به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۵۸۱۶۸
اشاره‌ای قبل از ضربه پنالتی در مسجد سلیمان

این حرکت لوکادیا را یک میلیونی کرد

گروه ورزشی: یورگن لوکادیا مورد توجه‌ترین بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شود که حرکتش نگاه‌های زیادی را به سمت خود می‌کشاند.
این حرکت لوکادیا را یک میلیونی کرد
یورگن لوکادیا موفق شد چهارمین گل خود در لیگ برتر ایران را مقابل نفت مسجدسلیمان به ثمر برساند و خود را در قامت یک ستاره تمام عیار برای پرسپولیسی‌ها مطرح کند. او حالا موردتوجه‌ترین بازیکن پرسپولیس نیز هست و باوجود اینکه هرگز در آسیا و خاورمیانه فوتبال بازی نکرده اما خیلی زود توانسته در ایران و بین هواداران پرسپولیس خود را جا بیاندازد و رابطه نزدیکی با آنها ایجاد کند.
او در زمین مسابقه نیز یکی از مهم‌ترین چهره‌هاست و به پنالتی‌زن اول پرسپولیس تبدیل شده و در بازی با نفت مسجدسلیمان برای نخستین بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق شد با ضربه دقیق به گوشه سمت چپ دروازه نفت، بازی را به تساوی بکشد.
اما در این صحنه اتفاق جالبی رقم خورد که بعد از بازی بسیار دیده شد. این صحنه‌ایست که مهاجم هلندی پرسپولیس پیش از اینکه توپ را روی نقطه پنالتی قرار دهد و دورخیز کند، به دروازه‌بان نفت نگاه کرد و به نظر با اشاره دست به او گفت که ضربه را به سمت چپ خواهد زد.(شاید شبیه به دوئل فن دایک و گلر چلسی در ضربات پنالتی فینال جام اتحادیه که فن دایک توپ را به سقف دروازه کپا چسباند).

در مسجدسلیمان هم  این بازیکن پنالتی را به همان جهت زد و با وجود تشخیص دروازه‌بان حریف، دروازه او را گشود. اتفاقا سعید جلالی راد هم جهت توپ را تشخیص داده بود اما هرچه به بدنش کش آورد، نتوانست توپ را بگیرد.
اما قبل این پنالتی اتفاق دیگری رخ داده بود که این خطای مبالغه‌آمیز را درباره لوکادیا از بین می‌برد. تصاویر کیوان رشیدی نسب، عکاس ورزش سه، مربوط به این صحنه از زاویه دیگر نشان می‌دهد که اشاره لوکادیا احتمالا به رضا دهقانی بازیکن نفت است که کنار تیرک دروازه ایستاده و لوکادیا از او می‌خواهد به پشت محوطه جریمه برود تا زودتر پنالتی را بزند و دقایقی بعد گل دوم را هم وارد دروازه جلالی راد کند. این عجله اطمینان او را به تغییر نتیجه از شکست به پیروزی هم نشان می‌دهد روحیه‌ای که پرسپولیس برای قهرمانی به شدت به آن نیاز دارد.

لوکادیا با دبلی که در مقابل نفت مسجدسلیمان کرد، بالاتر از ایمون زاید، بهترین شروع تاریخ یک مهاجم برای پرسپولیس را رقم زد و با همین عملکرد، دنبال‌کنندگان خود را یک میلیونی کرد. نکته کنایه‌آمیز و جالب اینکه بهترین عملکرد یک خارجی در پرسپولیس پیش از لوکادیا مربوط به گادوین منشا است که در یک فصل چهار گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و حالا مهاجم 28 ساله هلندی تنها در 4 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده و پرسپولیس را برای ظهور اولین آقای گل خارجی‌اش در لیگ برتر امیدوار کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها