به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۵۷۸۳۷

اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی مختلط

اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی مختلط
گروه جامعه: پس از ابلاغ ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه، وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، به اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی مختلط  اقدام کرد که اغلب در مناطق محروم و روستاها قرار دارند.

از جمله، مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش در استان‌های اصفهان و اردبیل طی دو روز گذشته در همین زمینه اعلام کردند که امسال تفکیک جنسیتی در این مدارس‌ اجرا می‌شود و با آغاز سال تحصیلی جدید، به شکل شیفت صبح و عصر، عملی می‌شود.

پیش‌تر، چهارم  شهریور ۱۴۰۱، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی،  تاکید کرده بود که باید به اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی مناطق روستایی اقدام کرد و مشکل کمبود فضای آموزشی برای اجرای تفکیک جنسیتی را هم باید با کمک خیرین کاهش داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفته بود که با اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس مختلط باقی‌مانده، «دغدغه‌های متدینان» در این زمینه کاهش خواهد یافت.در ادبیات مسئولان آموزش و پرورش، «مدارس مختلط» به مدارسی گفته می‌شود که دانش‌آموزان پسر و دختر در آن‌ها همزمان در یک مدرسه تحصیل می‌کنند.

براساس آمارها، از مجموع جمعیت حدود ۱۶ میلیون نفری دانش‌آموزان در ایران، تا سال تحصیلی گذشته حدود دو میلیون و ۲۷۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و حدود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول، در مدارس مختلط روستایی تحصیل می‌کردند.وزارت آموزش و پرورش همچنین با آغاز سال تحصیلی جدید، تفکیک جنسیتی معلمان را نیز در سراسر کشور اجرا می‌کند.
مرجع : برترین‌ها

لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۸:۱۶
کار بسیار خوبیه (393027)
علیرضا
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۹:۱۶
خاک بر سر ....... (393029)
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۲:۱۰
آغاز بکار طالبان ...... (393063)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها