به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۵۷۷۰۰

چرا ناسا هر بار ماموریت آرتمیس را لغو می‌کند؟

چرا ناسا هر بار ماموریت آرتمیس را لغو می‌کند؟
گروه علمی:  با انجام تعمیرات لازم، آرتمیس 1 آماده تست‌های نهایی می‌شود. ناسا روز شنبه ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) برای دومین بار تلاش کرد تا موشک را به فضا پرتاب کند، اما زمانی که موفق به عیب‌یابی به موقع نشت سوخت هیدروژن مایع فوق سرد (LH2) نشد، از ادامه‌ی فرآیند پرتاب خودداری کرد.چندی پیش قرار بود تا ماموریت فضایی آرتمیس ۱ برای انجام تحقیقات بیشتر در راستای سفر انسان به کره ماه انجام شود؛ اما بروز مشکلاتی مانع از انجام این ماموریت در زمان مدنظر شد. بعد از لغو این ماموریت فضایی و انجام بررسی‌ها در خط تغذیه سوخت هیدروژن مایع، اعضای تیم ناسا حالا مهر و موم‌های مشکل‌دار در سیستم پرتاب فضایی (SLS) در مرحله هسته موشک که با نشتی هیدروژن مایع در آستانه پرتاب آرتمیس ۱ در روز سوم سپتامبر شناسایی شد را تعویض کرده‌اند.

در طول این هفته، هم خط هشت اینچی که برای پر کردن و تخلیه هیدروژن مایع از هسته موشک به کار می‌رفت و هم خط ۴ اینچی که برای سوخت‌رسانی و هدایت بخشی از پیشران در طول عملیات سوخت‌گیری استفاده می‌شد، تعویض و جایگزین شدند.در مرحله بعدی، تکنسین‌ها صفحه Umbilical را مجددا متصل خواهند کرد. یک شاتل فضایی آماده پرتاب، اتصالات متعددی به سکوی پرتاب دارد که به منظور اطمینان از پرواز ایمن، به آنها نیاز است و یکی از این اتصالات صفحه Umbilical است. بعد از متصل کردن این صفحه، تکنسین‌ها در طول روزهای آتی بررسی‌های بیشتری را انجام خواهند داد و بعد از آن، احتمالا در روز شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)، آماده تائید مرحله سوخت‌گیری آرتمیس ۱ خواهند شد. این مرحله به مهندسان اجازه خواهد داد تا به بررسی مهرو موم‌های جدید در شرایط برودتی یا فوق‌العاده سرد بپردازند؛ شرایطی که در روز پرتاب برای آرتمیس ۱ پیش‌بینی شده است و بعد از این بررسی‌ها، اقدام برای پرتاب بعدی تائید خواهد شد.

در طول این عملیات، تیم‌ها بارگیری هیدروژن مایع و اکسیژن مایع در هسته موشک و رانش موقت برودتی را آزمایش و بررسی خواهند کرد و برروی شرایط پرکردن پایدار و ایمن هر دو پیشران کار خواهند کرد. بعد از آن، تیم‌ها، تعمیر کامل و صحیح محل نشتی را تائید خواهند کرد و درعین حال یک تست نشت احتمالی و آزمایش پیش فشار را انجام خواهند داد که آزمایش‌هایی ضروری برای تائید آن است که سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینی و پرواز می‌توانند عملکردی مناسب را برای آماده‌سازی حرارتی موتورها برای انجام پرواز داشته باشند.سپس تیم‌ها نتایج آزمایش‌ها را مرور کرده و با آنالیز این داده‌ها، استراتژی‌های جدیدی را برای پرتاب آرتمیس یک برنامه‌ریزی خواهند کرد.
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها