریور اعلام کرد که این شرکت ماشین سازی،درخواست‌هایی را برای مدل‌های فورد ماستنگ، برانکو، لینکلن، اکسپلولر و اف-۱۵۰ تکمیل کرده است‌. این نشان تجاری شامل ماشین‌های مجازی، کامیون‌ها، ون‌ها، خودرو‌های شاسی بلند و لباس‌های برند خود و بازاری برای مبادلات توکن غیرقابل تعویض می‌شود. شرکت‌ فورد هنوز اطلاعات کاملی درباره شیوه عملکرد و برنامه چندساله‌ی خود در دنیای متاورس اعلام نکرده است.

عرضه مجازی محصولات فورد
الکساندرا فورد انگلیش، مدیر بازرگانی ماشین‌سازی فورد و دختر بیل فورد، پیش‌تر اعلام کرده بود که «درهمه‌ی نقاط جهان، میتوان علاقه‌مندان به برند فورد را پیدا کرد. ما در فورد تصمیم داریم تا کلکسیون‌ کالا‌ها و لوازم اختصاصی برند فورد، و یا حتی محصولات دیجیتال مانند NFT را به مشتریان خود ارائه دهیم.براساس مدارک موجود، این شرکت ماشین‌سازی قصد دارد تا آثارهنری، متون، فایل‌های صوتی و ویدویی قابل دانلود که خودرو‌ها، ون‌ها و کامیون‌هایش در آنها ظاهر می شوند را عرضه کند. این آثار به کمک NFT به ثبت خواهند رسید. این ماشین‌سازی همچنین اعلام کرده است که محصولات قابل دانلود مجازی‌ای، مانند برنامه‌های کامپیوتری نیز به بازار دنیای مجازی روانه خواهد کرد. یکی دیگر از اهداف، ایجاد بازاری برای تبلیغ و فروش آثار هنری دیگران که با کمک توکن غیرقابل تعویض صورت می‌گیرد، است.

برنامه دیگر شرکت‌های ماشین‌سازی
یکی از نکات قابل توجه این است که خبر ورود به دنیای متاورس، کمتر از یک ماه پس از خبر اخراج تعداد‌ زیادی نیروی کار بین المللی فورد برای کاهش هزینه‌ها اعلام شد. پیش از شرکت فورد، کمپانی‌های خودروسازی دیگری مانند نیسان، تویوتا و هیوندا نیز برنامه‌های خود برای گسترش حضور در بازار متاورس را اعلام کرده بودند‌.
شرکت‌های خودروسازی لوکس بنتلی و لامبرگینی حتی کلکسیون‌های NFT خود را نیز به بازار عرضه کرده‌اند. شرکت لامبورگینی اولین کلکسیون NFT خود با نام «خاطره زمان فضایی» را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرد.  شرکت هیوندا نیز پیش از امضای قراردادهای مذکور فورد، برنامه‌ عرضه توکن غیر قابل تعویض حود را اعلام داشت.


کد مطلب: 357601

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/357601/ورود-کمپانی-ماشین-سازی-فورد-متاورس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir