به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۵۷۶۳۷

سوخت رایگان ایران، هدیه‌ای به ملت لبنان

سوخت رایگان ایران، هدیه‌ای به ملت لبنان
گروه بین الملل: وزیر انرژی و آب لبنان در بیروت با سفیر جمهوری اسلامی در خصوص دریافت «سوخت رایگان» از ایران گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا، ولید فیاض، وزیر انرژی و آب لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت گفت: دریافت سوخت رایگان از ایران به ابتکارعمل سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب‌الله لبنان، مطرح شده است.
ولید فیاض تاکید کرده است که لبنان از سوخت رایگان ایران برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق خود استقبال می‌کند.
مجتبی امانی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران «آماده است تا نه تنها در زمینه تامین سوخت، بلکه در تمامی امور مربوط به بخش انرژی به ویژه ساخت واحدهای تولیدی در میان مدت به لبنان کمک کند.»
او اضافه کرده است، این سوخت رایگان هدیه‌ای « برای خدمت رسانی به ملت لبنان اختصاص داده می‌شود.»
ایران پیش از این طی یک سال گذشته چندین محموله سوخت در اختیار گروه حزب الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، قرار داد. اما دولت لبنان سال گذشته نسبت به اقدامات تحریمی آمریکا در این زمینه ابراز نگرانی کرد.
لبنان چندین دهه است که با مشکل کمبود برق روبه‌رو است. اما به دنبال بحران اقتصادی در این کشور از سال ۲۰۱۹ و سقوط ارزش پول ملی و از بین رفتن ذخایر ارزی کشور، دولت لبنان قادر نیست سوخت مورد نیاز خود را بخرد و با سوبسید عرضه کند. در نتیجه واردات سوخت برای نیروگاه‌های دولتی با مشکل مواجه شده است.
به همین دلیل، بیشتر نقاط لبنان تنها یک یا دو ساعت برق سراسری در روز دارند و بسیاری از مردم لبنان برای تامین برق مورد نیاز از دستگاه‌های دیزلی تولید برق استفاده می‌‌کنند.
نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، ولید فیاض را مسئول تشکیل یک هیئت فنی برای دریافت سوخت رایگان از ایران کرده است. این هیئت به زودی عازم تهران شود و موضوع دریافت سوخت مجانی را با مقامات ایران مورد بررسی قرار می‌دهد.


 
برچسب ها: لبنان

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۸:۲۳
ببخشند مال پدرانشان است گوربابای ملت خاک برسر (392961)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها