به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۵۸۰۷۳

تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد

تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد
گروه علمی: ناسا از تکمیل تعمیر موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) خود خبر داد.مهندسان مهر و موم محل نشتی هیدروژن این موشک که باعث تعویق در پرتاب آزمایشی ماموریت آرتمیس یک شده بود را جایگزین کردند. به گزارش اسپیس، در تاریخ ۱۲ شهریور، اتصالات روی یکی از خطوط سوخت SLS شروع به نشت هیدروژن کرد و مهندسان در مرکز فضایی کندی ۳ بار سعی کردند مشکل را حل کنند، اما نشت همچنان ادامه داشت و ناسا را مجبور کرد که پرتاب را متوقف کند.
 
اما در نهایت این هفته، مهندسان توانستند مهر و موم خط تخلیه هیدروژنی ۴ اینچی که مسئول یک نشت کوچک‌تر در نخستین تلاش برای این پرتاب آزمایشی در تاریخ ۷ شهریور بود را جایگزین کنند.با قرار گرفتن واشرهای جدید، ناسا قصد دارد آزمایش سوخت رسانی را انجام دهد تا تأیید نهایی را برای پرواز بی‌نقص دریافت کنند. برای این کار، مهندسان تلاش خواهند کرد تا SLS را با تمام ۷۳۶۰۰۰ گالن هیدروژن مایع و اکسیژنی که در طول یک پرواز عادی به آن نیاز دارد، حرکت بدهند.

ناسا امیدوار است این آزمایش را تا چهارشنبه این هفته با موفقیت انجام دهد. سخنگوی ناسا گفت: این نمایش به مهندسان این امکان را می‌دهد که مهر و موم‌های جدید را در شرایط برودتی یا فوق‌ سرد، همانطور که در روز پرتاب و قبل از اقدام بعدی برای پرتاب انتظار می‌رود، بررسی کنند.پیش از این ناسا اعلام کرده بود که ۲۳سپتامبر (اول مهر) را برای یک اقدام دیگر برای فرستادن آرتمیس یک به فضا و تاریخ ۴ مهر را برای تأخیر احتمالی، هدف قرار داده است.
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها