به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۵۸۱۷۰

مهدوی‌کیا را هم مثل اسکوچیچ نمی‌خواهند

گروه ورزشی: به نظر می رسد ازاین پس مهدی مهدوی‌کیا را در قامت سرمربی تیم امید در فوتبال ایران نخواهیم دید و حضور او در تیم امید همانند فرهاد مجیدی کوتاه مدت بوده است.
مهدوی‌کیا را هم مثل اسکوچیچ نمی‌خواهند
عزیزی خادم، رییس سابق فدراسیون فوتبال، با شور و حال خاصی مهدی مهدوی‌کیا را به خدمت گرفت و در دوره حضور او مهدی مهدوی کیا تنها سرمربی تیم امید نبود. او به عنوان مدیر فنی فدراسیون فوتبال به فیفا معرفی شد و در تمرینات و سفرهای تیم ملی هم در اردو حاضر می‌شد و با اسکوچیچ در خصوص مسایل مختلف صحبت می کرد و قرار بود مهدی مهدوی کیا، در یک برنامه بلند مدت (4 ساله)  تیم امید را به المپیک رهنمون کند.
صالحی امیری، رییس وقت کمیته ملی المپیک هم این انتصاب را یک اتفاق خوب بر شمرد و حتی بعد از کسب نتایج ضعیف تیم امید در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند از مهدی مهدوی کیا حمایت کرد و گفت باید به این مربی جوان فرصت آزمون و خطا بدهیم. طرفداران و حامیان او هم این نتایج را با این دلیل که تیم امید با بازیکنان رده سنی زیر 21 سال در این مسابقات حاضر شده توجیه می کردند اما واقعیت این بود که تنها تیم ایران دست به جوان‌گرایی نزد و 8 تیم دیگر نیز با بازیکنانی به مراتب جوان‌تر از بازیکنان ما در مسابقات حاضر شده بودند.

صرف نظر از نقد عملکرد مهدی مهدوی کیا، اما در برخی موارد می‌توان به او حق داد؛ از جمله عدم تدارک بازی های دوستانه باکیفیت برای تیم امید و همین‌طور عدم همکاری باشگاه‌ها با این تیم. در این مرحله، باید به صراحت گفت که فدراسیون فوتبال به نتیجه عبور از مهدی مهدوی کیا رسیده است؛ همان‌طور که اسکوچیچ را کنار گذاشت. دلایل برای کنار گذاشتن مهدوی‌کیا قوی‌تر از برکناری اسکوچیچ است به این خاطر که تیم امید در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند به ترکمنستان باخت و در مرحله گروهی از دور مسابقات حذف شد و در ادامه هم او نتوانست طی تعامل با باشگاه ها تیم امید را برای بازی های کشورهای اسلامی مهیا کند. عدم همکاری از سوی باشگاه‌ها با تیم امید همیشه وجود داشته و در چنین شرایطی مربیان تلاش می کردند با چند بازیکن جایگزین راهی مسابقات شوند اما مهدوی‌کیا راه متفاوتی در پیش گرفت و با تصمیم شخصی جلوی اعزام تیم را گرفت.


حمید استیلی می‌گوید فدراسیون فوتبال به طور رسمی به اسکوچیچ پیشنهاد مربیگری تیم امید را داده است و این بدین معنی است که قصدی برای تمدید قرارداد با مهدی مهدوی کیا ندارد و حتی با وجود پاسخ منفی اسکوچیچ در پی جذب مربی جدیدی خواهد بود. البته پایان دادن به همکاری با مهدی مهدوی‌کیا همانند برکناری اسکوچیچ برای فدراسیون فوتبال دردسرساز نخواهد بود به این خاطر که قرارداد فدراسیون فوتبال با او یک‌ساله بوده و این زمان به پایان رسیده است. 
به نظر می‌رسد که مهدی مهدوی‌کیا و تیم امید؛ خیلی زودتر از حد تصور به خط پایان رسیده‌اند.
برچسب ها: مهدی مهدوی کیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها