به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۳۵۷۹۲۳

کدام آیفون‌ها امروز به روزرسانی می‌شوند؟

کدام آیفون‌ها امروز به روزرسانی می‌شوند؟
گروه اقتصادی: آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای آیفون، iOS 16 است که اواخر امروز (۱۲ سپتامبر) عرضه می‌شود. براساس اعلام شرکت اپل قرار است انتشار به‌روزرسانی iOS 16 از ساعت ۱۰ امشب آغاز شود.
اپل همین موضوع را در رویداد Far Out خود یعنی در ۷ سپتامبر اعلام کرد. در آن سری آیفون ۱۴، مدل‌های جدید اپل واچ و نسل دوم AiPods Pro را معرفی کرد. iOS 16 مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای آیفون‌ها به ارمغان می‌آورد.

بزرگ‌ترین ویژگی‌های iOS16 شامل قابلیت شخصی‌سازی قفل صفحه، ویرایش یا عدم ارسال iMessage، استفاده از پخش‌کننده موسیقی تمام صفحه، دریافت حلقه‌های تناسب اندام بدون اپل واچ، بهبود عکس‌ها و موارد دیگر است. این‌ها یکی از بزرگترین ارتقاء سیستم عاملی است که آیفون‌های اپل دریافت خواهند کرد.

آیفون شما به روزرسانی iOS 16 را دریافت می‌کند؟
با این حال شرکت اپل با معرفی سیستم عامل جدید خود خبر ناخوشایندی را نیز اعلام کرد. براساس تصمیم اپل، برخی از گوشی‌های آیفون قرار نیست iOS 16 را دریافت کنند. کدام نسل‌های آیفون به‌روز رسانی جدید را دریافت می‌کنند؟

آیفون ۸: اپل آیفون ۸ را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد. این محصول اپل، مقرون به صرفه‌ترین نسل اولیه آیفون است که به روز رسانی iOS 16 را دریافت می‌کند. این گوشی هوشمند با چیپست A11 Bionic دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی Retina HD است.

آیفون ۸ پلاس: آیفون ۸ پلاس نسبت به مدل آیفون ۸ دارای صفحه نمایش بزرگتری است. دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Retina HD، باتری کمی بزرگتر و کیفیت دوربین آن نیز بهتر است.

آیفون ایکس: اپل آیفون X را همراه با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس معرفی کرد. این گوشی نسخه ویژه این شرکت است که در دهمین سالگرد تولید آن عرضه شد.

آیفون Xs: آیفون Xs که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED و چیپست A12 Bionic است. سری آیفون Xs اولین گوشی‌هایی هستند که از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ایکس اس مکس: iPhone Xs Max صفحه نمایش بزرگتری از آیفون Xs دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با استاندارد IP68 است که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. این گوشی هوشمند دارای دوربین پشتی دوگانه با زاویه باز ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است.

آیفون XR: آیفون XR مقرون به صرفه‌ترین آیفون سال ۲۰۱۸ است. این اولین آیفون مقرون به صرفه ممتاز است که اپل عرضه کرد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی LCD است و از چیپست اپل A12 Bionic پشتیبانی می‌کند. این گوشی پرفروش‌رین گوشی سال ۲۰۱۹ است.

نسل‌های پرطرفدار تا چند سال دیگر به‌روزرسانی را دریافت می‎کنند
طرفداران اپل از سال ۲۰۱۹ به بعد شاهد عرضه گوشی‌های هوشمندتر و با ظاهرهای متفاوتی از این شرکت بودند. گوشی‌های که از این سال به بازار عرضه شدند، حداقل تا چهار سال دیگر به روز رسانی‌های جدید اپل را دریافت می‌کنند.

آیفون ۱۱: اپل آیفون ۱۱ مناسب و ارزات‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹ است. این گوشی با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی آخرین آیفونی است که با صفحه نمایش LCD عرضه شده‌ است. این گوشی پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۰ نیز شد.

آیفون ۱۱ پرو: آیفون ۱۱ پرو دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی Super Retina OLED است و از چیپست A13 Bionic خود اپل پشتیبانی می‌کند. این گوشی که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، امکان عکاسی در شب را به آیفون‌ها اضافه کرد.

آیفون ۱۱ پرو مکس: آیفون ۱۱ پرو مکس نسخه بزرگتر آیفون ۱۱ پرو است.

آیفون ۱۲: آیفون ۱۲ اپل دارای چیپست A14 Bionic خود اپل است و صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی دارد. این اولین گوشی ارزان قیمت این شرکت است که دارای صفحه نمایش OLED است. این مدل پرفروش ترین مدل سال ۲۰۲۱ است.

آیفون ۱۲ مینی: آیفون ۱۲ مینی اولین بار در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این آیفون دارای صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی Super Retina XDR است و از چیپست A14 Bionic خود اپل استفاده می‌کند.

آیفون ۱۲ پرو: آیفون اپل از چیپست اپل A14 Bionic پشتیبانی می‌کند. سری آیفون ۱۲ پرو دوربین‌های LiDAR را به آیفون های پریمیوم آورد.

آیفون ۱۲ پرو مکس: آیفون ۱۲ مکس نسخه بزرگتر آیفون ۱۲ پرو است که دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی Super Retina XDR است. این دستگاه از چیپست A14 Bionic پشتیبانی می کند.

محبوب‌ترین مدل‌های مجموعه اپل در دو سال اخیر
آیفون ۱۳: آیفون ۱۳ اپل با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مجموعه ۲۰۲۱ اپل، آیفون ۱۳ است که بر روی چیپست A15 Bionic اپل اجرا می‌شود. این همان چیپست است که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس جدید را نیز تامین می‌کند.

آیفون ۱۳ مینی: آیفون ۱۳ مینی آخرین آیفون سری Mini است که توسط این شرکت عرضه شده‌ است. این گوشی مجهز به A15 Bionic iPhone 13 Mini است که دارای صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی OLED است.

آیفون ۱۳ پرو: آیفون ۱۳ پرو دارای دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth و صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی OLED است. گوشی هوشمند دو سیم کارته از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

تلفن ۱۳ پرو مکس: آیفون ۱۳ پرو مکس از چیپست A15 Bionic بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. این گوشی هوشمند در چهار گزینه ذخیره سازی – ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می‌شود.

سری‎‌های جدید گوشی‌های هوشمند اپل یعنی آیفون ۱۴  که چند روز پیش معرفی شدند، با سیستم عامل جدید یعنی iOS 16 به بازار عرضه می‌شوند. همچنین گویا کار اپل با آیفون‌های سری ۶s و ۷ به پایان رسیده‌ و آپدیت iOS16 از ایفون ۸ به بعد منتشر می‌شود.
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها