به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۵۷۷۴۵

با پدیده مهاجرتِ اعضای هیات علمی مواجه‌ایم؛ مهاجرت۱۶۰متخصص قلب طی یکسال گذشته

گروه جامعه: رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: علاوه بر رفتن دانشجویان خوب از کشور با پدیده مهاجرت اعضای هیات علمی نیز روبرو هستیم، آ‌ن‌ها عشق‌شان این است که همین جا بمانند، ولی به دلایل مختلف نمی‌توانند.
با پدیده مهاجرتِ اعضای هیات علمی مواجه‌ایم؛ مهاجرت۱۶۰متخصص قلب طی یکسال گذشته
فرهاد دانشجو به ایلنا گفت؛ باید به جای طرح‌های زمانبر، دنبال ایده‌هایی برای امروز چهره‌های علمی کشور بود؛ طرح‌هایی فوریتی که امید نخبگان و اساتید دانشگاه‌های کشور را برای ادامه فعالیت‌هایشان در ایران افزایش دهد، ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که علت خروج نخبگان از کشور تنها اشتغال و مسکن نیست بلکه خواسته‌های غیرمادی این افراد مانند احساس تاثیرگذاری نیز جزو مواردی است که باید مورد توجه حکمرانان قرار بگیرد. رئیس دانشگاه تربیت مدرس معتقد است بسیاری از این ایده‌ها زمانی به ثمر می‌رسند که کشور مقصدِ این سرمایه‌های انسانی، بدون چون و چرا و بروکراسی‌ها، آن‌ها را به انواع مختلف پذیرش کرده است و در واقع کار از کار می‌گذرد. در چنین شرایطی فرصت طلایی کشور برای جلوگیری از خروج ژن‌های سرآمد از دست می‌رود؛ اتفاقی که جبرانش ناممکن یا بیش از حد دشوار است. رئیس دانشگاه تربیت مدرس می‌گوید: ما هم مثل دانشگاه امیرکبیر، شریف و تهران و… با این مشکل روبه‌رو هستیم که اعضای هیات علمی جوان و سابقه دار قصد مهاجرت کرده اند. هر هفته تقریبا با یک درخواست روبه‌رو هستیم برای اینکه از ما مرخصی بدون حقوق بگیرند و برای یک سال از کشور بروند. گفتنی اینکه، مهاجرت دانشجویان و نخبگان تا مهاجرت اساتید و اعضای هیات علمی از ایران شدت گرفته و حتی کوچ شرکت‌های دانش بنیان به صورت گروهی مطرح شده است.

مهاجرت  ۱۶۰ متخصص قلب طی یک سال گذشته 
روزنامه «دنیای اقتصاد» امروز یکشنبه با انتشار گزارشی از مهاجرت «۱۶۰ متخصص قلب طی یک سال گذشته» از ایران خبر داده و اضافه کرده است که طی چهار سال اخیر «۱۶ هزار پزشک عمومی» هم از کشور مهاجرت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، «۳۰ هزار کادر درمان» نیز طی یک سال گذشته از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست گواهی حسن سابقه (گود استندینگ) ارائه کرده‌اند که «مقصدشان عمان بوده است». این در حالی است که بنا به اعلام قبلی وزارت بهداشت، ایران با کمبود «حدود ۱۸ هزار پزشک عمومی» مواجه است. اخیراً «رصدخانه مهاجرت ‌ایران» نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که ۷۳ درصد پزشکان و پرستاران ایرانی و نزدیک به ۶۰ درصد استادان دانشگاه و دانشجویان ایرانی تمایل به مهاجرت دارند. بر اساس این گزارش ۵۹ درصد دانشجویان و ۶۹ درصد استادان و محققان ایرانی به دنبال مهاجرت از ایران هستند.

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۲:۲۷
وقتی امیدی به تغییر و بهبود شرایط نیست چه انتظاری میتوان داشت
سالهای سال است که کار گره خورده و متاسفانه با گذشت زمان شرایط بهتر نمیشه (392977)
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۰:۳۰
.......
از کارخانجات آبسال و فاستونی مقدم و ... بگیر تا آب و خاک و ...
............. (392986)
ج
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۸:۵۴
خیلی جالبه! طرف با سهمیه از سد کنکور و امتحان دستیاری عبور میکنه و با تضییع حقوق شایستگان رو کاغذ متخصص میشه بعد هم میره یه کشور دیگه. مطمئن باشید حتی یمن هم به این پزشکای رانتی اجازه کار نمیده و دست آخر برمیگردن میان همین ایران، چون فقط اینجا بر عملکرد پزشکا نظارت نیست! (392991)
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۹:۰۱
ریاکاران بیسواد رانتی خوشحال ولی بیسواد و بیکار خروجی آنها است (392993)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها