به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۵۷۶۸۵

بهانه جنگ جهانی سوم برای خرید توییتر

بهانه جنگ جهانی سوم برای خرید توییتر
گروه فناوری: ایلان ماسک مدتی است که برای نخریدن توییتر به بهانه‌های عجیبی متوسل می‌شود. به تازگی نیز وقوع جنگ جهانی سوم را یکی دلایل نخریدن تویتتر اعلام کرده‌ است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ۸ می پیامکی به یکی از بانکداران خود در مورگان استنلی ارسال کرد. مضمون پیام این بود که به دلیل احتمال وقوع جنگ جهانی سوم، به فکر کنار گذاشتن برنامه‌های خود برای خرید توییتر است.

بهانه جنگ جهانی سوم برای خرید توییتر
با وجود اینکه پایان جنگ اوکراین و روسیه هنوز  مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد که ایلان ماسک بهانه جدیدی را بر نخریدن شبکه اجتماعی توییتر رو کرده‌ است. ماسک خطاب به مایکل گرایمز، رئیس بانکداری سرمایه گذاری فناوری جهانی مورگان استنلی نوشت:«بیایید فقط چند روز سرعت خود را کم کنیم. سخنرانی فردا پوتین واقعاً مهم است. اگر وارد جنگ جهانی سوم شویم، خرید توییتر منطقی نخواهد بود.»


روز بعد، در ۹ مه ( ۱۹اردیبهشت)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی از حمله به اوکراین دفاع کرد. طبق گزارش بیزینس اینسایدر، ایلان ماسک در این متن به سخنرانی رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است.
ماسک این پیام را دو هفته پس از تعهد به خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار ارسال کرد. پس از آن وکلای شرکت‌توییتر ادعا کردند که ماسک به دنبال دلایل غیرمنطقی برای از بین بردن معامله ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر است.

ایلان ماسک توییتر را متضرر کرد؟
ایلان ماسک قراردادی را برایخصوصی کردن توییتر آن در ماه اوریل (فروردین) امضا کرد. اما پس از مدت کوتاهی اعلام کرد به دلایلی قرارداد خرید توییتر را فسخ می‌کند. توییتر نیز تقریباً بلافاصله از او شکایت کرد تا او را وادار به اجرای قرارداد کند تا آن را به قیمت توافق شده‌‌ خریداری کند.براساس گزارش‌ها شکایت توییتر به این دلیل بود که در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، درآمدش ۱.۱۸ میلیارد دلار بوده‌ است. این عدد در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی، ۱.۱۹ میلیارد دلار بود.

توییتر باور دارد اگر ایلان داوطلب خرید این شرکت نمی‌شد و سپس با دلایل عجیب و غریب، معامله را به هم نمی‌زد، درآمدش در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی بیشتر می‌بود. البته توییتر در ادامه اعلام کرده که مواردی مانند وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در دنیای کسب و کار‌های بزرگ وجود دارند هم در کاهش درآمد، تاثیر قابل توجهی داشته‌اند.با وجود این، یکی دیگر از دلایلی که مدیرعامل تسلا برای صرف نظر از خرید توییتر ذکر کرد اکانت‌های جعلی توییتراست. به عقیده ایلان ماسک بیش از ۲۰ درصد از کاربران توییتر فیک هستند. اما مدیر عامل توییتر این ادعا را رد کرد و اعلام کرد این اکانت‌های جعلی کمتر از پنج درصد کل شمار کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

توییتر حالا به اقدام حقوقی متوسل شده تا ایلان ماسک را مجبور کند که این پلتفرم را آنچنان که وعده‌ داد بود بخرد، که این به‌نفع ایلان ماسک تمام نخواهد شد. به‌ویژه اگر دادگاهی که قرار است برای رسیدگی به شکایت تشکیل شود، رای به خرید توییتر توسط ماسک بدهد.تاکنون ماجرای خرید توییتر توسط ثروتمندترین فرد جهان به نتیجه نرسیده‌ است. زمان دقیق آن هم مشخص نیست، اما کارشناسان عقیده دارند که هر دو طرف معامله باید برای حفاظت از سهامداران فعلی و آتی توییتر، در مذاکره بر سر معامله خرید توییتر کمی سازگاری به خرج دهند.
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها