به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۵۷۹۸۰

آسیا بالاتر از آمار تورم پیش می‌رود

آسیا بالاتر از آمار تورم پیش می‌رود
گروه اقتصادی: بازارهای سهام عمده آسیا-اقیانوسیه در روز دوشنبه به دلیل بهبود احساسات ریسک و پیش از انتشار آخرین آمار تورم ایالات‌متحده در مسیر صعود قرار گرفتند.به گزارش ایسنا ، شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ، کوسپی کامپوزیت کره جنوبی همچنین شانگهای کامپوزیت و شنژن کامپوزیت به دلیل تعطیلات معامله نشدند.
 
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵ درصد افزایش یافت که از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر هفته گذشته جهش کرد.نیکی ژاپن پس از افزایش دو درصدی در هفته گذشته، ۱.۱ درصد دیگر افزایش یافت و شاخص سهام استرالیا ۱.۰۸ درصد رشد کرد.

تراشه‌های آبی چین ۱.۳ درصد پیش از داده‌های خرده‌فروشی و صنعت که اواخر هفته منتشر می‌شوند، تقویت شدند که ممکن است در ماه آگوست پس از یک جولای ناامیدکننده، بهبودی را نشان دهد.وال استریت به دنبال افزایش رشد روز جمعه بود و معاملات آتی اس اند پی ۵۰۰ به میزان  ۰.۱درصد  افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نزدک ۰.۲ درصد صعود کرد.

معاملات آتی یورو استاکس ۵۰ به میزان ۰.۷درصد و آتی FTSE  با رقم ۰.۳درصد افزایش یافتند.قیمت نفت نیز در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی روند کاهشی داشته است، اگرچه کاهش عرضه باعث افزایش چهار درصدی در روز جمعه شد.برنت با ۱.۲۹ دلار کاهش به ۹۱.۵۵ دلار رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با کاهش ۱.۲۸ دلاری به ۸۵.۵۱ دلار در هر بشکه رسید. دلار در برابر ین ثابت و ۱۴۲.۶۵۹۰ فروخته شد.
برچسب ها: اقتصادی سهام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها